Ideoita kevyestä kasvisruuasta illaksi?
Mitä ideoita teillä olisi? Pää lyö ihan tyhjää tällä hetkellä 😅
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Vihreä thaicurry.
Olisko sulla reseptiä heittää? Kuulostaa hyvältä!
Ap
Vietnamilaiset kevätrullat, sellaiset riisipaperuin käärityt.
Kiitos näistä! Olisiko vielä muita ideoita?
Ap
Kasvissosekeitto (maissi+porkkana+chili+maapähkinävoi)
Thaisalaatti, tein lounaaksi. Oli hyvää! Paljon tuoretta korianteria päälle.
Ohje hyvin simppeli, kannattaa katsoa mitä aineksia on kotona ja korvata niillä, jos kaikkea ei löydy eikä kauppareissu huvita. Laitoin itse sekaan vähän herkkusieniä suikaleina, kesäkurpitsaa ja 'nahkeita' kuivattuja tomaatteja ohuina rimpsuina. Kastikkeeseen laitoin crunchy maapähkinävoita 1/2 rkl ja ripauksen ruskeaa sokeria.
Pahdettuja nokkosia, päälle jäkälää. sinilevää jäisiä tuomenmarjia sekä Noccoa kyytimieheksi
Riisiä ja höyrytettyjä pakastevihanneksia. Pöytämausteeksi soijakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä thaicurry.
Olisko sulla reseptiä heittää? Kuulostaa hyvältä!
Ap
https://reseptitaivas.fi/reseptit/vihrea-curry/
Tätä olen mukaillut. Olen laittanut vihanneksiksi noiden ohjeissa mainittujen sijaan kokonaisen kesäkurpitsan, vihreitä papuja ja parsakaalia. Olen myös lisännyt kastikkeen joukkoon kaffirlimenlehtiä. On ihan hitsin hyvää.
Kiitos vastauksista ja resepteistä! Vihreä curry menee testiin 😊 Ihanaa iltaa kaikille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Thaisalaatti, tein lounaaksi. Oli hyvää! Paljon tuoretta korianteria päälle.
Ohje hyvin simppeli, kannattaa katsoa mitä aineksia on kotona ja korvata niillä, jos kaikkea ei löydy eikä kauppareissu huvita. Laitoin itse sekaan vähän herkkusieniä suikaleina, kesäkurpitsaa ja 'nahkeita' kuivattuja tomaatteja ohuina rimpsuina. Kastikkeeseen laitoin crunchy maapähkinävoita 1/2 rkl ja ripauksen ruskeaa sokeria.
Tää on ihana ❤ Teen tätä ensi viikolla!
Ap
Linssikeitto, peruna-kukkakaalicurry, täytetyt paprikat.
Vegaani-ideat myös tervetulleita!
Ap