Yksinäinen kesä, taas
Onko muille tulossa yksinäinen kesä? Olen hyvin introvertti luonne joten viihdyn myös itsekseni, mutta silti tulee välillä hyvin surullinen olo kun katselee iloisia ihmisiä toistensa kanssa. Yksin kun ei pysty kokemaan kaikkea mitä toisten kanssa pystyy. Minulla on kaksi kaveria jotka molemmat asuvat sellaisen etäisyyden päässä, että tapaaminen vaatii huolellista suunnittelua ja järjestelyä. Kumppaniakaan ei ole eikä ole koskaan ollut. Olisi mukavaa spontaanisti lähteä vaikka iltakävelylle tai rannalle.
Olen yrittänyt etsiä kavereita useilta siihen tarkoitetuilta sivustoilta mutta vastaan on tullut vain miehiä joilla nähtävästi on erilainen käsitys siitä mitä sanalla kaveri tarkoitetaan.
Alkaa mennä toivo siihen että tulisin koskaan viettämään kesäpäiviä ystävien seurassa. Ehkä on kohtaloni olla yksin.
Kommentit (8)
Jaa? Miksi et ole lähestynyt naisia ystävänhakumielessä?
En nyt enää voi sanoa olevani totaaliyksinäinen, kun hankin lapset lopulta yksin hedelmöityshoidoilla, joten nyt on kaksi ihanaa lasta aina menossa mukana. Molemmat vielä mielellään viettävät aikaa kanssani ja lähtevät kaikkialle, joten sen puolesta seuraa löytyy. Vaikka eihän tämä kahden taaperon kanssa touhuaminen ole sama asia kuin keskustelu aikuisten kesken yms. ystäväseura. Nuorena vain ystävät jäi, kun tein paljon määräaikaisia töitä ympäri Suomea jne. Ja nyt aikuisena en oikein osaa tutustua ihmisiin tai työkaverit on aina vain työpaikoilla hyvän päivän tuttuja jne.
Eli tavallaan ei yksinäistä kesää ole, mutta toisaalta kyllä minustakin olisi ihanaa joskus saada päivisin juttuseuraa puistoon, rannalle jne. tai iltaisin lasten mentyä nukkumaan vaikka leffakaveri. Sukulaisia itselläni ei montaa ole eivätkä ne vähäiset kovin usein halua tavata/ järjestää aikaa tapaamisiin.
Sama täällä... Niin ristiriitaiset fiilikset, kun kuitenkin nautin siitä kun luonto puhkeaa kukkaan ja voi taas liikkua vapaammin ulkona, toisaalta taas oma yksinäisyyden ja erillisyyden kokemus korostuu, kun näkee puistoissa juhlivia kaveriporukoita ja pariskuntia. Jotenkin vuosien eristäytyneisyys on vielä muokannut persoonaakin siihen suuntaan, että varmasti vaikutan vaikeasti lähestyttävältä ja itseeni käpertyneeltä, mikä tietysti vaikeuttaa muihin tutustumista entisestään.
HSP Ystävähuhuilu-ryhmä Facebookissa on naispainotteinen. Ryhmä on siis suunnattu erityisherkille. Introvertit usein ovat keskimääräistä herkempiä joten tervetuloa tutustumaan!
Olen yrittänyt tutustua kyllä naisiinkin(suurimmaksi osaksi juurikin naisiin) mutta keskustelu ei ole jatkunut muutamaa viestiä pidemmälle, yleensä siksi että vastapuoli ei ole enää vastannut viesteihini.
Vali vali, en ymmärrä tätä ainaista narinaa kun on yksin blaa blaa, olkaa onnellisia jos olette terveitä ja pystytte liikkumaan luonnossa jne. Kun on yksin, ei ole koskaan huonossa seurassa.
Täällä yksinäistä erakko elämää alkaen toukokuu 2010.