Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä rivitalo houkuttaa lapsiperheitä?

Vierailija
13.05.2021 |

Omakotitalo olisi investointi...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vaikka rahaa omakotitaloon ? jos halutaan huoltoyhtiö tai yhteisöllisyys? Jos ei olla mitään remonttireiskoja jne. 

Vierailija
2/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeilijoita, odottavat että taloyhtiö tekee kaiken, aina lasten kaitsemisesta asti. Annas mä veikkaan, eivät ole koskaan olleet taloyhtiön kokouksissa, tai osallistuneet talkoisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa lapsettomia rivitaloja samalla tavalla kuin on senioriasuntoja

Vierailija
4/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että rivariasunnoissa on yleensä pieni takapiha, johon mahtuu TRAMPOLIINI, jolla saa tehtyä hulluksi kaikki kilometrin säteellä asuvat.

Kokemusta on valitettavasti. Ihan tuoretta ja ihan läheltä.

Vierailija
5/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on pienoinen riskisijoitus - varsinkin myytäessä. Rivarissa saa kuitenkin sen oman pihan missä lapset saa temmeltää. Riski sama kuin kerrostalossa.

Vierailija
6/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin voisivat asua teltassa

Vierailija
7/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh. Minulle on kätevämpi asua rivitalossa, koska huoltoyhtiö tekee pihatyöt. Ei tarvi kuin vähän oman oven edustaa talvella lapioida lumesta ja kesällä omalta pieneltä pihalta ajaa nurmi. Meillä on vielä harvinaisen suuri piha rivitaloksi, monessa uudessa ok-talossa ei ole sen enempää takapihaa.

Eikä mulla olisi ollut varaa ok-taloon kaupungin keskustasta merinäköalalla. Asuntomme on kuitenkin pienen ok-talon kokoinen. Olen kyllä katsellut, tuleeko läheltä myyntiin ok-taloja sopivalla hinnalla ja sijainnilla kotikaupungista. Ei ole tullut myyntiin sopivaa, iso osa taloista on lähes 200 neliötä tai yli, suora sähkölämmitys eikä mm. sitä merinäköalaa.

Meillä on 15 min kävelyetäisyydellä koulut, päiväkoti, uimahalli, kaupat, kirjasto, pankki, harrastusmahdollisuuksia kuten liikuntahalli ja partiokolo, jne. Aika harvassa ok-talossa asuessa tämä mahdollista.

Vierailija
8/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on pienoinen riskisijoitus - varsinkin myytäessä. Rivarissa saa kuitenkin sen oman pihan missä lapset saa temmeltää. Riski sama kuin kerrostalossa.

Meillä tuli rivariyhtiöstä tämän viikon maanantaina asunto myyntiin. Eilen meni jo kaupaksi. Sama kaksi vuotta sitten, kun yhtiöstä edellisen kerran vapautui asunto, myytiin viikon sisällä.

Harvasta ok-talosta pääsee noin helposti eroon, jos haluaa.

Vierailija
9/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trampoliini kirjoitti:

Siksi, että rivariasunnoissa on yleensä pieni takapiha, johon mahtuu TRAMPOLIINI, jolla saa tehtyä hulluksi kaikki kilometrin säteellä asuvat.

Tai saa siihen takapihalle lapsille mansikkamaan, leikkimökin yms. Mitä kerrostalossa ei saa. Korona-aikana kiva, kun pääsee ovesta suoraan ulos eikä tarvitse mennä rappukäytävän kautta tai käyttää hissiä...

Vierailija
10/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olekin merkillistä. Minä taas en halua kirveelläkään omakotitaloa. Tykkään asua kerrostalossa.

Vierailija
11/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa takapihalle trampan ja pilata naapuruston kesänvieton jatkuvalla kiljunnalla.

Vierailija
12/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa takapihalle trampan ja pilata naapuruston kesänvieton jatkuvalla kiljunnalla.

Jaha, olikin jo mainittu. Tietysti, vitsaus on yleistä tietoa.

Vierailija
13/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Meillä lisäksi tuli lupa hallitukselta alkaa laittaa omia paljuja. Voi herrajajumala, tuskaa ja hikeä. Päivät naapurin kakarat pelaavat parivuoteen kokoisella pihalla kaikkia mahdollisia PALLOILUlajeja, ja saat suojata omaisuuttasi minkä ehdit korvatulpat päässä, ja illaksi siirrytään trampoliiniin ja paljuun.

On yhtä helllvettiä. Odotamme että muuttavat kotoa, minä en lähde, olen kotini rempannut ja viihtyisäksi laittanut. Kunhan avauduin, sori siitä.

Vierailija
14/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkeilijoita, odottavat että taloyhtiö tekee kaiken, aina lasten kaitsemisesta asti. Annas mä veikkaan, eivät ole koskaan olleet taloyhtiön kokouksissa, tai osallistuneet talkoisiin?

Mun tuttujen rivarissa ainakin itse hoitavat vuorollaan ns " talkkarin viran" ja tämä on päätetty nimenomaan siellä taloyhtiön kokouksessa. 

Mistä tuollainen negatiivuus sinulla kumpuaa ? 

Vierailija
15/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurithan voivat muuttaa omakotitaloon.

Vierailija
16/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 lasta samassa pihapiirissä. Leikkikavereita riittää ja tarvittaessa hoitopaikkoja. Yhteisöllistä elämää. Yhteisvastuullisesti hoidetaan remontit yms. Voiko parempaa olla. Yhdessä vietetään aikaa, grillataan ja järjestetään piha juhlia yms.

Vierailija
17/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halusitte omakotitalonne sen rivarin vierestä ? kyllä tässä maassa lääniä riittää väljempäänkin asumiseen .

Vierailija
18/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaperheelle kätevää, kun ei tarvitse käyttää portaita tai hissiä, ja vaunuja voi säilyttää pihalla.

Vierailija
19/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tykkää naapureista. Joten ei rivitaloa.Jos omakotitalon oikein haluaa miksi sen koskaan haluaisi myydä? Ainakin itse ajattelen että se on loppuelämänsijoitus ei mikään muu sijoitus. Ja jos paritalon haluaa rakentaa voi valita vuokralaisensa ja pitää vähän silmällä naapuria.

Vierailija
20/27 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halusitte omakotitalonne sen rivarin vierestä ? kyllä tässä maassa lääniä riittää väljempäänkin asumiseen .

Minun kokemukseni on siinä samassa rivitalossa asuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi