Mies sai perintöä ja aikoo aloittaa yritystoiminnan.
Videovuokraamo ketjun. Dvd:tä ja blue räytä ja irtokarkkeja ja kahvikuppeja iskulauseilla. Pelottaa että koronan takia tulee ens alkuun persnettoa:/
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan oo niin hölmö, että tilailee mitään, ennen kuin paperit on tehty.
Keksi parempi ensi kerralla
0/5
Meillä on niin paljon tv-sarjoja hyllyssä ja elokuviakin että päästään niillä kyllä alkuun. Sen takia katsoo parhaaksi sijoittaa nyt ensin noihin oheis tuotteisiin. Esim. Fiksuruuasta saa välillä lähes ilmasiksi karkkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pari bisnesideaa lisää. Hiekan myynti saharaan ja jään myyminen eskimoille. Toi vuokraamo kannattaa perustaa porvooseen.
Ensimmäinen liike avataan varmasti tänne kotikonnuille Nastolaan mutta toivottavasti ajan kanssa laajennutaan myös Porvooseen. Oletko sinä Porvoosta vai mistä tuollainen toive?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Videovuokraamo on ehkä viimeinen asia, jota lähtisin itse yrittämään. Ei ole kovin kannattava tällä digitalisaation ja striimauspalvelujen aikakaudella.
Meidän kummankaan isovanhemmat tai heidän tuttavansa eivät käytä Netflixiä vaan lainailevat meiltä jatkuvasti dvd:tä joten miksi emme siis ottaisi saman tien maksua siitä? Ei nyt tietenkään tuttavilta kehtaa ruveta ottamaan mutta tarkoitin että heidän sukupolveltaan laajemmin.
Ap
Harkinassa on myös minulle oma pieni ruokanurkkaus nyt kun S-marketissa on iltaisin niin hyvät tarjoukset. Koronan jälkeen voisi olla ihmisille kiva kokoontua yhteen lämmitetyn ruuan pariin nojatuoleihin katselemaan lempi filmejään. Voisi ostaa vaikka yhden tollasen Frasier nojatuolin missä saisi istua eniten maksanut ja muut istuis tavallisissa. Jos jokainen maksais filmin katsomisesta vaikka 5€ ja -60% ostetuista ruuista vaikka 8-15€ annos ja osallistujia kymmenittäin per ilta niin luulis kannattavan! Viikonloppusin vois luultavasti pyytää jopa muutaman ekun enemmän per pää?
Ap
Ehkä ap voisi tarjota siellä myös enkelihoitoja?
Kuinka vaikea Suomessa on saada A-oikeudet ja voiko pilsneriä myydä rukajuomana ilman niitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap voisi tarjota siellä myös enkelihoitoja?
En tiedä mitä ne on? Ei olla kovin uskonnollisia:(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harkinassa on myös minulle oma pieni ruokanurkkaus nyt kun S-marketissa on iltaisin niin hyvät tarjoukset. Koronan jälkeen voisi olla ihmisille kiva kokoontua yhteen lämmitetyn ruuan pariin nojatuoleihin katselemaan lempi filmejään. Voisi ostaa vaikka yhden tollasen Frasier nojatuolin missä saisi istua eniten maksanut ja muut istuis tavallisissa. Jos jokainen maksais filmin katsomisesta vaikka 5€ ja -60% ostetuista ruuista vaikka 8-15€ annos ja osallistujia kymmenittäin per ilta niin luulis kannattavan! Viikonloppusin vois luultavasti pyytää jopa muutaman ekun enemmän per pää?
Ap
Kyllähän tuo hyvältä idealta kuulostaa. Mikropopcornit on myös tosi halpoja verrattuna leffateatterin popcorneihin, eli niitä myymällä saisi myös hyvän katteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea Suomessa on saada A-oikeudet ja voiko pilsneriä myydä rukajuomana ilman niitä?
Ap
Epäilen että tarvitsisit luvat jo tohon ruoan myyntiin A-oikeuksista puhumattakaan. Ainekin varmaan joku hygieniapassi tarvii olla. Suomessa ollaan hurjan tarkkoja. Sitä en kyllä tiedä kuinka tarkkaan näitä itseasiassa valvotaan mutta jos vaikka joku tyytymätön asiakas tekee ilmiannon niin voit olla kusessa. Ideana kyllä kuulostaa viihtysältä!
Mies on ehdoton että ensimmäinen liike olisi avattava ydinkeskutaan Rakokiveen. Saataisiin kerralla näkyvyyttä mutta itseä meinaa huimata noi vuokrat.
Ap
Onko se vanha homeinen Lidli vielä tyhjillään? Siellähän olis teille tilaa.
Mitä enemmän tätä tässä nyt pyöritellään niin sitä todennäkösemmältä tuntuu että hanke tulee toteutumaan. Ajateltiin ensin alkaa lyhyemmillä aukioloajoilla (ehkä 8-14 tai 9-15 tai 11-17) että tarvitsee palkata mahdollisimman vähän ulkopuolista apua. Ehkäpä vaan jotain 5 työntekijää alkuun. Äitini, sisareni ja veljenpoikani kyllä tekee suurimman osan ilmaiseksi miehen vanhempien kanssa. Ja siis tietysti me yritetään myös auttaa ihan käytännönasioissakin sen mitä keretään. Täytetään illalla karkkilaatikoita ja puretaan kuormaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän tuo hyvältä idealta kuulostaa. Mikropopcornit on myös tosi halpoja verrattuna leffateatterin popcorneihin, eli niitä myymällä saisi myös hyvän katteen.
Niitäkin on nykyään niin tuhatta sorttia etteivät taida orginellit enää kelvata kenellekkään. Sitten taas ne Caramellit ja voin sun muun makuset on niin hinnoisaan että tappioksi menee kun laskee sähköt päälle mitä menee valmistukseen. 80-luvulla vielä riitti kun oli iso kattila öljyä maissinjyviä ja suolaa.
Ihana idea nuo ysäri-2000 -sarjat ja niiden rekvisiitta ja fanitavara! Olen ostanut New Yorkista NBC-myymälästä mm Seinfeld ja Friends-krääsää, olisihan se hauska Suomessakin.
Siis vaikka tämä on vitsi, idea olisi pohjimmiltaan kiva..
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Olen pahoillani. Suomessa on (ollut) videovuokraamoketjuja, jotka yksi toisensa jälkeen lopettavat toimipisteitään. Kyllä nyt kannattaa miettiä vielä. Vai oliko tämä vain provokaatio?
Onko ollut muita kun Filmtown, Makuuni ja Ärrä? Muita en muista. Itse tykkäsin jo silloin kymppikioskista enemmän kun ärrästä. Mainoksissa näytteli se Ruusun ajan äiti ja jäätelöt olivat halvempia. Nykyään ei varmasti kannata pienyrittäjän ottaa jäätelöitä valikoimaan kun hybermarketit on vallanut alan. Ei pysty kilpailemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihana idea nuo ysäri-2000 -sarjat ja niiden rekvisiitta ja fanitavara! Olen ostanut New Yorkista NBC-myymälästä mm Seinfeld ja Friends-krääsää, olisihan se hauska Suomessakin.
Siis vaikka tämä on vitsi, idea olisi pohjimmiltaan kiva..
Frendejä ei tule meidän vuokraamoon ikinä!! Kellarin kunkku kyllä löytyy.
Ap
Mies nukahti. Itse niin täpinöissäni ettei tule uni silmään.
Ap
Ihq että tästä tuli teidän yhteinen juttu, sukulaisia myöten <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Olen pahoillani. Suomessa on (ollut) videovuokraamoketjuja, jotka yksi toisensa jälkeen lopettavat toimipisteitään. Kyllä nyt kannattaa miettiä vielä. Vai oliko tämä vain provokaatio?
Mies on unelmoinut asiasta siitä asti kun Makuuni lopetti. Yritys olisi kuulemma melkeinpä Monopoli asemassa Suomessa.
Ap
Provoksi luulisi, mutta kyllä niitä kaikanlaisia kaheleita oikeasti salkku kainalossa vipeltää pankeissa lainaa ruinaamassa kummille hankkeilleen.
Ja ELY- keskuksista investointitukea.
Voisi kirjoittaa yhdestäkin tuttavasta, mutta kukaan ei uskoisi, provoa vain kiljuttaisiin...
Pari bisnesideaa lisää. Hiekan myynti saharaan ja jään myyminen eskimoille. Toi vuokraamo kannattaa perustaa porvooseen.