Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko havainnut/kokenut kiusaamista kouluissa tai työpaikoilla?

Vierailija
14.05.2021 |

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että lasten vaikeat kotiolot ovat vaiettuja asioita.
Potentiaalisia koulukiusaajia. Voi ärsyttää muiden oppilaiden menestyminen.
Taas työpaikoilla saattaa olla nuoria esimiehiä jotka syyllistyvät kiusaamiseen.
Ikärasismi rehottaa. Jouduin vaihtamaan osastoa, kun ei huolittu "nuorisoporukkaan".
Kiusaaminen loppui kun uusi esimieheni oli viisikymppinen ammattilainen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamista olen kokenut.  En päässyt porukkaan mukaan. Työkokemukseni ja koulutukseni perusteella sain vähän enemmän palkkaa. Sekös suututti muita.  Alkoi systemaattinen savustaminen.  Valitettiin esimiehille, että en osaa sitä taikka tätä.  Työsuhteeni päättyi.

Vierailija
2/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamista. Rehtori oli aivan hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettu. Luottamusmies ei ollut kiinnostunut ongelmista.

Vierailija
4/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat kiusaajat lopettivat koulun kesken. Heti kun täyttivät 18 vuotta. Tuplasivat monta luokkaa. 

Vierailija
5/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu: "Tosta joku mies laittamaan...".   

Sielun sivistystä niukasti.   Ei hyvältä vaikuta.  Integroituminen yhteiskuntaan epäonnistunut. 

Vierailija
6/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruskoulu (lukio) on ylivoimaista, niin ammattikoulupaikkoja pitäisi olla tarpeeksi.  Ihan kaikille.

Vierailija
7/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran, sekä kokenut että nähnyt. Useammassa tapauksessa kiusaaja oli yli 50-vuotias nainen, joka kiusasi nuorempaa naista. Sellaisia "äitihahmoja" joilla oli suosikit ja inhokit, mikä ei jäänyt kenellekään epäselväksi.

Olivat jollain työn osa-alueella todella hyviä ja pääasiassa asiakkaiden suosiossa. Paitsi jos eivät halunneet hoitaa asiaa, kohtelu oli todella kylmää myös asiakkaille. Esimiehet katsoivat touhua sormien läpi, koska olivat vain kiinnostuneita tuloksista, eivätkä itsekään uskaltaneet nousta kiusaajaa vastaan. Yhden tilanteen sain kollegan puolesta loppumaan, kun kerroin, kaunistellun version, aluejohtajalle.

Omalla kohdalla tajusin koko kuvion lopulta vasta kun siirryin toiseen toimipisteeseen. Ilmankos kiusaaja välillä suorastaan kihisi, kun en ymmärtänyt kärsiä hänen piikittelystään. Minulla on kokemusta lähipiirin narsistista, ehkä vaan kytkin huomaamattani puolustusmekanismin päälle ja annoin juttujen mennä kuin vesi hanhen selästä. 

Vierailija
8/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työpaikkakiusattu. Asialle ei koskaan tehty mitään vaikka se oli kaikkien tiedossa. Puoli vuotta siitä työstä lähtemisen jälkeen olin käytännössä työkyvyttömänä, ehkä en toivu täysin koskaan.

Vierailija
9/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran, sekä kokenut että nähnyt. Useammassa tapauksessa kiusaaja oli yli 50-vuotias nainen, joka kiusasi nuorempaa naista. Sellaisia "äitihahmoja" joilla oli suosikit ja inhokit, mikä ei jäänyt kenellekään epäselväksi.

Olivat jollain työn osa-alueella todella hyviä ja pääasiassa asiakkaiden suosiossa. Paitsi jos eivät halunneet hoitaa asiaa, kohtelu oli todella kylmää myös asiakkaille. Esimiehet katsoivat touhua sormien läpi, koska olivat vain kiinnostuneita tuloksista, eivätkä itsekään uskaltaneet nousta kiusaajaa vastaan. Yhden tilanteen sain kollegan puolesta loppumaan, kun kerroin, kaunistellun version, aluejohtajalle.

Omalla kohdalla tajusin koko kuvion lopulta vasta kun siirryin toiseen toimipisteeseen. Ilmankos kiusaaja välillä suorastaan kihisi, kun en ymmärtänyt kärsiä hänen piikittelystään. Minulla on kokemusta lähipiirin narsistista, ehkä vaan kytkin huomaamattani puolustusmekanismin päälle ja annoin juttujen mennä kuin vesi hanhen selästä. 

Näin se menee.

Vierailija
10/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaamista olen kokenut.  En päässyt porukkaan mukaan. Työkokemukseni ja koulutukseni perusteella sain vähän enemmän palkkaa. Sekös suututti muita.  Alkoi systemaattinen savustaminen.  Valitettiin esimiehille, että en osaa sitä taikka tätä.  Työsuhteeni päättyi.

Tämä. Itse olen todella hiljainen enkä siis päässyt porukoihin.

Jälkeen ajatellen olin todella tyhmä että edes hakeuduin ko paikkaan töihin. Tai yleisesti ko alalle. Jätin tavallaan vielä sen mulle sopivan työn ja lähdin tavoittelemaan uraa.

Vierailija
11/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saamme kaikki nuoret integroitua yhteiskuntaan ?  Jokainen kykynsä mukaan. 

Suuri merkitys on vanhemmilla/huoltajilla.  Juuri heidät pitää velvoittaa yhteistyöhön ! 

Vierailija
12/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussamme oli pari hauskaa tapausta.

Historian opettajaa syytettiin liian porvarillisesta opetuksesta.  

Ruotsin kielen opettaja pääsi mielisairaalasta ja jatkoi opetusta,  sairaana. 

Vierailija
13/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtori malliesimerkki tästä. Johtohan se meillä vain "tekee ja suorittaa", eli valehtelee omat saavutuksensa ja kuittaa "tulospalkkiot" sikäli kuin kahvitauoiltaan ehtii.

Vierailija
14/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut selvittämässä vakavaa työpaikkakiusaamistapausta linjajohtajana. Kiusaaja yli 50v nainen, kiusasi pitkäaikaisesti n.30v naista, joka oli hänen esimiehensä. Olen itse näiden molempien joku esi-esi-esimies. Kiusaajaan kohdistettiin järeitä kurinpitotoimia.

Vierailija
15/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ehkä 4-5 vuotta työpaikkakiusaamisen kohteeksi, kun siirryin uuteen tiimiin. Tiimissä oli ennestään 30-40-v. mies ja nainen jotka ottivat minut kiusaamisen kohteeksi. He jakoivat minulle ikävimmät työtehtävät, sopivat keskenään loma-ajat minun toivettani kysymättä niin että jouduin ottamaan ne viikot mitkä jäi jäljelle heiltä. Lisäksi he naureskelivat minulle ja näin kerran sattumalta, miten he haukkuivat minua työpaikan chatissa. Onneksi pääsin pian vaihtamaan tiimiä ja tuntui siltä kuin olisin päässyt taivaaseen. Minun jälkeeni tiimiin tuli seuraava henkilö ja hänkin joutui näiden tyyppien hampaisiin. Nykyään tuota tiimiä ei onneksi ole enää olemassakaan.

Vierailija
16/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa kiusaamiseen ei puututa!  Työpaikoilla vieläkin vähemmän, koska työpaikka on vaarassa.

Vierailija
17/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut savustettiin ulos, koska sain neuvoteltua vähän isomman palkan. Siitä eivät työkaverit pitäneet. Pyysin esimiestä pudottamaan palkkaani muiden kollegojen tasolle. Ei onnistunut valtion hommissa. 

Potkittiin pois työmaalta muiden duunarien toimesta. Siihen on monta konstia.

Vierailija
18/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias teekkari oli esimiehenä. Itse olin silloin 45-vuotias ammattilainen.  Teekkari ei ollut rekrytointitilaisuudessa.  Olisi jo silloin voinut sanoa, ettei huoli minua osastolleen. 

Koko työaika oli yhtä h***iä. 

Vierailija
19/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri kiusaa niin, että "pitää heikoimpien puolta". Käytännössä vähättelee ja kohtelee alentuvasti, ja väittää että muut ei pärjää ollenkaan työssään ilman apua ja tukea. Estää ihmisiä perehtymästä ja kiukuttelee aina jos ei saa päättää asioista. Etäältä vaikuttaa empaattiselta ihmiseltä, ja lähempää tarkasteltuna ihan k*sipää.

Vierailija
20/20 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri kiusaa niin, että "pitää heikoimpien puolta". Käytännössä vähättelee ja kohtelee alentuvasti, ja väittää että muut ei pärjää ollenkaan työssään ilman apua ja tukea. Estää ihmisiä perehtymästä ja kiukuttelee aina jos ei saa päättää asioista. Etäältä vaikuttaa empaattiselta ihmiseltä, ja lähempää tarkasteltuna ihan k*sipää.

On tuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän