Resident Evil: Village. Uskallatko pelata yöllä yksin?
Kommentit (61)
Pelasin itse tämän pelin läpi juuri eilen illalla. Minusta todella hyvä kauhupeli, joka palautti Resident Evil-sarjaan pitkään kadoksissa olleen kauhun.
Ja nyt tälle pelille on kehitteillä jotain DLC-juttujakin. Toivon mukaan on hyvää pelattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelasin itse tämän pelin läpi juuri eilen illalla. Minusta todella hyvä kauhupeli, joka palautti Resident Evil-sarjaan pitkään kadoksissa olleen kauhun.
Ja nyt tälle pelille on kehitteillä jotain DLC-juttujakin. Toivon mukaan on hyvää pelattavaa.
Niin on.
Resident evil 9 on ilmeisesti jo tekeillä :o
Uskallan. Ei se ole pelottava.
Ainut peli jota en uskalla pelata yksin yöllä on Amnesia the dark descent, varsinkin se vankila-alue on tosi ahdistava.
Amnesia the dark descent on miljoona kertaa pelottavampi. Kokeilkaapa sitä yöllä.
Cassandra Dimitrescun ääninäyttelijä kuoli tammikuussa :(
https://pelaaja.fi/uutiset/uuden-resident-evil-pelin-nayttelija-jeanett…
Todennäköisesti. Mutta Village Peoplen keikkavideot veisivät kyllä yöunet.
Mulle tulee ihan uutena, että on edes olemassa kauhupelejä. Miten se kauhu sinne peliin luodaan? Onko kuten leffa ja sit avaat jonkun oven ja siellä on joku örkki säikyttelemässä vai miten näiden kauhupelien kauhu luodaan? Ja ihan oikeasti kiinnostaa, joten jos joku voi kertoo/kuvailla miten tuo tapahtuu pelissä niin kiinnostaa.
Mä oon aatellut kaikki pelit vaan joko jonain hyppelytasopeleinä, ajopeleinä, lajipeleinä, rakenteluna tai räiskintänä. En oo ikinä aatellut, että ne vois olla jännittäviä saati kauhistuttavia. Nolo minä.
Vierailija kirjoitti:
Vain 39-vuotiaana :(
PS5 VR2 versiona tämä peli pääsee oikeuksiinsa. On mahtavaa hiippailla synkissä kellareissa ja linnassa taskulampun kanssa ja pälyillä taakse ettei kukaan käy kimppuun. Ja sitten kun käy, niin hirveessä paniikissa ampuu ja huitoo veitsellä. 😀
Vierailija kirjoitti:
PS5 VR2 versiona tämä peli pääsee oikeuksiinsa. On mahtavaa hiippailla synkissä kellareissa ja linnassa taskulampun kanssa ja pälyillä taakse ettei kukaan käy kimppuun. Ja sitten kun käy, niin hirveessä paniikissa ampuu ja huitoo veitsellä. 😀
🙀
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee ihan uutena, että on edes olemassa kauhupelejä. Miten se kauhu sinne peliin luodaan? Onko kuten leffa ja sit avaat jonkun oven ja siellä on joku örkki säikyttelemässä vai miten näiden kauhupelien kauhu luodaan? Ja ihan oikeasti kiinnostaa, joten jos joku voi kertoo/kuvailla miten tuo tapahtuu pelissä niin kiinnostaa.
Mä oon aatellut kaikki pelit vaan joko jonain hyppelytasopeleinä, ajopeleinä, lajipeleinä, rakenteluna tai räiskintänä. En oo ikinä aatellut, että ne vois olla jännittäviä saati kauhistuttavia. Nolo minä.
Mä oon kattonut Lakon youtube videoista läpipelaamisia. Sieltä näet miten hyvin kauhua saa peleihin aikaiseksi. Jopa tämä Resident evil: Village pelikin on siellä läpi peluuna.
Itse en tykkää pelailla kauhupelejä, sillä mä uppoudun liian hyvin niihin. Mä joskus lapsena pelasin joitain kauhupelejä ja kuolemat niissä tuntuu liian voimakkailta. Mä panikoin liikaa pelatessa joten mielummin pitäydyn kauhuelokuvien parissa tai katson toisten pelaamisia noista peleistä. Ei ole yhtään kevyempiä kuin kauhuelokuvat vaan päinvastoin, jos itse pelaa.
Boomerit varmaan muistaa erinomaisen Thief pelisarjan, etenkin ensimmäinen ja toinen oli kyllä erittäin hyviä ja jopa pelottavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 39-vuotiaana :(
Coloncancer eli persereikäsyöpä. Kannattaa käydä kolonoskopiassa jos 40v lähestyy. tekevät niitä nyt paljon.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen pelannut vain vitosen ja se ei nyt ollut mitenkään pelottava.
EIkös vitonen ollut ihan puhdasta räiskintää? Onneksi ovat palanneet juurilleen ja hyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Itse kyllä ihmettelen, että miten voi välttyä tässä maailmassa tällaiselta informaatiolta, vaikka ei olisi kohderyhmääkään?
Kauhupeleissä kauhu luodaan monella tavalla.Huonointa kauhuahan on aina se säikyttely.
Esimerkiksi Silent Hill-sarjan alkuosan peleissä kauhu ja epämukava olo luodaan äänimaisemalla, tunteella, että "tuolla voi olla joku", tottakai mukana on myös hirviöitä, mutta tarkoituksenmukaisesti.
Resident Evil 7 pelasin itse, kuin myös alkupään osat. Kauhu saadaan aikaan sillä tunteella, ettet pääse pakoon. "joku on täällä jossain", tunne ja mitään varsinaista levähdyspaikkaa ei ole. Et ole koskaan varsinaisesti turvassa.
Keinoja on monia.
Saispa RE7 myös VR2 päivityksen kuten tuo 8 sai, jäi pelaamatta kun en tykkää pelata FPS pelejä normaalisti. Cyperpunk on toinen mihin odotan VR2 päivitystä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mallia.
ilmottaako noi hätäkeskukseen jos saa sydärin?
Muistan itse vuoden 2017 alussa kun se Resident Evil 7 julkaistiin, niin muutama päivä pelin julkaisun jälkeen joku teki tänne aloituksen, jossa kertoi, että oli illalla pelannut peliä kaverinsa luona ja pelännyt pelissä niin paljon, että oli kertomansa mukaan kastellut kaverinsa sohvan. Toki saattoi olla vain huumorilla tehty provo, mutta kunnon naurut ja asiallisen keskustelun ketjusta moni sai, ja ketju taisi kasvaakin n. 8-9 sivun mittaiseksi.
Ilmeisesti tämä uusin peli ei kuitenkaan ole ihan niin pelottava ainakaan tämän ketjun perusteella. Täytyy varmaan itsekin joskus pelata. RE7:sta kyllä tykkäsin.