Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko hoitajat mukavampia niille joista pitävät?

Vierailija
16.05.2021 |

Hoitajien pitäisi suhtautua ammattimaisesti kaikkiin potilaisiin. Vaan onko todella niin, että spurgu-Reiska, narkki-Make ja tavallinen päihteetön teinityttö saavat kaikki yhtä ystävällistä ja hyvää kohtelua sairaalassa? Veikkaisin, että teinitytölle puhuttaisiin kiltimmin ja häntä mentäisiin auttamaan mielellään kun taas Reiskaa ja Makea hoidettaisiin pitkin hampain.
Miten on hoitajat?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pyrin olemaan ystävällinen. Kevennyksenä teinit voi olla vaativampia potilaita kun se mainitsemasi spurgu reiska

Vierailija
2/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä olen tuolla sairaaloissa makoillut, niin lähtökohtaisesti ovat kaikille mukavia.

Sitten kun joku asiakas alkaa kettuilemaan, niin hänelle kyllä saatetaan sitten sanoa aika kipakasti takaisin. Ja kaikenlainen krumeluuri häviää puheista. Sen jälkeen sanovat ääneen sanottavansa, eikä keskusteluun ole mahdollisuutta. Vaikka olisi yhdelle ollut epäystävällinen, niin kaikki hoitajat ovat suoria sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimaisesti toki suhtaudutaan ihan kaikkiin. Toki on helpompaa olla kiva sellaiselle joka on itsekin kiva. Tuskinpa itsesikään tekee mieli hymyillä tai silittää sellaisen ihmisen kättä, joka rähjää sinulle tai on sinua kohtaan väkivaltainen.

Vierailija
4/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se vaikuttaa kohteluun millainen ihminen ja mistä syistä on siellä potilaana. Esim. minulle suorastaan v-ttuiltiin kun teiniangsteissa olin vetänyt lääkeöverit ja makasin siellä osastolla vuodepaikkaa haaskaamassa. Lääkärinkin halveksuntaa olisi voinut veitsellä leikata.

Vierailija
5/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattimaisesti toki suhtaudutaan ihan kaikkiin. Toki on helpompaa olla kiva sellaiselle joka on itsekin kiva. Tuskinpa itsesikään tekee mieli hymyillä tai silittää sellaisen ihmisen kättä, joka rähjää sinulle tai on sinua kohtaan väkivaltainen.

Näinhän se on. Hoito on aina ammatillista, mutta ihminen on ihminen.

Vierailija
6/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä päihdeasuntolassa, jossa kaikki ovat tavalla tai toisella haastavia. Olen miettinyt tuota ammatillista tasa-arvoa paljonkin. Olen päätynyt, että kaikkia kohtaan olen neutraali/asiallinen vähintään. Olen "kivempi" joita kuita kohtaan ihan siitä syystä, ettei minua ammattilaistakaan ihan miten vaan saa haukkua ja kohdella. Vaan silloin on pakko rajata ja poistua paikalta. Sitten niiden kanssa, jotka ovat asiallisesti niin pelaillaan vaikka kimbleä ja turistaan pitkäänkin. Mutta joka kohtaamiseen pyrin menemään neutraalilla asenteella riippumatta, kuinka muikku asukas on edellisenä päivänä ollut.

Eli paljon työtä teen, että kohtaan asukkaat tasa-arvoisesti, mutta tottakai huorittelu ja muu vastaava asiattomuus vähintään alitajuisesti vaikuttaa ja sitä vastaan yritän tietoisesti työskennellä.

Vierailija
7/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä päihdeasuntolassa, jossa kaikki ovat tavalla tai toisella haastavia. Olen miettinyt tuota ammatillista tasa-arvoa paljonkin. Olen päätynyt, että kaikkia kohtaan olen neutraali/asiallinen vähintään. Olen "kivempi" joita kuita kohtaan ihan siitä syystä, ettei minua ammattilaistakaan ihan miten vaan saa haukkua ja kohdella. Vaan silloin on pakko rajata ja poistua paikalta. Sitten niiden kanssa, jotka ovat asiallisesti niin pelaillaan vaikka kimbleä ja turistaan pitkäänkin. Mutta joka kohtaamiseen pyrin menemään neutraalilla asenteella riippumatta, kuinka muikku asukas on edellisenä päivänä ollut.

Eli paljon työtä teen, että kohtaan asukkaat tasa-arvoisesti, mutta tottakai huorittelu ja muu vastaava asiattomuus vähintään alitajuisesti vaikuttaa ja sitä vastaan yritän tietoisesti työskennellä.

Vierailija
8/13 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Potilaat eivät ole asiakkaita tai maailmanomistajia, vaan potilaita. Totta kai ymmärrän, että kivuissaan ihminen voi käyttäytyä ikävästi, mutta jos käytös on koko ajan todella ala-arvoista tai ylimielistä, ei sitä kauaa paraskaan hoitaja hymyssä suin kestä. Sitten yritetään lievittää tuskaa ja hoitaa vaivoja mahdollisimman vähin kontaktein. Nopeampaa apua ei kiukuttelulla ja huo**ttelulla saa. 

Ei hoitajilla tai lääkäreillä ole mitään oikeuksia alkaa tuomitsemaan tai arvottamaan potilaita sairauksiensa takia. 

Vierailija
9/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajakin on ihminen, ja varmasti joku kiltti ja "harmiton" teinityttö on mieluisampi hoidettava kuin päihderiippuvaiset jotka saattavat hu*ritella tai käydä päälle.

Ihan samalla tavalla bussikuski, kaupan kassa tai konduktööri olisivat mieluummin tekemisissä sen teinitytön kanssa.

Vierailija
10/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä olen tuolla sairaaloissa makoillut, niin lähtökohtaisesti ovat kaikille mukavia.

Sitten kun joku asiakas alkaa kettuilemaan, niin hänelle kyllä saatetaan sitten sanoa aika kipakasti takaisin. Ja kaikenlainen krumeluuri häviää puheista. Sen jälkeen sanovat ääneen sanottavansa, eikä keskusteluun ole mahdollisuutta. Vaikka olisi yhdelle ollut epäystävällinen, niin kaikki hoitajat ovat suoria sen jälkeen.

Joo olen huomannut että ne puhuvat keskenään ja haukkuvat toisilleen potilaitaan. Jos yhdelle antaa rakentavaa palautetta niin muut alkavat äristä.

Vierailija
11/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli yksi tietty hoitaja aivan erityisen mukava, sain sitten pesää siltä myöhemmin.

Vierailija
12/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitajilla tai lääkäreillä ole mitään oikeuksia alkaa tuomitsemaan tai arvottamaan potilaita sairauksiensa takia. 

Vaan minkäs potilaana teet asialle? Minne voi valittaa, että "tuo lääkäri nyt ivallisesti kommentoi syytäni olla osastolla" ja mitä arvelet, johtaako sellaiset mihinkään?

Vierailija
13/13 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotihoidossa. Toisten kanssa kemiat kohtaa jolloin vastavuoroista keskustelua riittää vaikka kuinka ja toisen kanssa joutuu keksimällä keksimään jutun juurta. Eiköhän ensimmäisessä tapauksessa asiakas tunne olonsa mukavammaksi vaikka tahatonta onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme