Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen toivonut kesäkuun alkuun lomaa, pomo ei vieläkään ole sanonut juuta eikä jaata

Vierailija
16.05.2021 |

Viimeeksi kun kysyin, sain vastauksen että kaksi viikkoa etukäteen pitää ilmoittaa lomat, ja mikäli työntekijä on yhteistyökykyinen (!) niin yhteisellä sopimuksella voidaan sopia lyhyemmästäkin ajasta.
Muilla samanlaista?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samanlaista. Meillä kesälomat piti olla tiedossa huhtikuussa.

Vierailija
2/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa? Eikö se ole kuukausi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kuulu liitton? Siksikö joutuu jäsenmaksu maksaa palkasta? liitosta olisit asiastasi saanut heti soitamalla oikean tiedon!Teillä duunissa ei siis ole luotamus-miestä/ Naista?Joilta olisit heti saanut vastaus livenä! Sen enempää ei työsujelu valtuutetuja? Kipin kapin liitymään liitoon.

Vierailija
4/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kuulu liitton? Siksikö joutuu jäsenmaksu maksaa palkasta? liitosta olisit asiastasi saanut heti soitamalla oikean tiedon!Teillä duunissa ei siis ole luotamus-miestä/ Naista?Joilta olisit heti saanut vastaus livenä! Sen enempää ei työsujelu valtuutetuja? Kipin kapin liitymään liitoon.

Tietenkin kuulun liittoon. Eri työehtosopimukset vain antavat eri viitekehykset. Ei kaikissa työehtosopimuksissa ole kuukauden tiedoksiantoaikaa lomalle.

Vierailija
5/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi, että kaikilla työpaikoilla on luottamies ja työsuojeluvaltuutettu? Olen töissä yrityksessä, jossa perheenjäsenten lisäksi on vain kaksi ulkopuolista. Niin pienissä paikoissa ei ole mitään luottamushenkilöitä.

t. Ohis

Vierailija
6/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK.

23 § Vuosiloman ajankohdan ilmoittaminen

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista

Vierailija
7/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista.

Vierailija
8/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä vielä lomaani, olen töissä varhaiskasvatuksessa lastenhoitajana. Ja tosiaan, ei tällä alalla ainakaan mitään kuukautta etukäteen tiedä kukaan, tuskin aina kahta viikkoakaan etukäteen. Pomo tulee vaan torstaina sanomaan että ensi maanantaista voin pitää kolmen viikon lomani.

Alalla kohta 20 v ja näin se on aina ollut. Tuskin tulee muutosta.

Vierailija
9/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kuulun liittoon. Eri työehtosopimukset vain antavat eri viitekehykset. Ei kaikissa työehtosopimuksissa ole kuukauden tiedoksiantoaikaa lomalle.

Vielä on vähän aikaa myös yleinen työehtosopimus jos ei muuta. (Ennen paikallisen sopimisen ihanuutta)

Vierailija
10/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tiedä vielä lomaani, olen töissä varhaiskasvatuksessa lastenhoitajana. Ja tosiaan, ei tällä alalla ainakaan mitään kuukautta etukäteen tiedä kukaan, tuskin aina kahta viikkoakaan etukäteen. Pomo tulee vaan torstaina sanomaan että ensi maanantaista voin pitää kolmen viikon lomani.

No miten HELVETISSÄ tuo on mahdollista??? Kun meitä vanhempia ahdistellaan asialla jo maaliskuussa ja päiväkodin johtaja laittaa viestiä jo huhtikuussa että nyt täytyy lasten lomat olla selvillä, että saadaan suunnitella työntekijöidenkin lomat!

Ja siis lastenhoitajat saavat sitten tietää heinäkuun puolessa välissä että okei, pidä ensi viikko lomaa?!

Mitä vittua?

Vierailija
11/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette ota asioista selvää ja pidä kiinni oikeuksistanne?

Mutta valittaa kyllä osataan.

Vierailija
12/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on esimies suoraan sanonut että ei jousta jos ei työntekijä jousta. Eli jos on vaikka lääkäri tai muu oma meno työajalla, ei päästä tai suostu vaihtamaan työvuoroa, mikäli ei suostu työnantajan sanelupolitiikkaan. Ja siis sanelupolitiikkaan kuuluu mm se, että lomat saa tietää muutamaa päivää ennen ko ajankohtaa.

Lastenhoitaja kunnallisella

Vierailija
13/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on esimies suoraan sanonut että ei jousta jos ei työntekijä jousta. Eli jos on vaikka lääkäri tai muu oma meno työajalla, ei päästä tai suostu vaihtamaan työvuoroa, mikäli ei suostu työnantajan sanelupolitiikkaan. Ja siis sanelupolitiikkaan kuuluu mm se, että lomat saa tietää muutamaa päivää ennen ko ajankohtaa.

Alan ymmärtää miksi ala ei oikein houkuttele.

Vierailija
14/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä. Silloin ollaan saikulla.

Vierailija
15/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään lomaani. Kaupanala.

Vierailija
16/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että olin poissa sinä päivänä kun pomo oli ilmoittanut/vahvistanut lomat. Hän ei laittanut siis viestiä minulle, eikä mitään dokumenttia asiasta ollut näkyvillä ilmoitustaululla tai sähköpostissa. Kun lomani koitti, pomo ihmetteli että miksi tulin töihin. Saatiin siitä hässäkkä aikaiseksi. Mutta niin vaan kävi että lomani ajankohta ei muuttunut.

Vierailija
17/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin että olin poissa sinä päivänä kun pomo oli ilmoittanut/vahvistanut lomat. Hän ei laittanut siis viestiä minulle, eikä mitään dokumenttia asiasta ollut näkyvillä ilmoitustaululla tai sähköpostissa. Kun lomani koitti, pomo ihmetteli että miksi tulin töihin. Saatiin siitä hässäkkä aikaiseksi. Mutta niin vaan kävi että lomani ajankohta ei muuttunut.

Missä se ne vahvisti/ilmoitti?

Vierailija
18/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis töissä. Suullisesti.

Vierailija
19/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis töissä. Suullisesti.

Jihuu paikallinen sopiminen aka työnantajan sanelupolitiikka.

Vierailija
20/45 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten HELVETISSÄ tuo on mahdollista??? Kun meitä vanhempia ahdistellaan asialla jo maaliskuussa ja päiväkodin johtaja laittaa viestiä jo huhtikuussa että nyt täytyy lasten lomat olla selvillä, että saadaan suunnitella työntekijöidenkin lomat!

Ja siis lastenhoitajat saavat sitten tietää heinäkuun puolessa välissä että okei, pidä ensi viikko lomaa?!

Mitä vittua?

Tää on minustakin kummallista, eikö lasten lomat ole pitänyt jo ilmoittaa aikaa sitten? Pomon laiskuutta jos ei ole vahvistanut lomia työntekijöille. Aikaa olisi kyllä ollut.