Kumpaan käyttäisit perinnön?
Sain sukulaiselta pienen perinnön, jonka haluaisin käyttää johonkin. Vaihtoehtoja on kaksi:
A) Ostan kesämökin. Kummoista mökkiä tuolla hinnalla ei saa, mutta jonkunlaisen kuitenkin.
B) Maksan putkiremontin lainaosuuteni pois ja käytän loput rahat psykoterapiaan. (Mitään akuuttia terapian tarvetta ei ole, mutta mahdollisuus setviä tiettyjä ongelmia terapiassa on aina kiinnostanut.)
Kumman vaihtoehdon itse valitsisit?
Kommentit (16)
Onko tarkoitus kysyä vinkkejä sinua itseäsi varten? Vai onko tarkoitus tehdä galluppia siitä, mihin ihmiset haluavat perintönsä käyttää? Jos kysyt vinkkejä, niin sinä varmaan itse tiedät parhaiten kuinka tärkeää sinulle on mökki, psykoterapia ja remonttilainan takaisinmaksu, joten emme voi auttaa. Jos teet galluppia, niin suurin osa meistä ei ole pääasiallisesti kiinnostunut kummastakaan esitetystä vaihtoehdosta. Aloituksessasi ei siis ole mitään järkeä. Nähtävästi kukaan ei jaksa kommentoida päivityksiäsi facessa joten tulit tänne hakemaan huomiota, ja siinä ainakin minun kohdallani onnistuit.
Vastaan C. Matkustus ulkomailla lempikohteisiin.
B, koska en mä siellä mökillä varmaan kuitenkaan tulisi yksin paljon käymään enkä osaisi varmaan siitä pitää oikealla tavalla huoltajaan, kunnostamisesta puhumattakaan.
Minä käyttäisin mökkiin.
Mutta en väitä , että olisi järkevämpi valinta.
Käytä vaan kaikki psykoterapiaan. Mitä niistä putkista tai edes asunnosta niin väliä.
Putkiremonttiin ensisijaisesti, ja terapoisin itseäni käyttämällä loput rahat itseeni.
A. Ostat mökin ja puuhailet siellä kaikkea mukavaa= et enää tarvi psykoterapiaa!
Mökillä saunominen on parasta terapiaa.
Jos minulla ei vielä olisi mökkiä, käyttäisin rahat mökin ostoon.
Maksa putkiremppa ja vuokraat kivan mökin
A, mökkielämä on ainakin itselläni kasvatttanut mielen rauhaa merkittävästi.
Jos psykoterapia on vähän kuin muuten vaan niin en sitä lähtisi tekemään. Raskas prosessi ja hetkellisesti mieli on hyvin haavoittuvainen kun asioita tongitaan. Eli jos kaikki ok, ei välttämätöntä tarvetta niin en menisi tuohon. Jolloin voisi yhdistää vaihtoehdot a ja b: maksa laina pois ja se mitä jää niin käytä se käsirahana mökkiin. Tai jos nykyinen laina on parempi ehdoiltaan niin sitten vaan se a vaihtoehto.
Kaikki kolme ideaa ovat mielestäni suurenmoisia - ne tarjoavat tulevaisuudelle sisäistä rauhaa, kukin tavallaan :).
En ole koskaan tavannut ihmistä, joka surisi terapiaan sijoittamiaan rahoja, joten ellen olisi omaani jo tehnyt, saattaisin priorisoida sen. Voisin jopa mennä uudestaan, ehkä lyhyemmäksi ajaksi ja hienovaraisemmista syistä kuin alunperin.
Mökki on jatkuva rahanreikä, onko sinulla varaa ylläpitää sitä?
Ostaisin sen mökin. Hyvällä tuurilla se menee jo terapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on jatkuva rahanreikä, onko sinulla varaa ylläpitää sitä?
Näin on. Kattoremontti, putkiremontti, pihanhuolto, maalaushommia, piippu vuotaa, tuplakiinteistövero, vesimaksu, tiemaksu, jätemaksu jne. Maksumaksumaksu. Hyi hitto, joutuisin psykoterapiaan mökin takia.
B)