Tupakoitsija polttaa aina vähintään kaksi askia päivässä
Pari ystävääni, jotka sauhuttelevat ovat sanoneet että polttavat askillisen päivässä. Mutta kun olen ollut heidän seurassaan, niin kolme savuketta menee jo tunnissa. Tuolla vauhdilla menee helposti kaksi askia päivässä.
Eli tupakoitsija valehtelee aina, ainakin itselleen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen väite ap:lla.
En ole koskaan tuntenut ainoatakaan ihmistä, joka polttaisi kolme askia tupakkaa päivässä.
Siis 60 savuketta päivässä tai itse tehtyjä sätkiä.
Vaikuttaa sairaalta, ja siltä ettei ihminen ei ole missään töissä, vaan voi ajankulukseen poltella, kun muutakaan tekemistä ei ole.
Täytyy olla melko ihmisen joka noin tekee, tosi huono kunto.
Ja miten kenelläkään on edes varaa, siis rahaa, vedellä kolme askia tupakkaa päivässä?
Itse olen joskus polttanut kolme askia päivässä. Ajoin siihen aikaan rekkaa, ja tuo kolme askia meni joka päivä. Sitten kun näin kuinka paljon siihen kuluu rahaa, ja myös terveys alkoi raistata, niin lopetin tupakoinin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Naapurini poltti tuon kolme askia päivässä. Äijä kuoli 44 vuotiaana keuhkosyöpään.
Mun mummo ja isä kuolivat keuhkosyöpään molemmat alle 60v eikä kumpikaan ollut koskaan polttanut.
Silloin , kun vielä poltin, meni tosiaan se kaksi askia per päivä. Onneksi lopetin
Tottakai aski on mitoitettu niin että tupakan orja pärjää vuorokauden, 20 savuketta.
Ap yleistää. Kaikki tupakoitsijat eivät suinkaan AINA polta kahta askia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tuntenut ainoatakaan ihmistä, joka polttaisi kolme askia tupakkaa päivässä.
Vaikuttaa sairaalta, ja siltä ettei ihminen ei ole missään töissä, vaan voi ajankulukseen poltella, kun muutakaan tekemistä ei ole.
Ja miten kenelläkään on edes varaa, siis rahaa, vedellä kolme askia tupakkaa päivässä?
Spede Pertti Pasanen poltti ruskeaa Barclayta kolmisen askia päivässä.
Ihmisillä on erilaisia tapoja polttaa, esim. itse poltin vain seurassa, en käytännössä koskaan yksin ollessani. Viihteellä ollessa meni enemmän, helposti koko aski.
En varmaan koskaan ollut ns. "nikotiinista riippuvainen", kun päätin lopettaa se onnistui todella helposti, vaikka n. 15-30v ikävuodet olin polttanu. Monelle tutulle on ollut paljon vaikeampaa lopettaa/on repsahtanut aina uudestaan.
Joskus joku julkkis (en enää muista kuka) sanoi että polttaa 2askia/päivä, muistan ihmetelleeni määrää. Jos ihminen nukkuu n.8h/vrk nii tuo 40kpl röökiä : 16h tekee lähes 3kpl/h, eli n.20min välein sytyttää uuden palamaan, aikamoista, en ymmärrä miten kenekään "aika" riittää moiseen...
Mieheni poltti, ennen kuin sairastui 2,5 askia päivässä. Vasta kun tuli sydäninfarkti niin sitten oli pakko lopettaa tuo sauhuttelu. Helposti nikotiiniriippuvainen polttaa tuon kaksi askia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede Pertti Pasanen poltti ruskeaa Barclayta kolmisen askia päivässä.
Myös Tauno Palo poltti kaksi askia päivässä, Topi Sorsakoski poltti kolme askia päivässä. Irwin oli täysi ketjupolttaja ja poltti vähintään kaksi askia päivässä. Kaikki nämä henkilöt kuolivat tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
Vexi Salmi kuoli myös tupakan takia.
Tupakointi taitaa olla pois muodista jo? En tunne ketään, joka polttaa vielä nykyään.
Oletin olevani tupakoitsija, olen polttanut askin päivässä yli 40v. Nyt hyvillä mielin kun tuollainen tutkimus julkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Oletin olevani tupakoitsija, olen polttanut askin päivässä yli 40v. Nyt hyvillä mielin kun tuollainen tutkimus julkaistu.
Onhan se askikin päivässä jo aika paljon. Mutta jonkun mainitsema Spede Pasanen saattoi polttaa jopa neljä askia päivässä. On suoranainen ihme, että eli yli 70 vuotiaaksi.
Tuosta Speden kovasta tupakoinnista on seuraavanlainen juttu.Erään palaverin aikana Spede oli käynyt wc:ssä tupakalla.Sieltä löytyi sitten kolme tumppia yhteen teipattuna. Eli siitä sai käsityksen että Spede oli polttanut kolme savuketta yhtä aikaa.
Pääsin 1,5v sitten eroon... Nyt onnellinen... M47
tupakka-askin hintaan pitäisi lisätä mysö jonkinlainen uhrimaksu, josta korvataan sitten passiivisen tuapkoinnin aiheuttamia kuluja tupakoitsijoiden uhreille
Silloinkin kun poltin en olisi pystynyt polttamaan kokonaista askia päivässä. 2-5 röökiä meni päivässä.