Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyttää asua omakotitalossa

Vierailija
15.05.2021 |

Ainaista pihanhoitoa ruohonleikkuineen, joka kevät älytön savotta että saa ton pihan siistiksi. Kohta pitää lähteä siivoamaan ja pesemään terassi, aluskasvuston siistimistä tontinreunalta, sitten odottaa jossain vaiheessa polttopuushow yms yms yms lista on loputon. Epäviihtyisäkin tuo piha on mutta vaatisi paljon rahaa ja vaivaa että siitä saisi nätin.
Päälle vielä huollot mitä itse talo vaatii.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitenkään hankalaksi ja pihaa ja oleskelualueita joita pitää hoitaa on hehtaarin verran muu on metsää

Vierailija
62/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä omakotitaloon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfaltoi piha.

Vierailija
64/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien valintojensa uhri

Jos tekee omia valintojaan niin sellainen on mielestäsi uhri?

Vierailija
65/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan häiritse sammal. En aio hävittää sitä ruohikolta.

Vierailija
66/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa puutarhuri ja muista ottaa kotitalousvähennys verotuksessa.

Tässä mitään puutarhureita voi palkata. Koronan vuoksi talous ihan viturallaan ja räpiköidään jo muutenkin.

Suomi ottaa lisää velkaa ja jakaa rahat Eurooppaan. Suomalaisten veroja tullaan kiristämään, kaikki maksut nousevat, tulee ruuhkamaksuja, kuljetuskustannukset siirretään ruuan hintaan jne. Tätä olisi kannattanut miettiä silloin, kun äänesti siellä eduskuntavaaleissa. Ei se enää auta, kun on päästänyt tuollaisia päättäjiä päättäjien paikalle. Nyt maksetaan siitä äänestystuloksesta. Päättäjät haluavat lappaa rahaa Eurooppaan.

Rikkaita varten on kotitalousvähennykset. Meillä tavallisilla menee palkkatulot siihen, että maksaa työssäkäymisestään ja elämisestä korkeita kuluja.

Vierailija
67/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta rivi tai kerrostaloon. Äläkä kitise 😁

Vierailija
68/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos että myytiin omakotitalo pois jo vuosia sitten. Siitä touhusta katosi alkuinnostus ja romantiikka todella nopeasti. Rakastan kerrostaloasumisen täydellistä stressittömyyttä, vaivattomuutta ja edullista.

Vierailija
70/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkopullaa, hoitamaton piha on järkyttävä. Paljonkohan olen aikaani pihan repimiseen käyttänyt, niin turhaa.

Talo ja aita pitäisi maalata, pihakivetys uusia, eli taas lisää lainaa, hermo menee.

Laiska töitään luettelee.

Niin joku ikivanha sanonta...

Vierailija
71/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas rakastan puutarhanhoitoa ja haluaisin muuttaa omakotitaloon, jossa on iso piha,mutta asun meluisassa kerrostalossa lapsen koulun takia. En käsitä, että kukaan haluaisi mieluummin tänne kuin sinne.

Miksi muutit nimenomaan meluisaan kerrostaloon? Osaa ne omakotialueen naapuritkin meluta. Lähes joka toisella on pihalla ympäri vuorokauden räkyttävä rakki.

Vierailija
72/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Omakotitalo 🏠🙂

Vierailija
73/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni omakotitalossa, jossa oli iso piha. Hommaa riitti. Nyt tyytyväinen rivitalossa. Pihaa sen verran että saa istuskella omalla pihalla ja vähän kukkia on. Oikein hyvä! En todellakaan rentoudu "puutarhassa" eli kasvimaata ja kukkapenkkiä kitkemässä.

Vierailija
74/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta kuitenkin on omakotitalon lisäksi omistaa mökki, jossa on ulkohuusi.

Vielä enemmän vituttaa, jos on erehtynyt kertomaan sen mökin sijainnin ja tuttavat kutsuu sinne itsensä kylään kahvipaketin kanssa.

Mutta se on jo toinen juttu.

Vierailija
75/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata pihalla salaattia. Saa pihaan nättiä vihreyttä ja vehreyttä. Samalla syötävää. Edullinen ja yksi helpoimmista kasvatusprojekteista joita tiedän

Vierailija
76/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien valintojensa uhri

Jos tekee omia valintojaan niin sellainen on mielestäsi uhri?

Se taisi olla hänen pointtinsa.

Vierailija
77/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on uusi talo ja piha! Vaikka on satoja kukkia (kukkapenkkejä 200m2), kasvihuone ja -tarha, hedelmäpuita ja marjapensaita noiden huolto on loppujen lopuksi helppoa. Oikein odotan että edes kerran viikossa pääsen kitkemään:D Hiekkapolut on vain kukkapenkkien välissä, muuten on kivetystä ja autopaikka asfaltoitu. Ei tule kuraa sisällekään. Kaikki on viimeistelty. Nurmikkoa on n 100m2 ja se onkin heikoin kohta pihassa, en vaan saa sitä pysymään hyvänä. Täytyy varmaan laittaa apilaa sekaan, pelkkä ruohon on rumaa

Ei kannata asua okt jos ei pidä touhuamisesta. Tai ei ainakaan kannata ostaa vanhaa riesaa jos ei osaa tehdä mitään.

Vierailija
78/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi vain sanoa, että olipa mukava päästä asumaan kerrostaloon, enkä yhtään kadehti teitä jotka muutatte omakotitaloon?

Vierailija
79/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakasta kerrostaloasumista. Ymmärrän, mitä ap tuntee.

Vierailija
80/82 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos että myytiin omakotitalo pois jo vuosia sitten. Siitä touhusta katosi alkuinnostus ja romantiikka todella nopeasti. Rakastan kerrostaloasumisen täydellistä stressittömyyttä, vaivattomuutta ja edullista.

Itse ajattelen päinvastoin;

- kerrostalon stressiä tuottaa naapurit: meluavat, ehkä häiriköivät, epäsiistimmät kuin itse jne. Joku keittelee munuaisia ja koko rappu lemuaa kuselle, toinen harjoittelee pianokonserttoa ja jonkun rakki räkyttää tauotta puhumattakaan yläkerran kanta-astujista!!??

- edullista? Emme ikinä voisi saada 240m2 krstaloasuntoa vain 380 euron vastikkeella!

- vaivaton - totta mutta mitä ihmettä tekisin 4 seinän sisällä enimmän aikaa vuodesta?? Olen sen verran levoton etten jaksaisi koko ajan rampata taloyhtiön pihalla, kaduilla tai pururadalla. Tässä omassa on ihanaa kun voi heittäytyä uima-altaalle, piipahtaa sisään hakemaan kahvia, käydä omassa mustikkametsässä 10m talon päädystä tai lähteä ihan helposti stadiin 25 minuutin päähän. Saa raitista ilmaa ja voi nauttia luonnon kauneudesta ja noukkia itse kasvatettua saalista jokaisena kesäpäivänä