Onko muilla pahaa aurinkoihottumaa? En kestä aurinkoa yhtään!
Olen koko kesän näppylöillä ja kutisen niin että lakanat on veressä. Ei siis mitään pientä näppylää, vaan kaikki alueet, jotka saavat edes hetken aurinkoa, ovat välittömästi kutisevan ihottuman vallassa, karheina ja paksuina laikkuina. Rasvaus ei auta. Vitamiinit ei auta, allergialääke ei auta, mikään ei auta. Ainoastaan tarpeeksi paksut ja pitkät vaatteet, varjo js sisällä pysyminen auttaa. Mutta ulkoilua ei voi välttää, eikä helteillä voi pitää paksuja ja pitkiä vaatteita, joten altistun auringolle päivittäin.
Vihaan auringonpaistetta juuri tästä syystä.
Loppukesää kohti ei helpota.
Kohtalotovereita?
Kommentit (8)
Mulla tulee aina kesän alussa pahana. Tosin nyt näinä kevään aurinkoisina kuumina päivinä viimeinkin muistin tuon, että auringossa ei tosiaan tarvitse käydä kuin kääntymässä ja ulkoillessani suojasin itseni niin korkeilla suojakerroksilla kuin peittävillä vaatteilla. Ihan muutama näppy ilmestyi.
Ja toki koitin pahimman porotuksen aikana myös olla varjossa, mutta kuten sanoit, ei se aina ole mahdollista.
Ja kun vaatteet ovat väljiä ja kevyitä niin pitkähihainen voi olla jopa viileämpi vaate kuin se, että aurinko pääsee suoraan iholle.
Ensinnäkin lopeta se raapiminen. Toiseksi, käy hyvällä ihotautilääkärillä. Kolmanneksi, noudata niitä ohjeita.
En kyllä kestäisi jos pitäisi kökkiä sisällä. Mitä jos altistaisit itsesi enemmin auringolle, niin iho tottuisi siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin lopeta se raapiminen. Toiseksi, käy hyvällä ihotautilääkärillä. Kolmanneksi, noudata niitä ohjeita.
Raapiminen tapahtuu lähinnä öisin, sitä en voi lopettaa kun ei ole tietoista. Ihotautilääkäri sanoo että varjoon mars.
Jos muu on kokeiltu, kokeile vielä tätä.
https://solumineraali.com/blog/aurinko-solumineraalit-vahvistavat
Itse käytän Bioteekin aurinkokapseleita, joka auttaa, ettei pala niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raapiminen tapahtuu lähinnä öisin, sitä en voi lopettaa kun ei ole tietoista. Ihotautilääkäri sanoo että varjoon mars.
Kokeile ohuita puuvillahanskoja, apteekista muistaakseni saa. Puoliso raapii öisin kuivaa ihoa ja noista on oikeasti ollut todella iso apu.
Vamppyyri?