Hesarin jutussa kun oli kuva 29 neliön hoas-yksiöstä, jossa aivan surkean pieni ahdas keittiönurkka. Mihin ne neliöt sitten on tuhlattu, kun
itse aikoinaan saman kokoisessa (ei-hoas) kun asuin, niin keittiö oli hyvin tilava avokeittiö ja mahtui hyvin kokkaamaan. Eli tuohon neliömäärään saa ihan hyvin mahtumaan keittiönkin. Miksiköhän ei niin ole tehty.
Kommentit (129)
Varmaan on kunnon kylppäri, eikä yksiöille ominaista koppia.
Siinä sanottiin, että on tilava kylpyhuone. Minun opiskelijapojallani on myös aivan tarpeettoman suuri kylppäri. Tyhjää tilaa neliökaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Ilman sitä kuvaa mahdoton sanoa.
Maksumuuri... mutta jos saat tuon auki, niin siellä sen kuvan pitäisi olla.
Linkkaa kuva ja mielummin niin, että pääsee lukemaan jutun.
Sen kun tietäis. Mulla on 37 neliön psoas kämppä ja täällä on vastaava aivan onnettoman pieni keittiö. Laskutilaa ei ole ja kaikki valmistelut, kuten pilkkominen yms. pitää tehdä olohuoneeseen sijoitetulla ruokapöydällä, koska ei yksinkertaisesti ole pöytätilaa. Mulla on myös kahvinkeitin ja mikro olohuoneessa. Aivan hyvin ois voinut siitä keittiöstä tehdä metrin isomman ja pienentää olohuonetta. Rakennettu 80-luvulla tämä talo ja en usko, että silloin ei pilkottu kasviksia ja lihoja eli työtilaa ei olisi tarvittu. Enemmän nykyään ostetaan valmiina keittokasvikset ja perunat sun muut.
Kaupungin tavoitellun yksiö ja naisen selkäpuoli?
Vessa vie varmaan jotain 20 neliötä kun nykymääräyksien mukaan siellä on pystyttävä ajamaan ns. p...u rallia sähköpyörätuolilla. Tjsp.
Mielummin isompi keittiö kuin hukkatilaa vessassa!
No onpa pieni koppero. En tajua tuollaista, olisihan sinne mahtunut isompikin keittokomero ja samalla enemmän kaappeja. Kylppärit on nykyään aivan liian isoja, kun ei siellä edes vietetä aikaa sillä tavalla kuin muissa huoneissa.
” hyvin tilava keittiö” alle 30 neliöisessä? Eihän se voi olla mahdollista, ellei koko asunto ole keittiötä. Sitäpaitsi, kaikki ei tarvitse keittiötä juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
” hyvin tilava keittiö” alle 30 neliöisessä? Eihän se voi olla mahdollista, ellei koko asunto ole keittiötä. Sitäpaitsi, kaikki ei tarvitse keittiötä juuri ollenkaan.
Kyllä voi kun se on avokeittiö eli käytännössä yksi seinä asuntoa on keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vessa vie varmaan jotain 20 neliötä kun nykymääräyksien mukaan siellä on pystyttävä ajamaan ns. p...u rallia sähköpyörätuolilla. Tjsp.
Jutun mukaan suihkussa ei mahdu kääntymään.
Mun opiskelijalämpässä oli valtava kylppäri aikoinaan, pyörätuolimitoituksella
Ehkä arkkitehdit eivät itse kokkaa ollenkaan, joten eivät ymmärrä, että keittiössä pitäisi olla mukavuuden ja sujuvuuden vuoksi enemmän tilaa kaikelle. Eihän tuolla ole edes uunia ja vain ruhtinaalliset kaksi hellalevyä. Onko jääkaappikin melkein jätetty pois? Eihän ne opiskelijat syö kuin pitsaa, vai mitä asunnon suunnittelijat luulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan suihkussa ei mahdu kääntymään.
Se kohta jutussa on alun kuvailua siitä, millaisia mielikuvia opiskelija-asuminen herättää, ei kuvaile sitä asuntoa, josta juttu varsinaisesti on.
Kylppörin allas ainakin oli leveä, joten veikkaan että siellä on tilaa.
Keittiökuva
https://hs.mediadelivery.fi/img/468/dc5a6e79f0714d138ba26c01ce880d35.jp…
En tiedä näkyykö jos ei ole tilaaja mutta kokeillaan :)
Onko asunto Jätkäsaaren taloista vai mistä? Uudehkot talot on rakennettu esteettömyysmääräysten mukaisesti ja käytännössä se tarkoittaa, että kylppäri on tilava. Kyllä opiskelijana arvostaisin mukavan kokoista kylppäriä ja sen sijaan keittiö voi olla pieni, sillä lämpimän aterian ja välipalatkin saa huokeaan hintaan opiskelijaravintoloista.
Vierailija kirjoitti:
Kylppörin allas ainakin oli leveä, joten veikkaan että siellä on tilaa.
Keittiökuva
https://hs.mediadelivery.fi/img/468/dc5a6e79f0714d138ba26c01ce880d35.jp…En tiedä näkyykö jos ei ole tilaaja mutta kokeillaan :)
Näkyy!
Ihan järjetöntä, että ei laskutilaa lainkaan! Tuollaisen voisi olettaa löytävänsä 15 neliön asunnosta, mutta nyt on kyllä suunnitelijalla ollut järki jäässä.
Kylpyhuone?