Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käsittää miksi ihmiset vihaavat siivoamista, minusta se on ihanaa!

Vierailija
15.05.2021 |

Terapeuttista katsella kun pesee paskat pois. Ja jälkeenpäin on hyvä ja kevyt fiilis. Miksi siivoamista inhotaan niin paljon? Minulle siivouspäivä on viikon kohokohta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se raakatyö ei olekaan pahinta, vaan nysvääminen.

Vierailija
2/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siivoaminen on tylsää, mieluummin vaikka lukisin tai ulkoilisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se raakatyö ei olekaan pahinta, vaan nysvääminen.

Mikä nysvääminen? Mikä ihme on siivoustekniikkasi?

Vierailija
4/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siistiä kun pitää siivoamisesta. Sehän on ihan luontainen osa arkea. Toki jos ei mene liiallisuuksiin. Itsekkin juuri imuroin.

Vierailija
5/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, olet todennäköisesti yksi näistä kammottavista ihmisistä, jotka ovat aamuvirkkuja, pontevasti suorittavat kaikkea typerää "koska niin kuuluu tehdä!" ja ovat ehdottoman varmoja siitä, että kaikkien muidenkin pitää tehdä samoin.

Vierailija
6/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin pitäisi olla hyvä tekniikka, kädestä pitäen opeteltu. Ettei liikuttele vain suttua eteenpäin ja töhkää tarttumaan nurkkiin.

Vierailija
7/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että lika parantaa vastustuskykyä. Toki perussiisti ympäristö helpottaa elämää ja tarjoaa silmänruokaakin, mutta joku näkymättömän lian puhdistus ja jonkun pitkän listan noudattaminen on ajanhaaskausta.

Vierailija
8/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti niillä, jotka vihaavat siivoamista, pääsee kämppä aina niin ”likaiseen” kuntoon että siivoaminen on iso projekti ja sitä myötä raskasta ja inhottavaa. Siivoamisesta pitävällä järjestys pysyy koko ajan ja siivottava kertamäärä pysyy pienenä.

Vierailija
9/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa siivoan todella harvoin, ja just niin että kämppä pääsee aivan saastaiseksi. Silloin siivous on kaikista tyydyttävintä! ap

Vierailija
10/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis kaikki ihmisetkö vihaavat? Enpä usko. Minusta on mukavaa kun on siistiä, kivempi ollakkin kun kotona on puhdasta.

Vierailija
11/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kaikki uuvutti /väsytti, välineet painoivat, imuri huusi sirkkeli luolassa, moni ihminen ei viihdy tahroja pinnoilla tai viemärin likaa tuijotellen. Olin siivouksen ylisuorittaja osittain, liikkeiden toistaja ja hankaaja. Kaikki piti siivota kerralla, kun oli sanottu niin. Nykyäänkin on painoa välineillä naisen käteen, mutta imuri hiljainen ja korvatulpat /kuulosuojaimet auttavat. Osaa enemmän siivota, ei säädä ylimääräisiä asioita, eikä siivoa kerralla kaikkea vaan jakaa eri päiville. Aina olisi tietenkin jossain pieni kulma jota siivota, jos oikein hulluksi alkaisi siivouksen kanssa, muttei siinä järkeä. Siivouksessa astmaatikolla voi olla vaikeuksia, jos pöly tai pesuaineet kuristavat kurkkua. Osa kolhii itseään siivouksen aikana kulmiin tai imurin kanssa

Vierailija
12/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on käsikipuja nivelissä /hartia /migreeni joskus, se voi vaikeuttaa. Magnesium ja silmälasit tarpeen

Vierailija
13/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole kodissa "paskaa" missään, koska siivoan kerran viikossa. Panee kyllä ihmettelemään, miten joku voi muka tykätä siivoamisesta ja elää silti "paskaisessa" huushollissa.

Minusta siivoaminen on tylsää rutiinia ja käyttäisin mieluummin aikaa seurusteluun perheeni kanssa tai vaikkapa lukemiseen. Kotitöistä huomattavasti palkitsevampaa on esimerkiksi ruuanlaitto.

Mutta makunsa kullakin tietysti. Hyvähän se on, jos joku tykkää siivoamisesta.

Vierailija
14/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan mielelläni jos vaan saisin joskus tehdä jotain rauhassa. Mutta ku aina joku marisemassa selän takana joko lapset tai mies. Lisäks ne mitätöi mun työn sotkemalla heti uudestaan.

Vierailija
15/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään, joka vihaisi siivoamista. Itse pidän siitä, jos sen saa tehdä hyvillä välineillä ja ilman, että kukaan hönkii niskaan. Kuuntelen yleensä samaan aikaan äänikirjaa tai musiikkia, joten siivous menee ihan tuosta noin vaan, kädet tekevät ja siistiä tulee.

Kotimme on muutenkin sellainen, että tavaroilla on paikkansa, liikaa rojua ei ole ja kaikki on peruasiistiä aina. Siivoaminen ei ole siis mikään mörkö ja velvollisuus, vaan yksi asia, joka pitää tehdä ihan siinä missä vaikka joku ruuanlaittokin. Sitäkään hommaa en rakasta, mutta se menee kyllä ja on joskus jopa mukavaa. Meillä myös mies ja lapset ajattelevat samalla tavalla siivoamisesta kuin minä, joten kotimme pysyy siistinä ja kaikki tekevät kaikkea sen eteen. Yhdessä tehden siivouksessa ei mene edes kauan.

Vierailija
16/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole kodissa "paskaa" missään, koska siivoan kerran viikossa. Panee kyllä ihmettelemään, miten joku voi muka tykätä siivoamisesta ja elää silti "paskaisessa" huushollissa.

Minusta siivoaminen on tylsää rutiinia ja käyttäisin mieluummin aikaa seurusteluun perheeni kanssa tai vaikkapa lukemiseen. Kotitöistä huomattavasti palkitsevampaa on esimerkiksi ruuanlaitto.

Mutta makunsa kullakin tietysti. Hyvähän se on, jos joku tykkää siivoamisesta.

Minulle ruoanlaitto taas on epämiellyttävä velvollisuus. Ensin sitä suhaa keittiössä iät ajat. Sen jälkeen sudet tulevat ja ahmivat kaiken alta aikayksikön ja lähtevät. Kylläpä kannatti koko suuri vaiva,

Vierailija
17/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uh, olet todennäköisesti yksi näistä kammottavista ihmisistä, jotka ovat aamuvirkkuja, pontevasti suorittavat kaikkea typerää "koska niin kuuluu tehdä!" ja ovat ehdottoman varmoja siitä, että kaikkien muidenkin pitää tehdä samoin.

Mä tykkään siivoamisesta.

Pakkaan jopa hotelliin mukaan pari siivousliinaa että voin siellä siivota. Olen jopa mopannut huoneeni siivoojien puolesta.

Tai enemmän tykkään siisteydestä ja puhtaudesta kuin siivoamisesta mutta siivota täytyy jos haluaa että on siistiä ja puhdasta.

Minä en todellakaan ole aamuvirkku. Heräämisen jälkeenkin makaan sängyssä vaikka kuinka kauan.

Lisäksi mulla on add joka tuo omat haasteet toiminnanohjaukseen.

Olen lisäksi tosi empaattinen ja todellakin ymmärrän ihmisiä jotka ei jaksa/halua/pysty siivota.

Minullakin on ollut vaikeuksia siivoamisen kanssa eli ymmärrän hyvin.

Nyt kun olen oppinut toimivat tavat niin siivoaminen on helppoa ja oikeasti hyvin rentouttavaa.

Ei minuakaan aina huvita siivota ja silloin en siivoa tai pistän muut perheenjäsenet hommiin.

Minua jopa nolottaa jos joku kommentoi että meillä on aina niin siistiä. En ylpeile sillä. En ihmettele muiden siivousinhoa tai -intoa.

Ei kaikki "siivoushullut" ole täydellisiä. Mä en ainakaan ole.

Vierailija
18/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en minäkään ole todellakaan mikään täydellinen pirtsakka aamuvirkku. Päinvastoin, elämänhallinnassa on välillä isojakin ongelmia enkä menesty oikein missään. Se voi olla yksi syy siivoushulluuteen, se on se yksi asia elämässä mistä saa onnistumisen tunteita ja tulee olo että on kontrolli edes johonkin asiaan - siisteyteen. Parempi mieli tulee vaikka elämä olisi kaaoksessa, jos sitä kaaosta saa edes omasta kodista siivottua pois.

Vierailija
19/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää, että miksi joku pitää siivoamisesta. Ei, meidän talo ei ole sotkuinen. En vain pidä siivoamisesta ja on välttämätön pakko ja paha siivota.

Vierailija
20/30 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muistan aikaa, kun tein viikkosiivouksen säännöllisesti. Nykyään ei enää pysty eikä kykene. Olen koulutettu laitoshuoltaja, tosin nykyään teen keveämpää työtä.

Kotona yritän tehdä jotain pientä lähes päivittäin, mutta esim. imurointi on liian raskasta. Käytänkin mieluummin lankamoppia, mutta mattoja on joskus pakko imuroida, ja se on hirveää.

Pitäisi hommata robotti-imuri, mutta niitäkin on niin montaa sorttia, etten osaa valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme