Nyt riitti Helsinki mulle, aion muuttaa pois heti kun vaan pääsen. Voisin muuttaa Tampereelle jos vaan löytyy sieltä töitä. Mitkä on Tampereen parhaimmat asuinalueet?
Oletetaan että työpaikka löytyy Tampereen keskustasta tai keskustan tuntumasta. Työmatkaan saisi kulua enimmillään 30 min suuntaansa. Mikä olisi siis paras (rauhallinen/laadukas) alue asumiseen? Ei omakotitaloa, mutta rivari tai kerrostalo kävisi.
Kommentit (107)
Tampereella on paljon kivoja asuinalueita. Helpompi luetella ne, mihin ei kannata muuttaa kuten Multisilta, Kalkku, Risso, Vuores. Itse asun Pappilassa ja tykkään, tässä lähellä myös Irjala ja Takahuhti jotka oikein oivia. Jos muuttaisin alueelta johonkin se olisi Rantaperkiö, Pirkkala, Epilä, Pyynikki, Armonkallio, Petsamo, Kaleva, Lapinniemi, Viinikka, Turtola, Järvensivu tai Kangasalan Vatiala.
Kämmenniemi voisi olla aika mukava paikka asua, jos pidät luonnonrauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Pispala, mutta sieltä hankala saada asuntoa kun kukaan ei halua muuttaa pois, mut jos löydät sieltä niin 20 min kävely keskustaan
Pispala on hieno.
Mutta Tampereella ei tarvitse mennä kauehan kauas keskustasta kun on jo todella edullista. Ja löytyy asuntoja rannaltakin.
Tesoma, Hervanta, Multisilta, Härmälä ja Nekala rauhattomia ja epämääräisiä.
Muuten mikä vaan alue on kiva, ihan omien mieltymysten mukaan.
Ääni Pispalalle. Mutta talon pitää olla uusi, ei niitä homeisia puuröttelöitä
Kyllä helsinkiläiselle on pieni shokki koko Tampere.... varaudu siihen että on paljon punaniskoja ja muita.
Tampella on aika kiva jos kerrostalo kelpaa.
Kalkku on rauhallinen ja arvostettu alue
Vierailija kirjoitti:
Kyllä helsinkiläiselle on pieni shokki koko Tampere.... varaudu siihen että on paljon punaniskoja ja muita.
Ne punaniskat eivät ole sitten kaikki alunperin Treelta. On paljon tullut muualta väkeä. Kysy aina mistä kotoisin alunperin tai asunut, jos haluat tietää tarkasti.
Aloittajalle tärkeitä asioita selkeästi on Alkon ja baarien läheisyys
Vierailija kirjoitti:
Jos sietää tuota puolen tunnin työmatkaa, niin naapurikunnat kannattaa tsekata. Pääkaupunkiseudun hintatasoon verraten saat hulppean rivarinpätkän, taatusti rauhalliselta alueelta.
Itse haluan olla töissä keskustassa kävellen alle vartissa. Asun vanhassa Kalevassa, Liisankalliolla. Kaupunkimaista, mutta mun mielestä oikein rauhallista ollakseen näin lähellä keskustaa.
Lissun kadulla on vanha venäläiset pommitti suomea pommi suoja tosin se voi sortua joten sinne ei mennä enää.Myös ne pommitti Kalevan alueen kerrostaloja joku kuoli.Myös tehtaita pommitti,nekin luuli tätä kanaanin maaksi sitten paratiisiksi mutta syntien tähden niitä ei ole eikä saaraakaan enää naurata ja davidkin on kuollut. Jeesus elää.Onhan siellä sorsapuisto ja entinen apinatalo.Kanaanin maassa on vähän väkivalta ongelmia Arabiassa eikä se ole täällä mikään arabimaa.
Alapeukuttajalle tiedoksi että lue tilastotietoja kuinka moni on alkuperäinen eri kunnissa. Prosentit. Olen katsonut itse niitä. En tiedä moniko on muuttanut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tää Tampereen narkkarit? Ihan normi meno keskustassa on tämän kokoiseen kaupunkiin. Tullinaukio sitten oma pieni ongelma-alueensa.
Terv. tamperelainen
Taitavat olla enemmän keskustan itäosan ongelma. Itse asun keskustan länsipuolella ja ei noita tässä pihapiirissä kyllä näe.
Ihan Etelä-Hervantaan on nousemassa uusi asuinalue, josta olen itse katsonut asuntoa ja tulen sellaisen mieheni kanssa todennäköisesti ostamaan. Ratikkakin sinne kulkee pian!
Olemme aiemmin asuneet Hervannassa uudisalueella ja viihtyneet hyvin, sillä mitään narkkareita tai alko-ongelmaisia ei näy. Hervannassa on toki myös niitä huonompia alueita, mutta koko Hervantaa ei Duon ympäristön perusteella kannata tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tää Tampereen narkkarit? Ihan normi meno keskustassa on tämän kokoiseen kaupunkiin. Tullinaukio sitten oma pieni ongelma-alueensa.
Terv. tamperelainen
Taitavat olla enemmän keskustan itäosan ongelma. Itse asun keskustan länsipuolella ja ei noita tässä pihapiirissä kyllä näe.
Hämeenpuistossa on runsaasti. Kuninkaankadullakin. Sokoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vai että puoltuntia suuntaansa. Sillä pääsee aika hemmetin pitkälle näillä leveysaste4illa. Ei tarvi jäädä edes ympäryskuntiin, vaan voi mennä siitäkin eteenpäin. Minä käyn Tampereen keskustassa töissä ja työmatkaa minulla 34 kilsaa suuntaansa ja aikaa matkoihin menee kesänopeuksilla 20-22 minuuttia per sivu
Kesänopeus heti Treen keskustan itäpuolella on 40-60 km/h. Ysitiellä on pitkä tietyö. Talvisin on kiva seistä motarilla kun on 25 autoa nipussa ja rekka poikittain.
Kaikkia ei kiihota ajaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on paljon kivoja asuinalueita. Helpompi luetella ne, mihin ei kannata muuttaa kuten Multisilta, Kalkku, Risso, Vuores. Itse asun Pappilassa ja tykkään, tässä lähellä myös Irjala ja Takahuhti jotka oikein oivia. Jos muuttaisin alueelta johonkin se olisi Rantaperkiö, Pirkkala, Epilä, Pyynikki, Armonkallio, Petsamo, Kaleva, Lapinniemi, Viinikka, Turtola, Järvensivu tai Kangasalan Vatiala.
Vuoreshan on varsinkin lapsiperheelle ihan unelma. Mikä vika siinä on? Ihania uusia värikkäitä taloja, uusi koulu.
Lentävänniemi tai Tesoma ovat aivan huippuja.
Pirkkalaan (maalaismainen) hyvä yhteys tampereelle kaupungin bussilla ja Lielahteen (kaupunkimainen, järvi lähellä, ratikka tulossa) tulee uusia asuntoja. Sitten Hakametsään Sammonkadun suuntaan muutama kerrostalo, se on kaupunkimainen mutta on lenkkitiet. Jos tykkäät vanhasta, järvinäköalasta etkä pelkää melua, sitten Pispala. Joka suunnassa on kyllä mahdollisuuksia muuallakin, jos tutkii karttaa vaikka googlemaps, mutta paikanpäällä voi varmistella. Kaleva on vähän vanhakantainen, uudempaa on Prisman lähellä. Tammela opiskelijoille ehkä ok. Riippuu mitä toivoisit asuinalueelta ja minkälainen itse olet. Kaupungin laidoiltakin löytyy asuinalueita, mutta bussimatka on pidempi, ellei ole ratikkareitti. Kirjoita eri asuinalueita ja asuntomahdollisuuksia paperille, ruksaa ja karsi väärät