---MAALISMASUJA perjantaissa---
Kommentit (28)
.. sä sisätutkimusta kammoat, ei siinä ole mitään ihmeellistä.. Ja sitäpaitsi, sulle tullaan niitä tekemään vielä raskauden aikana muutaman kerran... Se on ihan perustoimenpide, koeta kestää =) Ja toivotaan että kaikki on hyvin!!!
Kovasti ahdistaa tuo työtilanne, josta eilen vuodattelin.
Töissä ei jaksais millään ja kun ei kerkee syömään silloin kun siltä tuntuu, tulee huono ja heikko olo.
Eilen illalla oksentelin taas kaiken pihalle, eikä tänäänkään kehuttava olo. Lueskelin tänään töissä niistä pahoinvointilääkkeistä, joita lääkäri määräs minulle, enkä enää kyllä niitä ota, oli sellaista tekstiä että karvat nousi pystyyn.
Mahan kasvuta: mulla on sellainen ruumiinrakenne, että mulla näkyy heti ja ensimmäisen kohdalla jouduin äitiyshousut ottamaan käyttöön jo rv7 ja kaikki kyllä huomas masun ja veikkaili kaksosia :). Nyt rv 8+5?, vielä en äitiyshousuja käytä, mutta kohta pitää rueta tosiaan harkitsemaan niihin siirtymistä.
möhkis ja tiitiäinen 8+5
Päivä ohi ja töissä oli vähän vaikeeta, kun ei oikein mikään maistunut. Miehen kanssakin tuli kinattua, kun vähän meinaa olla rankemman puoleista, kun ei olla yhtään ehditty hoitaa parisuhdetta, kun on niin paljon kaikkea muuta ja mä joko oksentelen tai sit nukun. Nyt viikonloppuna koitetaan halitella mahdollisimman paljon ja tehdä kaikkea yhdessä. Ihanaa. :) Kovasti jo innolla meinaan odotan, että saa edes jutella paljon kaikesta.
Oon tainnut unohtaa kertoa, että meillä on sellai jänskä tilanne, kun mun lapsethan on eri miehiltä niin tässä on nyt sellai juttu, et molempien lasten puolelta tulee perheenlisäystä tän vuoden puolella ja meiltä sitten vielä alkuvuodesta. :D Huvittava sattuma, että joka kodissa on sitten pieniä. Toiseen perheeseen tulee vielä kaksoset ja siellä on jännät paikat. :) Mutta mä toki annan heille kaiken tukeni ja oikein innolla aina kyselen kaikki mahdolliset kuulumiset, vaikka aikaa synnytykseen vielä on reilusti. Ja tytärpuoleni äidiltä piti heti kyllä tarkastaa, ettei hänkin ole raskaana, mutta onneksi yksi sentään ei ole. Oishan se hurja, jos jokaisessa neljässä perheessä ois vauvoja. (Ja eilen kirjotin, että lapsilla kolme perhettä.. Neljä niitä kyllä on. Mut mä en osaa muutenkaan laskea mitään! :D )
Sitten, TITIlle sitä, että mä koitin sitä greippimehua sillon ihan alkuraskaudesta, kun pahoinvointi alkoi ja voi hitto, että oli pahaa! Ei se kirpeys ollu paha, mut se maku. Tosin en oo oikein voinut juoda vuosikausiin mitään greipinmakuista, kun nuorena tyttönä tuli otettua humalaiset viikonloput greippilimulla lantratulla gin lemonilla. Että jossain vaiheessa tuli mitta täyteen, jonka jälkeen ei maistunut kyseinen juomasekoitus eikä myöskään tämä greippi. Sääli. Sillä greippi on muuten kyllä hyvää. Mut toi mehu mua huvitti, kun se oli niinkö ois jo valmista oksennusta juonu.. :D Toivottavasti sulle maistuu hyvin niin voit juoda munkin puolesta. Ja sitä piimää. Vitsi, että se kyllä on hyvää. Noh, mä vähän välillä kokeilen enemmän ja sit, kun pysyy sisällä niin alan juomaan vaikka litratolkulla. :D Ja samalla päivällä mennään näemmä juu. On kiva, ettei ole yksinäistä. Voidaan sitten arvailla, että kumpi pullauttaa ensin. :) Millonkas sulla on np-ultra? Mulla on 30.pvä eli hmm..11+5..? Jänskättää jo kovasti.
TAPPERTille hih.. mut mä oon syöny koiria elävältä.. :D Oikeesti, ois tosi hienoa, jos et itseäs pelottelis noilla jutuilla. Lue niitä sitten, jos on oikeesti syytä, mut ei nyt. Vaikka mullakin millon mitäkin oireettomuutta ja miljoona kysymystä askarruttais mieltä aiheesta km niin mieluummin mä esitän niitä neuvolatädille mitä luen muiden kokemuksia, koska itse olen ainakin niin herkkä, että varmasti ahdistuisin todella helposti ja sehän ei ole hyvä juttu lainkaan. :)
Nyt mä menen miehen viekkuun katsomaan, kun toiset vaihtavat vaimoja. Tuo tuolla kateellisena kuitenkin katsoo, että toisilla ne käy flaksi, kun saavat noin paljon paremman vaihdossa.. ;) Mie, kun itse piru olen! Palataan..
Papu 10 edelleenkin.. :)
Ja hei, TEHKÄÄHÄN LA-SU-PINO ERIKSEEN, jookosta? :) Nyt jo pirun pitkä tämä.. Itse en ajatellut aamulla samaan aikaan nousta, kuin tänään.. ;)
Miten ihanaa! Odotus muuttui pikkuisen konkreettisemmaksi. Kyyneleet tuli silmiin kun sen tasaisen puksutuksen kuuli. Miestä hymyilytti ja esikoinen kuunteli ihmeissään, sitten sanoi " vauvva" . :' )
Pari päivää on ollut kohdun kasvukipuja hieman enemmän, muuten kaikki ok.
Terkkari kysyi, että voisiko olla, että raskaus olisi pidemmällä, kun kohtu tuntu niin selvästi. Ei voi olla, koska alkuraskauden ultrassa kävimme silloin rv6 tuhruvuodon takia... Musta tuntu, että kohtu vaan oli vähän supistumistilassa ja siksi tuntui sillä hetkellä niin hyvin. Mutta pääasia oli ne ihanat, ihanat sydänäänet <3
Missä muuten Anzku79 (muistanko oikein), on? En ole pitkään aikaan bongannut...
Viikonloppua kaikille toivoo
Onni-ihme 10+5
keskiviikkona oli np-ultra ja kuten arvelin,viikot ei täsmänneet...ois pitäny olla n.11+6,ultra anto 10+3 eli 2viikon päästä uusiksi koko ultraus.
pikkusella oli kaikenkaikkiaan ihan ok oltavat,heilu kovasti ja sydän lyö mutta...
muistin mukaan lääkäri sanoi että paksusuoli on työntynyt napanuoran sisälle jonki matkaa ja sen jälkee tuli jotai lääkäri-kieltä jota en ymmärtänyt ja olin niin ihmeissäni koko asiasta etten oikein osannut mitää kysyä=( ainut mitä lääkäri suomenkielellä sanoi oli että 2viikon kuluttua uudessa np-ultrassa tuon ongelman pitäisi olla poistunut,mutta ei tullu sitte kysyttyä mitä jos ei olekkaan=((
toivon todellakin että tämä ongelma katoaa,keskeytystä en kestäisi :´(
ja toinen paskempi juttu,tuntunut tässä illan mittaan ihan ku supistaisi :O selkeästi kohtu kovettu ja kipu tuntui alaselässä ja alkoi oksettaa(samanlailla kävi esikoisen supistusten aikaan..) tiedä tässä mitä tehdä ja mitä miettiä..ei kovin mukavalta ajatukselta supistukset tunnu näillä viikoilla...
jospa tää tästä,täytyy huominen seurailla tuota supistelua(?)...
kamalasti omaan napaan on asiaa mutta eikai sitä taas osaa mistää muusta puhua kun miljoona asiaa huolestuttaa...
öitä o/
rv 10+5,kait...
...nolona pakko myöntää, että en osaa uutta pinoa aloittaa. Kirjoitin niin pitkät tekstit jo, että päätin sen nyt sitten lisätä tähän eiliseen pinoon. Toiottavasti joku viisaampi kyhää meille uuden pinon ja liittää nää eilet löpinät taas siihen samaan. *kainosti kiittää*
Papu07: Nauratti viimeksi torstaina kun mies kävi kaupassa (ite olin niin rättiväsynyt, etten saanut evääni liikutettua), niin pyysin sitä tuomaan kolme kappaletta greippeja¿siis ihan syötäviä greippejä ja sitten litran sitä valin greippimehua. Noooh¿ukkokulta lähti kauppaan ja kun se tuli kotiin niin arvaas mitä sillä oli kassissa? 3 LITRAA sitä greippimehua, EIKÄ YHTÄÄN niitä syötäviä greippejä. Siinä näkee paljonko miehet ¿suodattaa¿ vaimojensa puheesta. ;-D Sehän oli vaan tutusti kuullut sieltä sanan greippi ja ajatellut heti että eihän se muuta voinut olla kun sitä greippimehua, mitä aina ennenkin. Se oli ihan nolona kun mä nauroin katketakseni, että no ohhoh¿toit sitten mulle oikein litratolkulla tota mehua, että kyllä nyt pitäs riittää. Mutta missäs ne syötävät greipit on. Sen oli itekkin pakko myöntää, ettei ollut mua ees kunnolla kuunnellut. Voi noita miehiä. =) No eihän tuo mitään haittaa¿kyllähän mä juon sitä mehua melki litran päivässä, joten äkkiähän nuo 3litraa on lomotettu kurkusta alas. Hain eilen sitten itse kauppareissulla ne ¿syötävät¿ greipit. =)
Mulla on se np-ultra muistaakseni ma 4.9. eli sä ehdit ennen käydä kuulemassa uutiset ja pääset huokasemaan. Mua jännittää se ihan kauheesti. Pelottaa että jos näiden kahden km:n jälkeen tää onkin nyt vaan päässyt pidemmälle kehittymään, mutta sitten sielä np-ultrassa todetaankin jotain vakavaa. Hirveitä kauhuskenaarioita on päässä ja yritän vaan siirtää ajatukset niihin positiivisiin. Kun eihän tuo siitä pähkäilystä mihkään parane. Mutta tää ihmismieli on niin eriskummallinen, että se kelaa kaikkia juttuja päässään ihan liikaa yleensä.
Teillä onkin tosiaan sielä nyt sitten mielenkiintoinen tilanne kun joka raosta niitä pikkuisia on tulossa¿sehän siitä vielä puuttuisi tosiaan, että miehesi exäkin vielä odottaisi. Mutta kun tulee näitä uusioperheitä, niin näitä tilanteitahan sitten välillä tulee vastaan. Hienoa se on, että vauvoja tulee¿ne on ihania. Pääasia, että kaikki tahoillaan ovat onnellisia. =)
Möhköfantti: Voi kumpa tuo sun olotilas nyt vähän paranisi. Jatkuva oksentelu ei kyllä ole kivaa. Mä olen välttynyt kertaakaan oksentamasta ja on vaan ollut sitä hönttiä oloa. Sekin on vähän arvelluttanut että onkohan sielä sittenkään enää kaikki ok. Nyt tuntuu, että viimeisimmät oireet jotka ovat jääneet on vaan hirmuinen väsymys ja nuutuneisuus ja rintojen aristus ja turvotus. Höntti olo silloin tällöin, mutta ei oikein muuta. Ei edes kohdun kasvukipuja ja sekin huolettaa. Tapahtuuko sielä mitään. No tuomiolle taas maanantaina¿jännittää! = /
Mariia23: Tervetuloa maalismassuihin. Kiva kun saadaan lisää porukkaa. Sisään otetaan, pois ei päästetä. =) Mulla on kans tuo ihan ihmeellinen vainunenä noissa tietyissä hajuissa. Töissä kun kävin veskissä niin mietin kanssa, että onko täällä joltain mennyt vähän ohi kun ihan selkeesti haisi tosi pistävä pissanhaju. Ja se on sentään ihan normaalin konttorin vessa. Tai sit mulla on nenä nyt vaan tosi herkkä tollasille hajuille. Yäks!
Martsupaani: Älä tosiaan sitä sisätutkimusta kammoa. Se käy niiltä lekureilta niin nopeesti ja näppärästi. Eikä sitä kantsi sen enempää miettiä. Hekin vaan työnsä tekevät eivätkä ¿romplaa¿ (heh¿olipa hassu sana) yhtään enempää sielä alapäässä kun on tarvis. Ja se sisäkautta ultraus on tosi näppärä juttu. Ne sujauttaa sen vaan siihen kohdun suulle, eikä se musta ainakaan tunnu miltään. Tietty muakin nyt tuola lapsettomuuspolilla ennen tätä luomuplussaa ehdittiin tonkia ja kaivella niin paljon alapään kautta, että kai siihen turtu. Mutta lääkäri oli niin mahtava, vaikka mieslääkäri olikin, ettei kertaakaan esim. hänen vastaanotollaan ollut vaivautunut olo ja mieskin oli sielä kun kotonaan siinä vieressä vaikka lääkäri teki sisätutkimusta. Ekalla kerralla jännitti, mutta sit sen jälkeen sekään ei enää pitänyt sitä minään. Joten älä sitä murehdi. Ajattelet vaan miten ihana on nähdä se pikkuinen sielä ruudussa. Tsemppiä ja toivottavasti tuo olosi alkaisi jo hiljalleen helpottaa.
miimuli85: Olikos tää np-ultra nyt sun eka ultra mitä on tehty koko tänä alkuraskauden aikana. Eli siis aikaisempia sikiön mittoja sulla ei ollut tiedossa ennestään? Oletko tikutellut ovista tai muuten tietoinen suurin piirtein ovis-päivästä jolloin tuo hedelmöittyminen olis voinut tapahtua. Eli et vaikka on nyt jäljessä tuosta kasvusta, niin voisko kuitenkin olla, että hedelmöittyminen olis voinut tapahtua myöhemmin. Itellähän on paniikki mennä maanantaina, kun edellisestä ultrasta mitatut raskausviikot täsmäs täysin menkkojen ja tikutetun oviksen kanssa päiviä, että mitä jos nyt enää ei täsmääkkään. Eli ite tiedän niin tarkalleen 2pväin tarkkuudella tuon hedelmöittymisajankohdan, että jos nyt tulisi heittoa enemmän kun pari päivää ultrassa, niin iskis paniikki. Kattelin tuossa tuota neuvolasta saatua vau-kirjan sivuja ja sieltä kyllä löytyy ihan tuo selvitys tuosta sun tilanteesta¿eli älä ole huolissasi ennen seuraava ultraa¿käsittääkseni tuo sun tilanne on ihan normaali. Vau-kirjassa lukee näin rv9 kohdalla (eli päivä 8+0 päivästä 8+6 päiviin):
¿Suolisto alkaa kasvaa ja kehittyy vähitellen isoiksi suolen mutkiksi. Nämä eivät mahdu alkion vatsaan, joten ne työntyvät ulos napanuoran pullistumaan. 11. ja 12. viikon välillä ne muuttavat takaisin vatsaan.¿
Eli siinä se¿sulla on vielä niitä päiviä just sen verran vähemmän, eli kun olet menossa ultran mukaan (tai sillon kun se tehtiin) 10+3 päivillä ja tuon tekstin mukaan vasta 11 tai 12 rv-viikkojen aikana se suolisto siirtyy takaisin sinne vatsaan. Eli tavallaan oli vähän liian aikaista sitten vielä tuolla np-ultralle kun tuo sikiö olikin oletettua pienempi vielä. Muuten sielä varmasti on kaikki kunnossa. Joten älä murehdi turhia. Kaikki kuulosti sulla ihan normaalilta pikkuisen kannalta. En tiedä helpottiko, mutta jotenkin oli jäänyt tuo suolistojuttu mieleen siitä kirjasesta, niin päätin sen vielä tarkastaa ja kirjoittaa sulle kun varmasti tuo kuulosti pahemmalta kun itse asiassa sitten onkaan. Eli ihan normaali kehitysvaihe sielä masussa on menossa. =)
ON: Ei ihmeellistä. Paniikissa itsekin odotan sitä maanantain toista tsekkaus ultraa. Päiviä tuollon pitäs olla se 10+3, eli samat kun miimulilla. On tää odottavan aika pitkä. Alkaa olla jo niin lähellä tuota vaihetta että voisi alkaa hetkeksi hengähtää ennen kun rakenneultraan sitten olisikin aikaa, mutta nää pari edessä olevaa viikkoa ennen np-ultraa kyllä tuntuu saavan mut hulluksi. Tätä vauvaa on niin kovasti odotettu ja nyt kun on jo tänne asti päässyt, niin en kestäisi enää sitä jos jokin olisikin np-ultrassa vialla. Ei auta kun lähettää tuonne ¿yläkertaan¿ toiveita. = / Väsyttää vaan ihan tolkuttomasti. Aamupuuron kun melki olin saanut syötyä, niin vähän heikotti ja mietin pystynkö syömään loppuun¿siinä se¿sekin olo meni ohi. Rintoja aristaa eikä edes kohdun kasvukipuja tai vihlasuja ole ollut moneen päivään. Huhuu¿onko sielä enää ketään?
Nyt lähden vähän kaupungille. Pakko käydä ostamassa kokoa isompia alkkareita kun tuntuu, että näiden olemassa olevien alkkareitten sauma painaa alamassua. Kelju tunne. En oikein muutenkaan tykkää tuossa vatsan päälle mistään kiristävästä, vaikka itse vatsaa ei vielä edes näy. Painostava tunne vaan ahdistaa.
Voikaahan siskoset hyvin. Sorry kun tuli taas romaani, mutta kerralla yritän saada aina kirjoitettua. En tiedä jaksanko tänään sit enää kirjoittaa muuta kunhan käyn lukemassa muiden löpinöitä.
titi75 ja pikku-kirmu 10+1
...vielä onnittelut sydänäänten kuulumisesta. Viestisi oli jäänyt multa huomaamatta.
titi
Minulla oli tänään puhelinaika lääkärilleni. Tarkoitus oli jatkaa sairaslomaani tämän pahoinvoinnin takia. Nyt hän pyysi käymään maanantaina, jotta voitaisiin katsoa ultralla onko kaikki ok ja tietty tehdä sisätutkimus....ja sitä minä sitten kammoa niin kamalasti !
Ihanaa tietysti päästä kurkkaamaan ultralla mutta jännitän niin pirusti aina noita sisätutkimuksia että en nyt sitten varmasti saa unta silmään koko viikonloppuna !
Ja toisaalta mieleen hiipi kauhu, että mitä jos kaikki ei olekaan ok?