Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei enää erota mielikuvitusta ja todellisuutta

Vierailija
15.05.2021 |

Hei avaan tämän nyt lyhyesti tiivistettynä eli kyseessä mieheni 26v ollut lapsesta asti vaikeuksia panikkihäiriöö ja kaikkea muita vaikeuksia nyt sitten vapun aikoihin lähdimme yhdessä viettämään aikaa ja saatiin lapset hoitoon eli olemme olleet 7v avoliitossa meillä 4 lasta nyt sitten tästä matkasta minkä teimme mukana oli myös tuttava mies siitä meni pari päivää kun mieheni alkoi kyselemään minulta olenko pettänyt tai muutrn tehnyt jotain väärää häntä kohtaan johon vastasin en tietenkään miksi noin kysyt vastasi vain on sellainen aavistus/tunne sitten tuli ilta ja yö niin koko tilanne lähti käsistä hän oli tuosta matkasta kehittänyt kokonaisen tarinan että kuinka olen pettänyt tuon toisen miehen kanssa häntä hänen pyynnöstä kertoo myös yksityis kohtaisesti että hän jäänyt autoon ja minä ja tämä vieras mies kävelty vihreän rakenuksen sisälle tai taakse tälläistä siis ei ole tapahtunut ei olla pysähdytty minnekkään saatika edes puhunut tuolle toiselle miehelle tätä kestänyt jo reilu kaksi viikkoa tuntuu että omat voimat loppuu kesken psykiatrille aika tilattu jo mutta sinnekkin vielä kaksiviikkoa mikä tätä miestä voisi vaivata miksi ihminen ei enää erota mielikuvitusta ja todellisuutta välillä mies suuttuu niin verisesti ja huutaa minulle miksi teit minulle näin ja minä en ole koskaan pettänyt miestäni tai muutenkaan käyttäytynyt väärin olen aina kaiken laittanut miehen eteen välillä hän on sitä mieltä että on asiasta epävarma välillä taas 101% varma ja alkoholia oli nauttinut mutta ihan suhteellisesti koskaan aikaisemmin ei ole näin köynyt vaikks aika useasti meinaa se olut maistua voisiko tämä olla jotain skitsofrenia/psykoosia tai pakko oireyhtymää luin siitäkin että myös ihmisille tullut ajatuksia joita ruvennut elämään niinkuin olisi oikeasti tapahtunut muuten mies käyttäytyy ihan ok normaalisti paitsi sillon kun se raivo iskee päälle kaiken muun hän illan aikana muistaa mutta ei tuota automatkaa vaan hänellä tullut se oma kehittämä tarina sen todelisuuden tapahtumien päälle voiku saisin tän kautta edes jotain tietoa mikö voisi tuota miestä vaivata ja miten häneltä saa nuo mielikuvitukset pois olen myös menossa hänen pyynnöstä valheen paljastus testiin mutta siihenkin hän vain toteaa että ei usko sen loppu tulosta en usko että tähän auttaa enää mikään muu kuin se psykiatri mutta saisiko täältä alustavasti vastauksia

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis selitin asian ehkä hieman epäselvästi olen siskoni luona tällä hetkellä mutta mies on ihan muutaman talon päässä jolloin tulee tänne riehumaan ja joudun ne poliisit soittamaan

Vierailija
42/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei olis kiva auttaa kun asia tuntuu olevan suht vakava, mutta sun tekstistä ei saanut oikeen mitään selvää. Pystytkö ilmaisemaan hieman selkeämmin.

Sen tajusin, että mies uskoo omia kuvitelmiaan pettämisestä todeksi ja saa raivokohtauksia, onko hän väkivaltainen? Itsetuhoinen?

Exällä on kaksinsuuntainen ja aiempi sairastettu psykoosi. Itse sain myös syyttelyä pettämisestä, uskoi sen ihan todeksi. Yritti itsemurhaa ja kun sain apua paikalle, niin ei suostunut lähtemään suurinpana syynä etten pääse vapaasti pettämään 🙄

Sen jälkeen hänen olot meni vuoristorataa. Tai itseasiassa vain humalassa hän oli iloinen, muuten melko lamaantunut ja apaattinen, hän vastaili lyhyesti, etääntyi, tuntui olevan omissa maailmoissaan ja näin että jotain on tulossa.

Riidan yhteydessä sit pahoinpiteli mut, kun oli niin täynnä vihaa mua kohtaan.

Hänet olisi pitänyt saada hoitoon aiemmin.

Toivottavasti sulla ei mene asiat niin pitkälle. Tiedän että sulla on kova hätä, mutta pystytkö kirjoittamaan yhtään selkeämmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt molemmat lääkäriin, mars!

Vierailija
44/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieelikuvituskin on tavllaaan systemaaattista ja alitajuuista. Elii omien kokemusten ,tiedon ja älylllisyyden rajllisuuutta.

Ja kaiiken tämän väääristymistä käsityskyvyn puuuttelisuuudessa.

Oleen vähän mieettinyt esim psykopaaattista täysin systemaaattista toimintaa ja ei -psykopaaattisen ihmisen tavallaaan hulluutta ja näiiden eroa.

Ykksi sellainen konkeerrtinen piirre varmaan on siinä etttä suomi on alueellisesti jakaaantunu. Eli erikokoisiissa kylissä ja kaupungeissä on vain vaikeampi taii helpompi löytäää oma henkistä seuraaa ja jollaisessa elinympäristösssä kasvaa. ELi kaiiki harrastustoiminta yms.

Naiisilla on taas helposti voi ollla sitä että maailmankuva hämärtyyy kun aivopuliskojen toiiminta on erilaista kuiiin miehillä.

Eiikä se tarkoiita ettei meihillä maaailman kuva voiisi vääristyä samaan tapaan kuin naisilla. naisvankiloissa naisvankeja yhdistäää se että heitä onb kaltoin kohdeltu pieenestä pitäen.

Vierailija
45/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla lukea noita sun tekstejä, kon pelkään joutuvani psykoosiin tuon kirjoitusasun kamaluuden takia.

Vierailija
46/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaat että läheinen on sairas, pitää varoa ettei mene mukaan siihen sairauteen.

Ensinnä tuli mieleen bipohäiriön maniavaihe. Hoito on ongelmallista kun sairaudentunto puuttuu. Sopivalla lääkityksellä oireet pysyy siedettävänä.

Mutta pysy rauhallisena. Jos mitään väkivaltaa on, sitä ei tarvi sietää, vaan soita 112, saat hoitoketjun käyntiin.

Vierailija
47/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän on hakannut minut todella pahasti silmästä lähti näkö hetkellisesti meni viikko kun palasi raiskasi minut kaksi kertaa alentavasti ja todella törkeästi omassa kotonani ottamalla kuvia ja kaikkea muuta olen kaikella tavalla yrittänyt todistella itseäni mutta mikään ei riitä hän on myös kysynyt tältä mieheltä mutta luulee attä kaikki kääntyvät häntä vastaan ja juonittelee selän takana mä en jaksa oikeesti enää miten terve järkinen ihminen voi yhtäkkiä muuttua näin ja jos kiellän nii silloin se tilanne vasta pahenee

Vierailija
48/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla lukea noita sun tekstejä, kon pelkään joutuvani psykoosiin tuon kirjoitusasun kamaluuden takia.

Aina ei ole kyse sinusta.

AP kertoo että puhelimen näyttö on osittain rikki, että on muitakin murheita nyt.

Vierailija
49/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa jo stressiä elämässä: kaveri on ihan juniori ja neljän lapsen isä :o. Tuossa iässä en olisi ollut millään psyykkisesti valmis vanhemmaksi. Ihanaa kuitenkin, että lapset on, se on selvä. Pappa tarvitsee nyt latautumislomaa jossain lataamossa, sekä kunnollisen hoitosuunnitelman. Lääkettä ja stressittömyyttä puheavulla höystettynä. 

Vierailija
50/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka usein mies juo? Juotko sinä?

Onko uhkaillut kun on tulossa siskosi luo ja pelkäät? Koeta pysyä rauhallisena.

Mielestäni voisit soittaa 112 ja kertoa mitä tapahtuu ja kysyä neuvoa jo ennenkuin mies tulee.

Vierailija
51/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Peittositte juuri Krista Kiurun päättymättömän lauseen muodostamiskilpailussa. Palkinnoksi saatte äidinkielen kertauskurssin  sekä kaksi pussillista välimerkkejä perhesäästäpakkauksissa.

Vierailija
52/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on sulle vaaraksi, niin pakkohoidon kriteetit täyttyy. Hoitoa hän tarvitsee!

Vierailija
53/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy miksi en kaikkea poliisille kerro on se että haluan ja toivon että tuo ihminen tulee järkiinsä ja tajuaa sen mitä on tehnyt mulle ja tulee elämään lopun elämänsä ne teot omalla tunnolla mitä mulle aiheuttu

Vierailija
54/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi perusteella mies siis vetää alkomaa ja uhkaa väkivallalla,kutsuisin sinuna poliisin tai menisin Turvakotiin,jos johtuu jostain deliriumista,niin selviää varmasti aikanaan,mutta mene nyt itse ensin turvaan.

Vierailija
55/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua hieman pidemmälle ja tajusin, että tää on kaveri, josta ei olisi ikinä pitänyt tulla isää. Tuo 112-vinkki oli se osuvin. Jos on ollut väkivaltaa, älä jää odottelemaan. Turvakodin yhteystiedot esiin jostain ja valmiiksi pakattu tarvikepussi. 

Vierailija
56/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hän on hakannut minut todella pahasti silmästä lähti näkö hetkellisesti meni viikko kun palasi raiskasi minut kaksi kertaa alentavasti ja todella törkeästi omassa kotonani ottamalla kuvia ja kaikkea muuta olen kaikella tavalla yrittänyt todistella itseäni mutta mikään ei riitä hän on myös kysynyt tältä mieheltä mutta luulee attä kaikki kääntyvät häntä vastaan ja juonittelee selän takana mä en jaksa oikeesti enää miten terve järkinen ihminen voi yhtäkkiä muuttua näin ja jos kiellän nii silloin se tilanne vasta pahenee

Nyt. Soita 112.

Älä odottele etkä keksi mitään puolustuksia vaan soitat!

HETI!!!

Vierailija
57/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun soitat 112, sano että mies on käyttänyt väkivaltaa aiemmin ja epäilet jotain psyykkistä sairautta, mutta ei ole hoidossa vielä. Raiskaus ei ole mikään spontaani teko, vaan äärimmäistä väkivaltaa, vallankäyttöä väkisin. Kun saat miehen hoitoon, ala henkisesti valmistumaan eroon. Päätä ettet luovuta.

Vierailija
58/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mt tapahtuma meneillään. Päivystys voisi olla nyt oikea paikka niin siellä päivystävä psykiatri arvioi tilanteen.

Vierailija
59/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy miksi en kaikkea poliisille kerro on se että haluan ja toivon että tuo ihminen tulee järkiinsä ja tajuaa sen mitä on tehnyt mulle ja tulee elämään lopun elämänsä ne teot omalla tunnolla mitä mulle aiheuttu

Voi tyttö-rakas :'(

Ei se mies tule järkiinsä tuolla menolla vaan hänen täytyy itse tajuta mitä on tehnyt ja päästä hoitoon.

Noin sinä vaan suojelet häntä ja samalla teet todella pahaa haittaa kummallekin.

Mies ei tuosta tervehdys ilman ulkopuolista apua ja sinä olet hengenvaarassa, olette kummatkin. Mieti lapsia jos et omaa henkeäsi rakasta.

Mies täytyy saada hoitoon, älä pelkää soittaa!

Vierailija
60/73 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän nykyisessä tilassa ymmärrä mitä tekee. Suojele nyt itseäsi ennen kuin saat pysyviä vammoja. Lapsesi tarvitsevat sinua jatkossakin. Kerro kaikki poliisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi