Saako karpatessa käyttää YHTÄÄN sokeria?
Meillä on pakastin täynnä marjoja joihin on säilömisvaiheessa ripoteltu hiukan sokeria. Jos nyt käytän näitä marjoja niin meneekö karppaus pipariksi?
Kommentit (22)
ma olen enempi hyva-karppi, ja joskus menee pikkuisen sokeria jossain muodossa, eika se mitaan laita pipariksi.
Itse käytän Canderellia (jota myös pv suosittelee) esim makeuttaakseni rahkan, kerman yms.
Eikä mitään kakkuja tai keksejä. Niissä kun on myös sitä vehnäjauhoa.
Itselle kävi niin, että olin häissä ja söin kakunsiivun ja pari keksiä ja aamulla tulos +2kg.
Mutta totuus on kuitenkin se, että marjat ei säily hyvin jos niihin ei lisää sokeria ennenpakastusta, mites tämä sopii karppien pirtaan?
minun mielestä sokeri on miljoona kertaa parempi kuin keinomakeutusaineet. eli jos on pakko makeuttaa niin sitte sokeria.
voit kaikessa rauhassa syödä ne sinun marjat sieltä pakastimesta ja hyvällä omalla tunnolla. Jos oot niin paljon pannu sokeria, että se on selvinä kokkareina päällä niin ota ne kokkareet pois. mutta muuten hyvää ruoka halua! mitä vähemmän käsitelty ruoka niin sen parempi!
Sokeri on kuitenkin " puhtaampi" .
Ja sinä, joka olit saanut +2kg parista keksistä ja kakunpalasta. Todennäköisesti se oli viljan aiheuttamaa turvotusta, joka lähtikin pois nopeammin. Ei varsinaista läskiä siis.
karppi. En tykkää tehdä mitään veren maku suussa. Jos välillä lipsuu henkeen ja vereen karpin-kuvauksesta niin mitä väliä.
Syö marjat vaan. Mielummin marjoista otat ne hiilarit kuin kekseistä.
Karppauksessa on monia suuntauksia ja jokainen voi keksiä omalle kropalle sopivan tavan. Kuuntelee ja tunnustelee mikä itselle sopii ja jos joku sopii toiselle, niin välttämättä se ei sulle käy.
Välillä tulee noita pysähdyksiä, mutta sitkeesti vaan jatkaa, niin kyll se siitä.
Syötkö vihanneksi tarpeeksi ? Juotko vettä ?
Kuinka paljon sulla on lähtenyt yhteensä karpatessa ? Ja missä ajassa.
T. 2
Vettä arkisin menee se 2 litraa, viikonloppuisin on vaikeampi saada sitä alas.
Töissä on niin hyvä vesiautomaatti ja helpompi tässä sitä litkiä.
Käsittääkseni vika on kahvin seassa juodulla kermalla... Tiedä sitten.
Sitä käytetään kuten tavallista sokeria, mutta sen GI on huomattavasti alempi, joten ei aiheuta mitään insuliinihyökyä tai karppauksen pilallemenoa.
Monilla keinotekoiset makeutusaineet aiheuttavat insuliinin erittymistä, jolloin laihdutus tyssää tai hidastuu siihen. Eipä se aspartaami tai asesulfaami-K muutenkaan kovin terveellistä ole vuosikausia syötynä.
Mielestäni en kovinkaan usein käy siellä purkilla, mutta sekin vähä....
t: 4,8,13,14 nyt ainakin
Taisinkin kertoa omasta syömisestäni jossain toisessa ketjussa.
Sen jälkeen en saa rauhaa ajatukselta, kun kokoajan vaan tekee mieli jotain. Kaikki ei ehkä oo näin herkkiä kun minä. Siksi mä jätän hiilarit minimiin tai sitten syön jotain hyvää illalla viimeiseksi ja menen nukkumaan.
Kermassa on vähemmän hh.
Syötkö tarpeeksi rasvaa ? Elimistö on sillai kummallinen, että poltaakseen rasvaa, on saatava rasvaa. Ruuanlaitossa voita sekaan tai öljyä. Salaatin joukkoon öljyä loraus.
Syötkö mahan täyteen kerralla ? Syötkö hedelmiä, niissä on hiilareita aika paljon.
Partaäijä esim vadelmojen kanssa on todella hyvää.
Vierailija:
Kermassa on vähemmän hh.Syötkö tarpeeksi rasvaa ? Elimistö on sillai kummallinen, että poltaakseen rasvaa, on saatava rasvaa. Ruuanlaitossa voita sekaan tai öljyä. Salaatin joukkoon öljyä loraus.
Syötkö mahan täyteen kerralla ? Syötkö hedelmiä, niissä on hiilareita aika paljon.
Mullakin illalla tulee aina hitonmoinen tarve pistää suuhuni jotain, vaikkei olis nälkäkään. Se on oikein sairaus.
Olen sitten välillä ottanut tummaa suklaata suuhuni. Nekin palat tosin olen viime aikoina joko puolittanut tai siitäkin vielä puolittanut, jotta tulis tunne että syö jotain =) tai sitten pähkinöitä pieni kourallinen.
On muitakin karppauksen suuntauksia kuin Atkins.
Kotimaiset marjoja kannattaa syödä. 100 g vadelmia on 4,1 g hiilareita eli kovinkaan paljon. Partaäijässä taitaa olla 4,2 g 100 grammassa.
100 grammaa vadelmia on ihan mukava annos jo.
Elimistö tarvii sokeria ja sitä onkin pakko saada. Itse söin synttäreillä täytekakkua ja voileipäkakkua ja aivan taatusti niissä hiilareita oli.
Ja paino senkun laskee. 3 vko -5,5 kg