Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hahahah, nyt Lipponen laukoi melkoisen vitsin! Suomi muka vahtii, että ei tehdä meidän etujemme vastaisia päätöksiä!

Vierailija
15.05.2021 |

"Lipponen muistutti haastattelussa myös siitä perimmäisestä syystä, miksi hänen mukaansa Suomen tulee olla lähellä EU:n isoja maita ja toimia EU:ssa rakentavasti.

Mehän olemme siellä myös vahtimassa, että nämä suuret maat eivät tee meidän päittemme ylitse sellaisia linjauksia ja ratkaisuja, jotka ovat meidän etujemme vastaisia. Lipponen sanoi."

https://yle.fi/uutiset/3-11931307

Eli kuten nyt olemme innoissamme hyväksymässä Suomen etujen vastaista tukipakettia?? Sekö on sitä Lipposen tarkoittamaan "vahtimista"?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin seniili kääkkä saisi vetäytyä seuraamaan ylen rikossarjoja.

Vierailija
22/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tiesitkö, että kaikk tärkeimmät päätökset edellyttävät yhä EU:ssa yksimielistä päätöstä?

Eli silloin todellakin vaikkapa Luxemburg voi estää yksin päätöksen. Toki se sitten kannattaa tarkkaan miettiä, millaisissa asioissa kannattaa olla yksin eri mieltä, mutta mahdollista se on joka tapauksessa.

Esimerkiksi koronaelvytyspaketti vaati yksimielisen päätöksen Eurooppa-neuvostossa. Siksi sen laatiminen olikin niin hankalaa ja vaati pitkät neuvottelut. Eri maiden vaatimuksia soviteltiin yhteen.

Joten kyllä, Suomen käsissä se on. Ainakin tuo asia, osa aioista tietysti päätetään määräenemmistöllä.

https://eurooppatiedotus.fi/perustietoa-eusta/eun-toimielimet/euroopan-…

"JÄSENMAIDEN YKSIMIELISYYS VAADITAAN yhä mm. yhteisessä ulko- ja turvallisuuspolitiikassa, veropolitiikassa ja puolustusalalla. Yksimielisyys tarkoittaa sitä, että kaikkien maiden on hyväksyttävä ehdotettu ratkaisu. Yksikin vastustava jäsenvaltio voi estää ratkaisun."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tiesitkö, että kaikk tärkeimmät päätökset edellyttävät yhä EU:ssa yksimielistä päätöstä?

Eli silloin todellakin vaikkapa Luxemburg voi estää yksin päätöksen. Toki se sitten kannattaa tarkkaan miettiä, millaisissa asioissa kannattaa olla yksin eri mieltä, mutta mahdollista se on joka tapauksessa.

Esimerkiksi koronaelvytyspaketti vaati yksimielisen päätöksen Eurooppa-neuvostossa. Siksi sen laatiminen olikin niin hankalaa ja vaati pitkät neuvottelut. Eri maiden vaatimuksia soviteltiin yhteen.

Joten kyllä, Suomen käsissä se on. Ainakin tuo asia, osa aioista tietysti päätetään määräenemmistöllä.

https://eurooppatiedotus.fi/perustietoa-eusta/eun-toimielimet/euroopan-…

"JÄSENMAIDEN YKSIMIELISYYS VAADITAAN yhä mm. yhteisessä ulko- ja turvallisuuspolitiikassa, veropolitiikassa ja puolustusalalla. Yksimielisyys tarkoittaa sitä, että kaikkien maiden on hyväksyttävä ehdotettu ratkaisu. Yksikin vastustava jäsenvaltio voi estää ratkaisun."

Niin, mutta käytännössä Suomi ei uskalla olla vastaan, kuten tässäkin tapauksessa nähtiin.

Eli mitä hyötyä vahtimisesta on, kun kuitenkin sanotaan kaikkeen joo joo, ettei vaan kukaan pitäisi meitä hankalina ihmisinä?

Vierailija
24/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märäntynyt hömerö.

Vierailija
25/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah

Ei Suomi uskalla. 

Onhan siellä myös pieniä maita, jotka eivät joka asiassa nöyristele. Ei se siitä koosta ole kiinni. Enimmäkseen nämä ovat entisiä itäblokin maita, joille itsenäisyys on vielä tärkeää kun muistavat ajan jolloin päätökset tehtiin tuhansien kilometrien päässä heiltä juuri kysymättä. 

Suomi on taas rähmällään.

Taitaa olla yleissuomalainen piirre ihmisissä. Ollaan muka niin koviksia mutta kovanpaikan tullen ollaan hissunkissun.

Vähän kun ”leikkaus meni hyvin mutta potilas kuoli”

Meillä on vaan huono tuuri liian usein politikkojen valinnan kanssa, turhakejulkkista yliopistoraakkia vihreitä ja demareita, nämä kaikki pitäis jotenkin heivata haalarit päällä oikeisiin töihin, vaikka raksalle lautapojiksi ja tytöiksi.

Tarjoilija Halla-aho raksalle, hyvä. Vaikka heti maanantaina.

Vierailija
26/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko EU:n vakaus on Suomen etujen mukaista. Samalla tavalla kuin sinun etujen mukaista on maksaa veroja siitä, että meillä on toimiva yhteiskunta.

Esim. Italia hoitaa täysin holtittomasti maansa asioita. Veronkiertoa ei siellä yritetäkään saada kuriin. Kyllä heille meidän lähettämä raha kelpaa tietysti, mutta ei se mitään auta kun järjestelmään ei siellä tehdä korjauksia. Se on loputon kaivo. Miksi meidän tähän pitää osallistua? Lapioidaan rahaa asiansa huonosti hoitaville ja itse vain kiristetään vyötä. Olemme hölmöläisiä, joita muut käyttävät hyväkseen.

Vierailija
27/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvittaisiin Julius Caesar johtamaan. Olisi ennemmin ensimmäinen mies pienessä barbaarikylässä kuin toinen mies Roomassa. Meillä on nyt vain hännystelijöitä "päättämässä". Isoon pöytään halutaan vaikka mistään ei voikaan päättää enää.

Vierailija
28/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys Paavolle, muutkin saavat vastata:

Jos/kun Suomi havaitsee, että suuret maat olisivat tekemässä Suomen etujen vastaista linjausta tai ratkaisua, niin mitä sitten?

Vierailija
29/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa, kun Paavo sai jutuillaan teidän huomion, niin se samalla pihisti muutaman satasen teidän lompakosta.

Vierailija
30/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitetaan 4 miljardia euroa suomalaisten rahaa eteläeurooppalaisille = Suomen etujen mukainen päätös ?

Älä valehtele.

Puolet elvytyspaketista on suoraa tukea ja puolet on lainarahaa.

Eli lahjoituksen osuus Suomen osalta on n. 2 miljardia euroa.

Ja Suomihan väänsi monistakin eri asioista se elvytyspakettiin liittyen että 7-vuotiseen rahoituskehykseen liittyen. Meidän osalta erityisesti tuo rahoituskehys on varsin edullinen.

Ettekö te ole lainkaan perehtyneitä siis näihin asioihin?

Ihmetyttää lisäksi kun missään muussa EU-maassa ei ole ollut juuri mitään riitaa koko tästä paketista. Ja Suomen suhteellinen asema pysyi hyvänä muihin maihin verrattuna. Siis mikä tässä nyt oikeasti hiertää?

Vierailija
31/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitetaan 4 miljardia euroa suomalaisten rahaa eteläeurooppalaisille = Suomen etujen mukainen päätös ?

Älä valehtele.

Puolet elvytyspaketista on suoraa tukea ja puolet on lainarahaa.

Eli lahjoituksen osuus Suomen osalta on n. 2 miljardia euroa.

Ja Suomihan väänsi monistakin eri asioista se elvytyspakettiin liittyen että 7-vuotiseen rahoituskehykseen liittyen. Meidän osalta erityisesti tuo rahoituskehys on varsin edullinen.

Ettekö te ole lainkaan perehtyneitä siis näihin asioihin?

Ihmetyttää lisäksi kun missään muussa EU-maassa ei ole ollut juuri mitään riitaa koko tästä paketista. Ja Suomen suhteellinen asema pysyi hyvänä muihin maihin verrattuna. Siis mikä tässä nyt oikeasti hiertää?

Uskot todella, miten meidän ”puolueeton” media Suomessa uutisoisi muiden EU-maiden riitoja pakettiin liittyen?

Englanninkin piti joutua talousahdinkoon EU.sta lähdön jälkeen, mikäli uskoimme uutisointia, mutta niin se vain selvisi, mitä nyt jokunen media pitkin hampain myöntää.

Minua hiertää se, miten aina ollaan rummuttamassa EU.n päätöksien puolesta, vaikka ne päättäisivät, että hypätään kaivoon.

Ensi vuonna väännetään taas jotakin ”elvytystä” johonkin Etelä-Euroopan maahan ja näitä

-pakko avustaa- sopimuksia tulevaisuudessa riittää, meidän kiristäessä vyötä tässä korkean verotuksen kultamaassa.

Vierailija
32/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää mulle rehellinen demari niin mä näytän teille j sillanpään tyttöystävän.

Vierailija
33/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko eu touhu on naurettavaa. Ei saa esim italiaa ruotuun ja uudistamaan verotustaan kestävälle pohjalle. Ja sitten tämmöset kiltit suomet laitetaan maksumiehiksi.

Ei tämä ole viimeinen paketti. Ehei, näitä tulee riittämään ja "artisti" tulee niitä maksamaan jatkossakin.

Painakaahan duunia ahkerasti.

Vierailija
34/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipponen on kuitenkin arvostettu politiikko, verrattuna johonkin perussuomalaiseen hörhöön.

Ymmärrettävää, että tällä palstalla hän ivaillaan, kun täällä ei riitä näkemystä asioihin.

On vain juututtu perussuomalaisten totaaliseen eu-vastaisuuteen.

Sorry, mutta Lipposella oli kuitenkin valtiomiesmäistä silmää asiohin.

Ei mikään politiikka ole  kyllä tai ei politiikkaa.

Nykysin vain kaikki ääriaineisto nostaa päätään ja soittelee eniten suutansa näillä keskustelupalstoillakin.

Todelliset tekijät eivät sellaiseen aikaansa käytä, vaan toimivat ja tekevät ja hoitavat asioista kunnolla.

Vierailija
35/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäkää mulle rehellinen demari niin mä näytän teille j sillanpään tyttöystävän.

Näyttäkää mulle rehellinen ja täyspäinen ja normaali perussuomalainen, joka käyttäytyy ja ajattelee kuin ihminen.

Vierailija
36/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta tässä kaikessa on se, että nämä maanpetturit ja rikolliset saavat ilman minkäänlaisia seurauksia lausua näitä terrorismia ylistäviä kommenttejaan joilla suoraan tuetaan ja kannustetaan terrorismiin suomalaisia ja suomea kohtaan.

Kirsikkana kakun päälle läpeensä mädäntyneet ”mediat” julkaisevat näiden oksennukset ja jopa ylistävät vielä niitä.

Menepä sinä yllyttämään jotakin terroristiseen tekoon jotain toista kohtaan niin katsotaan kuinka nopeasti löydät itsesi pasilanmäeltä.

Vierailija
37/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että persu valehtelee? Sen huulet liikkuu! :D :D :D

Vierailija
39/41 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole koskaan niin kylmä että demarilla olisi kädet omissa taskuissa.

Vierailija
40/41 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tämänpäiväiseen lipposen ulostuloon on helppo yhtyä, vaikka en ole demari.

Suomalaisuuden ydin. 30 v kysytään haluatteko liittyä natoon?

No en mä. En mä nyt tiedä. Ei ole ajankohtaista. Ei koske mua.

Sit tulee pieni väli, että jollekin muulle käy huonosti.

"Lällällällärieruu, sulta pääsi pieruuu! Ota kiinni mandariini!"

Ja lehdet täyteen juttuja " aina olen ollut naton puolella", "vihaan venäjää", "nyt alkoi pohjolan linnoitus", ja tavarits sauli niinistö, joka on työpaikkakiusaaja, tunnetusti vittumain en tyyppi, paistatellut loisteessa 40 v. Naton julkinen vastustaja. Putin kuiskaaja.

"En ole mikään pujahtelija".

Voi helvetti.

Eikö edes nyt ollut selkärankaa todeta neutraalisti, että tilanne on muuttunut, ei sen ihmeempää. Oliko se oma ego niin iso juttu

Kysymysmerkki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän