Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaks viikkoa tiukkaa dieettiä takana ja nyt lähtenyt vain 500 g - miten mahdollista..?

NORMAALIPAINOINEN laihduttaja
16.05.2021 |

Olen siis jo ennalta normaalipainoinen ja painoindeksi vähän alta 21. Jos joku tästä pahoitti mielensä, että miksi edes laihdutan, niin voi lopettaa lukemisen tähän. Haluan vain yksinkertaisesti 2-3 kg pois kesäksi.

Olen 2 viikkoa laskenut erittäin orjallisesti kaloreita ja syön 900-1300 kcal päivässä. Kirjaan ylös siis aivan kaiken, jos syön kaksi oliivia, punnitsen ne, jos otan purkkaa, sekin kirjataan. Jos laitan salaattiin teelusikallisen oliiviöljyä, mittaan sen millintarkasti.

Työni ei ole pelkkää isumatyötä vaan sisältää myös paljon kävelyä. Illalla saatan tehdä tunnin kävelylenkin.

Olen nyt paljon lueskellelut näitä juttuja, että ihminen laihtuu kun syö vähemmän kun kuluttaa. Mietin vain, että jos tämä n. 1000 kcal per päiväkin on liikaa, niin en käsitä. Olin eilenkin ihan pyörtymispiisteessä nälästä kun kävin ostoksilla. Vähän kun nousin ylös penkiltä (sovitin kenkiä) alkoi näkökentä musteta.

Kuulemma säästöliekkikin on urbaanilegendaa. Mitä voin enää tehdä paremmin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö aamupalaa ? Entä lounaan?  

Kyllä syön. Aamupala yleensä yksi hedelmä ja ruisleipäsiivu. Syön aina kevyen lounaan. ”Isoimman” päivän ruuan syön viiden aikaan.

Ja ennen nukkumaan menoa pyrin syömään kevyesti.

Tavoitteena on siis jakaa päivän syömiset tasaisesti.

T.Ap

Vierailija
22/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho menee säästöliekille kun ravinto vähenee. Ota ruokailun yhteydessä yksi pala suklaata, huijaat elimistöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö aamupalaa ? Entä lounaan?  

Kyllä syön. Aamupala yleensä yksi hedelmä ja ruisleipäsiivu. Syön aina kevyen lounaan. ”Isoimman” päivän ruuan syön viiden aikaan.

Ja ennen nukkumaan menoa pyrin syömään kevyesti.

Tavoitteena on siis jakaa päivän syömiset tasaisesti.

T.Ap

Suosittelen painottamaan "isomman" ruokailun aamuun ja luonaaseen niin saat käytettyä sen myös päivän aikana parhaiten, plus saat energiaa liikkuaksesi.  

Vierailija
24/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten kerro mitä syöt, niin arvostellaan?

Olen aina ihmetellyt näitä, jotka kysyvät apua laihduttamiseen ja toteavat vain että "ruokavalio on kunnossa, missä muualla vika?"

Yleensä vika on juuri siellä, minkä kysyjä on vakiona olettanut olevan kunnossa.

No tässä esim. eilisen syömiset:

banaani

pieni omena

3 kahvia maidolla

kananrinta-peruna ateria (valmis annos 529 kcal)

Hiukan perunasalaattia

ribsit (4 luuta)

ruisleipäsiivu

Ohuesti maksamakkaraa

Oivariini

Lisäksi omega3 purkista.

T. Ap

Mun mielestä tää lista näyttää hyvältä. On hedelmiä, kuituja, proteiinia. Pari ribsiä silloin tällöin sallittakoon.

Vika ei mun mielestä ole syömisissä vaan yksinkertaisesti siinä, että olet jo normaalipainoinen :) Kyllä se siitä! Jos tavoite vain pari kiloa pois niin kohtahan olet siellä.

En ymmärrä happamia kommentteja tässä ketjussa. Tsemppiä! :)

Vierailija
25/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä vielä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkia ei aikana ole mitään, varsinkin jos pysyviä tuloksia haetaan.

Raportoi uudelleen kun olet syönyt puhtaasti kaksi vuotta.

Höpö höpö, aloittajan ei ole mitään tarvetta syödä "puhtaasti" kaksi vuotta. Ei kyse nyt ole mistään ylipainoisen elämäntaparemontista.

Tuskin oli elintavat alunperinkään pielessä jos painoindeksi "huiteli" 21:ssä :D pieni kiintetys vain kesäksi, mikä on musta ihan ok tavoite

Painoindeksi ei kerro yhtään mitään elintavoista. Ja ap puhui laihdutuksesta, ei kiinteytyksestä.

Vierailija
26/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten kerro mitä syöt, niin arvostellaan?

Olen aina ihmetellyt näitä, jotka kysyvät apua laihduttamiseen ja toteavat vain että "ruokavalio on kunnossa, missä muualla vika?"

Yleensä vika on juuri siellä, minkä kysyjä on vakiona olettanut olevan kunnossa.

No tässä esim. eilisen syömiset:

banaani

pieni omena

3 kahvia maidolla

kananrinta-peruna ateria (valmis annos 529 kcal)

Hiukan perunasalaattia

ribsit (4 luuta)

ruisleipäsiivu

Ohuesti maksamakkaraa

Oivariini

Lisäksi omega3 purkista.

T. Ap

Mihin tämä ruokalistaa vaatinut arvostelija katosi? Huhuu... Nyt on lista isketty tiskiin, loppuiko argumentit?

Vierailija
27/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehollasi on oma käsityksensä siitä kuinka paljon sinun pitäisi painaa. Jos syöt vähemmän, se kompensoi varastoimalla rasvaa enemmän.

Vierailija
28/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että tuon kokoisena sun kannattaisi mieluummin syödä pikkasen enemmän ettei pyörrytä ja liikkua tehokkaammin. Tulee kropan kannalta paremman näköinen lopputulos ja terveempi. Mitä järkeä tuollaisessa kitudieetissä on?

Vierailija
29/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tahdilla siis lähtee 26kg vuodessa. Mikä olikaan ongelmasi?  Ihmediettien ns. tuloksillako olet narratttu?

Vierailija
30/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin AP, kun sä olet saanut ne pari kiloa pois vähillä ruoilla, niin entäs sitten?

Et voi syödä kuitenkaan paljon enempää, kilot tulee takaisin.

Mulla on pysynyt paino samassa 55kg vuosia.

Olen VHH:lla, eikä nälkä vaivaa😊

Tsemppiä!

Vierailija
31/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin normaalipainoisena 3 kk:ssa 10 kg. Menetelmä oli, että vähensin syömistä, mutta en laskenut kaloreita. Söin suht normiruokia, leipää, paljon kasviksia. Lisäksi jumppasin joka päivä hien pintaan. Pistin musiikit päälle ja tein omat koreografiat.

Vierailija
32/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lienee painoindeksi suunnilleen samaa luokkaa. Mulla lähtee aina pari kolme kiloa parissa viikossa kun jätän vehnän ja sokerin pois ja otan hiilarit kasviksista/vihanneksista ja käytän muutaman tunnin syömisikkunaa eli pätkäpaastoa. Tosin jos urheilen niin syön täysjyväruisleipää/ kaurapuuroa jne.

Joskus kun on ollut eromurheita niin oon saanut syötyä vain kerran päivässä, tosin mätin jättimäisiä satseja ihan mitä vaan, ja olin hoikka kun mikä.

Itse vähentäisin syömiskertoja, satsaisin vihanneksiin, proteiinin ja rasvaan.

(Oon aina ihmetellyt kun jengi vetää banaania välipalaksi, eikö siitä tule vaan nälkä?)

Vierailija
33/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lienee painoindeksi suunnilleen samaa luokkaa. Mulla lähtee aina pari kolme kiloa parissa viikossa kun jätän vehnän ja sokerin pois ja otan hiilarit kasviksista/vihanneksista ja käytän muutaman tunnin syömisikkunaa eli pätkäpaastoa. Tosin jos urheilen niin syön täysjyväruisleipää/ kaurapuuroa jne.

Joskus kun on ollut eromurheita niin oon saanut syötyä vain kerran päivässä, tosin mätin jättimäisiä satseja ihan mitä vaan, ja olin hoikka kun mikä.

Itse vähentäisin syömiskertoja, satsaisin vihanneksiin, proteiinin ja rasvaan.

(Oon aina ihmetellyt kun jengi vetää banaania välipalaksi, eikö siitä tule vaan nälkä?)

Ne kaksi-kolme kiloa, mitkä sulla on lähtenyt, on nestettä. Hiilarit sitoo nestettä ja kun vähentää hiilareiden saantia, niin nestettä voi hyvinkin lähteä jopa neljä-viisi kiloa parissa viikossa. Ei kenelläkään läskit lähdi noin nopeasti, muutenhan me kaikki täällä kuljettaisiin tosi timmeinä.

Vierailija
34/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla painoindeksillä kannatta kyllä panostaa kehonmuokkaukseen vaikka painoharjoittelun avulla, esteettisistä syistähän sä laihdutat. Tollaset pienet kitukuurit ei oo hyväksi.

Vierailija
35/35 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehomme on edelleen kivikaudelta. Jos keho kokee, niin kuin laihduttamisen aikana on, että nyt on nälänhätä, se pitää kiinni viimeisistäkin rasvoista hyvin tiukasti.

Kirja "Laihduttamisen loppu" on hyvä, saa vielä kirjastoista ja antikvariaateista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän