Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä rivitalo houkuttaa lapsiperheitä?

Vierailija
13.05.2021 |

Omakotitalo olisi investointi...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan tykkää naapureista. Joten ei rivitaloa.Jos omakotitalon oikein haluaa miksi sen koskaan haluaisi myydä? Ainakin itse ajattelen että se on loppuelämänsijoitus ei mikään muu sijoitus. Ja jos paritalon haluaa rakentaa voi valita vuokralaisensa ja pitää vähän silmällä naapuria.

me on ajateltu myydä siinä vaiheessa, kun muutamme Suomesta talviksi pois. Kummallakin on tarkoitus jäädä jo ajoissa työelämästä pois. Tulevasta talvimaastamme tuskin ostamme asuntoa. 

Toinen vaihtoehto olisi, että ellei lapsemme ole ostanut omaa asuntoa muuttomme mennessä hän voisi asuttaa tätä ja pitää kunnossa. 

Vierailija
22/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trampoliini kirjoitti:

Siksi, että rivariasunnoissa on yleensä pieni takapiha, johon mahtuu TRAMPOLIINI, jolla saa tehtyä hulluksi kaikki kilometrin säteellä asuvat.

Kokemusta on valitettavasti. Ihan tuoretta ja ihan läheltä.

Joo, terveiset vaan naapuriin. Karsinan reunaan, aitaan kiinni hilasi naapurin lapsiperhe trampoliinin. Lapsi hyppii ja näkee yli aidan. Kiva istua aamukahvilla kun penska tuijottaa. Joskus hyppii ja huutaa äidilleen, että hei, mä näen naapureille! Voisko se tramppa edes olla pihan keskellä että olisi jotain yksityisyyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini sikällään ei olisi mikään vitsaus, mutta miksi siinä pitää kiljua suoraa huutoa tuntitolkulla?

Vierailija
24/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan tykkää naapureista. Joten ei rivitaloa.

Sitten varmaan kerrostalokin on pois laskuista. Vielä enemmän naapureita.

Vierailija
25/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo on edullisempi kuin omakotitalo. Lisäksi se on taloyhtiö, joten siinä on naapurit niin riesana kuin apunakin. Rivitalo sopinee niille, jotka eivät häiriinny helposti muista ihmisistä, mutta haluavat kuitenkin, että on omaa pihaa, jota taas kerrostalossa ei saa. Rivari sopii hyvin myös liikuntaesteisille, yksikerroksisessa rivitaloasunnossa ei välttämättä ole portaita lainkaan. Nuorenparin ensiasunnoksi rivari voi olla aika kiva. Myös vauvaa on helppo nukuttaa omalla takapihalla eikä rattaita tarvitse välttämättä kuljetella sisäkautta ollenkaan.

Perheasuntona taas omakotitalo on yleensä parempi. Samoin, jos kaipaa paljon omaa tilaa ja rauhaa, niin en suosittele rivitaloa.

Vierailija
26/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Meillä lisäksi tuli lupa hallitukselta alkaa laittaa omia paljuja. Voi herrajajumala, tuskaa ja hikeä. Päivät naapurin kakarat pelaavat parivuoteen kokoisella pihalla kaikkia mahdollisia PALLOILUlajeja, ja saat suojata omaisuuttasi minkä ehdit korvatulpat päässä, ja illaksi siirrytään trampoliiniin ja paljuun.

On yhtä helllvettiä. Odotamme että muuttavat kotoa, minä en lähde, olen kotini rempannut ja viihtyisäksi laittanut. Kunhan avauduin, sori siitä.

Osanottoni. Pahaa pelkään, ettet voi tehdä oikein mitään. Jostain syystä jokaisella pitää saada olla oikeus metelöidä ja huutaa päivät pitkät niin kovaa kuin keuhkosta lähtee ja moposta pärisee. Ne ovat "normaaleja elämisen ääniä". Mutta menepäs kysymään oikeuksistasi rauhalliseen ja hiljaiseen kotipihaan ja vaikkapa päiväuniin omassa pihakeinussa, niin saat vain mulkoilua osaksesi.

Nuo mölymahat pitäisi käskeä muuttamaan jonnekin hevonkuuseen huutamaan. Ei se niin saa mennä, että hiljaisen ja rauhallisen pitää väistyä mölymahoja. Ilmiö on samansuuntainen kuin koulukiusaamistilanteissa: kiusattu joutuu vaihtamaan koulua, mutta kiusaaja saa jäädä.

Vierailija
27/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi, että rivari on turvallisempi, kun esim korjaustyöt tehdään yhdessä. Näin ajattelin itsekin ennen, etten halua ottaa yksin vastuuta omakotitalon kunnossapidosta.

Noh, rivari voi olla myös korjaustöiden hidaste, jos talossa asuu ihmisiä, jotka eivät halua ajoissa taloa huoltaa. Meillä on sniiduiltu tyhmyyteen asti. Ikkunat vaihdettiin, mutta vain etelän puolella. Ovet ja lukot ovat alkuperäiset - 70-luvun talossa. ”Parasta” kuitenkin oli, että muutin uuteen kotiin ja parin kuukauden päästä saunan katosta valuivat vedet sisään jouluna. Koko sauna revittiin auki ja kuivatettiln. Siihen se jäikin. Olen odottanut 5 kk että taloyhtiö korjaa ensin katon, se kun kuulemma pitää tehdä ennen kuin sauna korjataan. Ja kattoa ei voi korjata talvella, keväällä, kostealla säällä, pilvipoudalla tai kun tähdet ovat väärässä asennossa. Otan vähintään viikoittain yhteyttä ja aina on uudet selitykset. Sauna on ollut poissa pelistä 5 kk ja revityt rakenteet taatusti vaikuttavat sisäilmaan. Kuulemma jo kertaalleen kuivatettu tila saatetaan nyt taas joutua kuivattamaan, koska uutta kosteutta on voinut tulla tässä odotellessa. Itse en voi korjauttaa kattoa tai saunaa, koska kuuluu taloyhtiön korjattavaksi ja valvottavaksi. Samasta syystä oma kotivakuutus ei korvaa mitään. Eli taas puhaltavat kuivaimet yötä päivää, emmekä edes pääse mihinkään evakkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi