Kertokaa, naiset, mitä pahaa on muiden naisten katselussa
Olen itse parisuhteessa oleva nainen ja ihmettelen, miksi jotkut naiset dramatisoivat sitä, että heidän miehensä katselee muita. En tarkoita sellaista suurieleistä, alleviivaavaa katselua kuten pään kääntämistä jonkun hyvännäköisen naisen suuntaan, vaan ihan normaalia näköpiirissä olevien ihmisten noteeraamista.
Oma mieheni osaa katsoa muita naisia niin, etten huomaa sitä. En näe asiassa ongelmaa. Jos ohitsemme kävelee joku hyvännäköinen nainen, niin en minä katso mieheni reaktiota siihen (olen kuullut muiden naisten tekevän niin), minusta se on lapsellista ja typerää draaman hakemista. Miksi jotkut naiset edes tekevät noin? Nauttivatko he jotenkin masokistisella tavalla itsensä kiusaamisesta? Sekin vielä on herännyt mieleeni, että luulevatko näin toimivat naiset nostavansa omaa asemaansa ja haluttavuuttaan miehensä silmissä? Uskoisin että lopputulos on juuri päinvastainen.
Kertokaa siis naiset, miksi jotkut naiset tekevät näin, jos nyt osaatte sanoa, tai jos itse teette noin, niin miksi ja mitä uskotte saavuttavanne tällaisella toiminnalla?
Kommentit (26)
Tottakai se häiritsee, jos mies suurieleisen esineellevästi katsoo kaunista naista.
Mutta olen kanssasi samaa mieltä tottakai voi kaunista ihmistä katsoa.
Kai siinä on omaa huonoa itsetuntoa, jos ei lainkaan saa katsoa tai oletettua tai todennettua pettämistä.
Jos naisten ympärillä kävelisi jatkuvasti Calvin Kleinin alusvaatemalleja, niin katseet kääntyisivät ihan samalla tavalla naisilla. Naisille nyt ei vain ole ulkomaailmassa juuri katseltavaa, ellei selaa siellä nettiä.
Naiset luulevat omistavansa miehensä. Käskevät kuin koiraa.
Riippuu varmaan ihmisisestä, mutta huono itsetunto? Ajattelee, että mies hiljaa vertailee tyttöystävää niihin muihin naisiin ja pelkää, ettei pärjää vertailussa?
Tuo olis itselläni syy, tosin ymmärrän, että tämä on minun ongelmani, eikä hänen. Ja vaikka se harmittaa, en minä vaadi miestä olemaan noteeraamatta muita naisia.
No en minä ainakaan naisen muita miehiä katsele. Toki nyt vastaantulevasta ihmisestä huomaa automaattisesti jos on erityisen hyvännäköinen (yhtälailla kun huomaan vastaantulevan ihmisen tulevan henkilön ikäluokan tai sukupuolen), mutta en minä sitä sen enempää katselemaan jää vaikka olisin ihan yksinkin liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan naisen muita miehiä katsele. Toki nyt vastaantulevasta ihmisestä huomaa automaattisesti jos on erityisen hyvännäköinen (yhtälailla kun huomaan vastaantulevan ihmisen tulevan henkilön ikäluokan tai sukupuolen), mutta en minä sitä sen enempää katselemaan jää vaikka olisin ihan yksinkin liikenteessä.
naisena* siis
Varmaan heitä harmittaa, kun miehelleen on tajolla silmäkarkkia, mutta itselleen ei, koska kaikki miehet ovat niin tylsännäköisiä.
Show notifications
Etusivu
Etsi
Alueen etusivulle
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Olen itse parisuhteessa oleva nainen ja ihmettelen, miksi jotkut miehet dramatisoivat sitä, että heidän naisystävänsä katselee muita. En tarkoita sellaista suurieleistä, alleviivaavaa katselua kuten pään kääntämistä jonkun hyvännäköisen miehen suuntaan, vaan ihan normaalia näköpiirissä olevien ihmisten noteeraamista.
Kertokaa siis miehet, miksi jotkut miehet tekevät näin, jos nyt osaatte sanoa, tai jos itse teette noin, niin miksi ja mitä uskotte saavuttavanne tällaisella toiminnalla?
Sehän siinä on, että jos katselu ei pysy huomaamattomana, niin alkaahan se häiritä. Sitä varmaan alkaa häpeämään puolisoaan ja sitä myötä itseään kumppanin valinnasta.
En pidä siitä yhtään sen enempää kuin miehestä, joka katsrlee minua kumppaninsa läsnäollessa. Niljake - phyi!!!
Inhottaa miehet, jotka mulkoilee avoimesti, vaikka ovat liikkeellä oman naisensa kanssa. Nainen ei katso, mutta kehonkieli kertoo, että on tietoinen miehen käytöksestä. Toivon aina, että se nainen lähtisi suhteesta ja löytäisi kivan miehen, joka arvostaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa miehet, jotka mulkoilee avoimesti, vaikka ovat liikkeellä oman naisensa kanssa. Nainen ei katso, mutta kehonkieli kertoo, että on tietoinen miehen käytöksestä. Toivon aina, että se nainen lähtisi suhteesta ja löytäisi kivan miehen, joka arvostaa häntä.
Kauheesti sä jaksat miettiä ja katsella vieraita ihmisiä, jos oikein pysähdyt analysoimaan jonkun tuntemattoman henkilön kehonkieltä! Itse olen niin ajatuksissani kaupungilla, etten huomaisi edes, jos joku katsoo, enkä todellakaan huomaisi tai jäisi miettimään jonkun hienovaraisia eleitä tai kehonkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka on huomannut miehensä levottoman katseen, huomaa sen jatkossa entistä helpommin. Itse en ikinä kunnioittasi miestäni niin vähän, että hänen seurassaan antaisin katseeni vaeltaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan heitä harmittaa, kun miehelleen on tajolla silmäkarkkia, mutta itselleen ei, koska kaikki miehet ovat niin tylsännäköisiä.
Varmaan kyllä näinkin. Mietin tässä etten kyllä itse katsele muita miehiä, mutta se johtuukin varmaan tästä.
Kaikki katselevat, miehet ja naiset, toisia. Mutta yleensä sitä ei huomaa. Ei minua kiinnosta ketä mieheni katsoo. Mutta esineellistävä ja junttimainen puhe naisista olisi ehdoton ei.
Ohimennen katsominen on aivan eri asia, kun tuijottaminen ja perään kuolaaminen. Ensimmäisen hyväksyn. Jälkimmäisiä en. Enkä tee sitä miehelle itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheesti sä jaksat miettiä ja katsella vieraita ihmisiä, jos oikein pysähdyt analysoimaan jonkun tuntemattoman henkilön kehonkieltä! Itse olen niin ajatuksissani kaupungilla, etten huomaisi edes, jos joku katsoo, enkä todellakaan huomaisi tai jäisi miettimään jonkun hienovaraisia eleitä tai kehonkieltä.
Kylläpäs itsekin jaksat yhtä lailla täällä analysoida muiden kirjoituksia ja ajatuksia. Et ole yhtään muiden yläpuolella vaikka luuletkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kyllä näinkin. Mietin tässä etten kyllä itse katsele muita miehiä, mutta se johtuukin varmaan tästä.
Ei edes kesällä näe kunnon miehiä vähissä vaatteissa, missä he tosiaan ovat? Eikä miehet muutenkaan anna katsella itseään, juoksevat karkuun jos joku katsoo.
Kun miehellä pyörii silmät kuin hedelmäpelissä ja koko pää kuten manaajassa, niin tämän nähtyäni minua joko nolottaa miehen puolesta tai nainen käy sääliksi. Mies vaikuttaa yksinkertaiselta ja viettiensä perässä juoksevalta sisiliskolta.
Miksei saisi katsella. Sitä minäkin ihmettelen.
N47