Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ne erakoimmatkin ja introverteimmät naiset aina

Vierailija
16.05.2021 |

kuitenkin haaveilee maailmalle matkustelusta? Onko olemassa naisia, jotka ovat sellaisia erakkointroverttejä kuin minä, ettei halua matkustaa juuri mihinkään, ainakaan Suomea kauemmas? Kummastuttaa vaan kun vastaan tulee sellainen ns. kotona viihtyvä nainen niin aina on joku maailmanympärysmatka mielessä kuitenkin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella introvertti, mutten ymmärrä miten se matkustushaluun liittyy. Ei minun tarvitse matkoilla olla kenenkään kanssa sen enempää tekemisissä kuin kotonakaan. Puhun lentokenttävirkailijalle, hotellin henkilökunnalle, kaupan- ja torimyyjille, ravintolan tarjoilijoille. En hengaile baareissa enkä etsi seuraa, päinvastoin. Nautin siitä että saan yksinäni tutkia paikkoja kaikessa rauhassa.

Vierailija
22/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen introvertti. Ymmärrän tämän siten, että en tarvitse niin paljon sosiaalista vuorovaikutusta kuin ekstovertimmat ihmiset. Oma sosiaalinen piiriin on aika pieni ja viihdyn hyvin yksin. Olen kuitenkin utelias uusia asioita, paikkoja ja kokemuksia kohtaan, ja siksi rakastan matkustamista.

Täällä toinen samanlainen introvertti. Matkustelin ennen koronaa aika paljon, 1-3 ulkomaan reissua vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei pääse muuten matkustamaan kuin jalkaisin tai vanhalla polkupyörällä. Olipa sitten extrovertti tai introvertti. Lähtisin minäkin täältä rotankolosta maailmalle jos voisin.

Vierailija
24/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti ei ole sama kuin tylsä ja saamaton.

Tähänkö se taas menee, loukkaantuneet ns. seikkailuintrovertit tulee tänne haukkumaan saamattomaksi ja tylsäksi.

Ei ole haukkumista todeta, että ap on tylsä. Suurin pelko on nähdä maailmaa ja poistua tutuista ympyröistä. Ja nyt ap yrittää brändätä introverttiyden tuollaiseksi tylsämielisyydeksi. On tässä syytäkin loukkaantua.

Vierailija
25/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superintroverttina rakastan matkustamista. Miten introverttiys tähän liittyy? Sekoititko epäsosiaalisuuteen tai autismiin?

Vierailija
26/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superintroverttina rakastan matkustamista. Miten introverttiys tähän liittyy? Sekoititko epäsosiaalisuuteen tai autismiin?

Eipä nuokaan kyllä matkustelua estä :D vai onko matkustelu joillekin aina joku erityisen sosiaalinen tapahtuma?

Vierailija
27/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan mielelläni toisen ihmisen kanssa, joka ei ole koko ajan hölöttämässä vaan antaa tilaa. Olimme naisystävän kanssa 6 tuntia Firenzessä eräässä museossa ja vaihdoimme vain muutaman sanan koko aikana. Jossain vaiheessa molemmat ihmeteltiin, miksi on nälkä. Kai se nälkä tulee, kun edellisestä ateriasta on melkein 7 tuntia. Majapaikassa molemmat oli omassa huoneessaan ja vain syötiin yhdessä aamu- ja iltapala.

Vierailija
28/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttiys tai edes kotona viihtyminen ei liity mitenkään matkustamiseen. T. Introvertti joka rakastaa matkustamista

Minä ainakin introverttinä väsyn henkisesti, jos joutuu lähteä tutuista piireistä ja rutiineista kokeilemaan jotain uutta.

Tuo on autismia.

Vierailija
29/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttiys tai edes kotona viihtyminen ei liity mitenkään matkustamiseen. T. Introvertti joka rakastaa matkustamista

Minä ainakin introverttinä väsyn henkisesti, jos joutuu lähteä tutuista piireistä ja rutiineista kokeilemaan jotain uutta.

Minua se ei haittaa, koska ekstrovertimpi puolisoni hoitaa sosiaaliset kanssakäymiset matkoilla. Minä vain kuljen mukana, luen kirjaa ja hymyilen vähän tarvittaessa. 

Vierailija
30/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti ei ole sama kuin tylsä ja saamaton.

Tähänkö se taas menee, loukkaantuneet ns. seikkailuintrovertit tulee tänne haukkumaan saamattomaksi ja tylsäksi.

Ei ole haukkumista todeta, että ap on tylsä. Suurin pelko on nähdä maailmaa ja poistua tutuista ympyröistä. Ja nyt ap yrittää brändätä introverttiyden tuollaiseksi tylsämielisyydeksi. On tässä syytäkin loukkaantua.

Toisen nimittäminen tylsäksi on mun mielestä vähän ikävää. Tylsyyskin on subjektiivista: Itse ehkä tylsistyisin pidemmän päälle neljän seinän sisällä mutta ymmärärn hyvin, että ap tai joku muu voi olla täysin tyytyväinen kotonaan eikä kaipaa sen kummempaa virikettä.

Vierailija
31/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ei pääse muuten matkustamaan kuin jalkaisin tai vanhalla polkupyörällä. Olipa sitten extrovertti tai introvertti. Lähtisin minäkin täältä rotankolosta maailmalle jos voisin.

Minä voin maksaa.

T. Seikkailijamies

Vierailija
32/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on autismia.

Mitä vittuilet siinä?

Vierailija
33/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiä ovat tyhjänpäiväiset kalkattajat.

Vierailija
34/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverteillähän on kuulemma vilkas päänsisäinen maailma. On siis jokseenkin outoa, että joku itseään introvertiksi väittävä tulee nimittelemään toisia tylsiksi kun eivät seikkaile ympäri maailmaa.

Vierailija
35/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on autismia.

Lisään vielä, jos joku ei tunne aspergerin oy:n piirteitä:

Sosiaalisessa mielikuvituksessa

Asperger-ihmisillä voi olla vaikeuksia mieltää erilaisia tilanteita oman kokemuspiirinsä ulkopuolelta. Tämä vaikeuttaa uusiin tilanteisiin sopeutumista ja toisten ihmisten käyttäytymisen ja toiminnan tulkintaa.Hänelle voi olla vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan ja mieltää se, miltä toisesta tuntuu.

Toistava käyttäytyminen ja rutiinit

Asperger-ihminen haluaa monesti pitää kiinni omista rutiineistaan sekä ennakoida tulevia asioita ja tapahtumia. Säännöt ja sopimukset voivat myös olla tärkeitä. Hän saattaa esimerkiksi haluta, että kouluun tai harrastuksiin mennään aina samalla tavalla; samalla kulkuvälineellä ja samaa reittiä. Muutokset voivat tuntua ikäviltä, mutta niihin on helpompi asennoitua, mikäli pystyy valmistautumaan ennakolta.

Näitähän tuo ap ilmentää.

Vierailija
36/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan mielelläni toisen ihmisen kanssa, joka ei ole koko ajan hölöttämässä vaan antaa tilaa. Olimme naisystävän kanssa 6 tuntia Firenzessä eräässä museossa ja vaihdoimme vain muutaman sanan koko aikana. Jossain vaiheessa molemmat ihmeteltiin, miksi on nälkä. Kai se nälkä tulee, kun edellisestä ateriasta on melkein 7 tuntia. Majapaikassa molemmat oli omassa huoneessaan ja vain syötiin yhdessä aamu- ja iltapala.

Parasta! Tykkään kotonakin viettää aikaa tällä tavoin muiden kanssa, siis samassa tilassa omiamme puuhaillen. Jutella voi sitten kun sattuu olemaan jotain juteltavaa.

Vierailija
37/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on autismia.

Asperger-ihmisillä voi olla vaikeuksia mieltää erilaisia tilanteita oman kokemuspiirinsä ulkopuolelta. Tämä vaikeuttaa uusiin tilanteisiin sopeutumista ja toisten ihmisten käyttäytymisen ja toiminnan tulkintaa.Hänelle voi olla vaikeaa asettua toisen ihmisen asemaan ja mieltää se, miltä toisesta tuntuu.

Asperger-ihminen haluaa monesti pitää kiinni omista rutiineistaan sekä ennakoida tulevia asioita ja tapahtumia. Säännöt ja sopimukset voivat myös olla tärkeitä. Hän saattaa esimerkiksi haluta, että kouluun tai harrastuksiin mennään aina samalla tavalla; samalla kulkuvälineellä ja samaa reittiä. Muutokset voivat tuntua ikäviltä, mutta niihin on helpompi asennoitua, mikäli pystyy valmistautumaan ennakolta.

Alettiin sitten leikkiä nettipsykiatria...

Vierailija
38/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on autismia.

Rutiinit luovat turvaa, ja turvallisuushakuisuudelle voi olla nähdäkseni miljoona muutakin syytä kuin asperger.

Vierailija
39/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on autismia.

Rutiinit luovat turvaa, ja turvallisuushakuisuudelle voi olla nähdäkseni miljoona muutakin syytä kuin asperger.

Minulla tulee ensimmäisenä mieleen ihminen, joka on herkkä ympäristön signaaleille. Tällöin niitä kenties suodattaa huonommin pois kuin joku toinen ja kuormitus kasvaa nopeammin liian suureksi. Siinä missä suodattava ihminen kestää hälinää 4 tuntia, voi vähemmän suodattava saada tarpeekseen jo 2 tunnin jälkeen. Eikä mitään sen kummempaa ole kyseessä, kuin erilainen ihminen. Kaikki kun ei ole autismia nykyisinkään, kuten ei ole narsismiakaan, vaikka kumpaakin diagnoosia heitellään pian jo kultakaloillekin akvaarioissaan.

Vierailija
40/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiys ei ole sama kuin

-sosiaalisesti lahjaton

-ujo

-kotona viihtyvä, ei pidä matkustelemisesta

-ei pidä uusista kokemuksista

-ei siedä rutiinien muutoksia

-hiljainen

Vaikka näihin piirteisiin introvertit yleensä yhdistetään.