Bensan hinta jo 1,70 paikkeilla, kiitos nykyhallituspuolueet
Nykyhallitus teki vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, kukaan ei yhtä suurta kertakorotusta ole ennen tehnyt.
Muistakaa tämä kuntavaaleissa! Vaikkei polttoaineverosta kunnissa päätetä, monella tapaa kuntakin voi olla autoiluvihamielinen.
Harakka lupaili ettei tällä hallituskaudella koroteta enää polttoaineveroa, huom. "polttoaineveroa" ja "tällä" hallituskaudella. Epäsuorasti tuosta siis voi tulkita että demarihallitus aikoo muita veroja kuten ajoneuvoveroa vielä korottaa tällä hallituskaudella.
Kommentit (29)
Pidetään koko Suomi asuttuna. Sehän on hokema
Edellinen hallitus nosti myös polttoaineveroa, joten muistakaamme myös perussuomalaisia ja kokoomusta tässä asiassa. Itse asiassa ei taida olla yhtäkään hallituksessa ollutta puoluetta, joka ei vuorollaan olisi veroa nostanut.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen hallitus nosti myös polttoaineveroa, joten muistakaamme myös perussuomalaisia ja kokoomusta tässä asiassa. Itse asiassa ei taida olla yhtäkään hallituksessa ollutta puoluetta, joka ei vuorollaan olisi veroa nostanut.
Ei yhtä paljon kuin nykyhallitus ja sitä suuremmasta syystä nykyhallituksen nosto oli pahempi.
Voi teitä jotka saastutatte ympäristöä autoillanne. Veroja pitää korottaa reilusti enemmän. Itse käytän julkisia ja hyvin pärjään. Asumispaikka on valintakysymys
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Edellinen hallitus tuplasi ajoneuvoveron.
Vierailija kirjoitti:
Ajakaa fillarilla tai sporalla!
Tirvasenko lärviin ?
Kesällä kun on paljon venelijöitä ja motoristeja niin hinta voisi olla siellä kahdessa eurossa/litra, saatuttavat päristelijät pitää laittaa ruotuun!
On teillä köyhillä ongelmat. En koskaan katso bensamittarilla hintaa. Kortti pesään 4 numeroa ja bensapistooli tankkiin 👍
Bensa maksoi ennen koronaa yli 1,60€
Onneks pidin pääni ja ostin syksyllä sähköauton. Ei oo hetkeäkään kaduttanut
Kuinka isot korotukset ovat olleet aiemmin ja mitä ne olivat nyt?
Minulla kuluu nykyään aina maanantain palkka kokonaan sen viikon työmatkakuluihin. Eli käytännössä tienaan vain neljänä päivänä viikossa.
https://www.aut.fi/tilastot/verotus_hintakehitys_ja_liikennemenot/bensi…
Siinä Autoalan tiedotuskeskuksen tilastoa polttoaineiden hinnankehityksestä. Keiden vika se oli vuonna 2013 kun bensan hinta ensimmäisen kerran kävi 1,75€/l?
Kiitos vinkistä. Täytyypä äänestää puoluetta, joka nostaisi polttoaineen hinnan kahteen euroon litralta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Täytyypä äänestää puoluetta, joka nostaisi polttoaineen hinnan kahteen euroon litralta.
Kansalaisaloite dieselveron poistamiseksi keräsi aikoinaan valtavan määrän allekirjoituksia.
Kyllä kaikki allekirjoittaneet ymmärsivät, että dieselveron poistaminen johtaisi käyttäjähinnan nousuun.
Se onkin hyvä keino vähentää turhaa polttomoottoriautoilua ja ympäristön saastuttamista.
Ajan 10000km vuodessa eikä bensanhinnalla ole minulle merkitystä.
Ei se äänestämällä parane, uskokaa pois.
Kokoomuskin haluaa korottaa ajoneuvoveroa koska se rankaisee köyhiä vanhojen autojen omistajia ja palkitsee rikkaita uusien hybridien omistajia. Uusien plugarien päästöt paperilla olemattomat mutta käytännössä niitä ei juuri latailla ja saastutetaan yhtä paljon kuin perinteinen auto.