Miksi ne erakoimmatkin ja introverteimmät naiset aina
kuitenkin haaveilee maailmalle matkustelusta? Onko olemassa naisia, jotka ovat sellaisia erakkointroverttejä kuin minä, ettei halua matkustaa juuri mihinkään, ainakaan Suomea kauemmas? Kummastuttaa vaan kun vastaan tulee sellainen ns. kotona viihtyvä nainen niin aina on joku maailmanympärysmatka mielessä kuitenkin.
Kommentit (49)
Minä en halua matkustella. Homma on aivan liian epämukavaa, jotta kannattaisi vaivautua. Suomessa voin vuokrata mökin viikoksi pariksi, mutta sen pidemmälle matkalle en lähde.
Introverttiys tai edes kotona viihtyminen ei liity mitenkään matkustamiseen. T. Introvertti joka rakastaa matkustamista
Kyllä meitä on, mutta eipä tulla sinua vastaan kun ollaan aina kotona.
Mä matkustelin ennen covid-19:n alkamista. Ulkomailla muutun sosiaalisemmaksi ja muutkin juttelee minulle. On kotoisampi olo ja nautin iitä, kun saan nähdä uusia paikkoja, käydä museoissa ja oppia uusia kieliä ja kulttuuria. Kotona sitten vähän niinkuin "talvehdin", enkä jaksa käydä vapaa-ajallani missään, enkä kavereitakaan näe.
No mua ei kyllä kiinnosta. Kotimaassa on paikkoja, joissa olisi kiva käydä pitkästä aikaa. Ulkomaille en niinkään halaja. Olen kuitenkin mukavuudenhaluinen, matkustaminen tuntuu liian rasittavalta vaikka vain istuisin junassa. Viihdyn kotona, ja haluan nukkua omassa sängyssä. Kerran tai kaksi vuodessa käyn syntymäkaupungissani äitiäni katsomassa, siitäkin väsyy.
Matkustaminen olis oikein kivaa, jos ei tarvis lentää, varata mitään, suunnitella mitään ja etsiä mitään. Enkä kyllä haluis maksaakaan mitään.
Olen introvertti mutta tulisin hulluksi jos joutuisi kaikki päivät olemaan sisällä kotona. Minulle riittää kyllä reissu esim. 100 km:n päähän Suomen sisällä. Sanotaan että joka 3.-5. vuosi matkustaa Suomen ulkopuolelle. Mutta miksi se sinua häiritsee?
Hei! Olen introvertti. Ymmärrän tämän siten, että en tarvitse niin paljon sosiaalista vuorovaikutusta kuin ekstovertimmat ihmiset. Oma sosiaalinen piiriin on aika pieni ja viihdyn hyvin yksin. Olen kuitenkin utelias uusia asioita, paikkoja ja kokemuksia kohtaan, ja siksi rakastan matkustamista.
Naiset haluu elämyksii, myös ne hiljaset.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiys tai edes kotona viihtyminen ei liity mitenkään matkustamiseen. T. Introvertti joka rakastaa matkustamista
Minä ainakin introverttinä väsyn henkisesti, jos joutuu lähteä tutuista piireistä ja rutiineista kokeilemaan jotain uutta.
Täällä on ainakin yksi täysin erakoitunut introvertti :D olen 32v enkä koskaan matkustanut Ruotsia ja Viroa kauemmas. Miestäkään ei ole koskaan ollut koska olen tosiaan erakko, yksineläjä :)
Introvertti ei ole sama kuin tylsä ja saamaton.
Voihan sitä haaveilla matkustamisesta, vaikkei käytännössä jaksaisi sitä. Itse olen sellainen. Olisi ihanaa tutustua uusiin paikkoihin ja kulttuureihin, mutta pelkkä ajatus siitä, miten kuormittavaa se käytännössä olisi saa minut luopumaan matkusteluhaaveistani. Pysyn siis kotona.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei ole sama kuin tylsä ja saamaton.
Tähänkö se taas menee, loukkaantuneet ns. seikkailuintrovertit tulee tänne haukkumaan saamattomaksi ja tylsäksi.
En ole erakko enkä introvertti, mutta en myöskään liiemmin pidä matkustelusta. Suomessa ja mahdollisesti muissa Pohjoismaissa matkustan harvoin. Euroopan ulkopuolelle en todellakaan halua.
Erakkous ja introverttiys sitten erikseen.
Haluaisin nimenomaan mahdollisimman kauas tutuista ympyröistä, vaikka täällä olenkin enimmäkseen kotona.
Mikä ihme siinä on pahaa että halua nähdä maailmaa ja erilaista luontoa, nähtävyyksiä, kaupunkeja jne??
Vierailija kirjoitti:
Erakkous ja introverttiys sitten erikseen.
Haluaisin nimenomaan mahdollisimman kauas tutuista ympyröistä, vaikka täällä olenkin enimmäkseen kotona.
Erakko et sitten todellakaan ole.
Ei olla tavattu. Puolison kanssa ollaan kesät Jäämerellä kalassa (pl. korona-aika). Muuten en ole kiinnostunut.