Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas luksusta, kun ei enää tarvitse kiireellä toimia, että ehtii töihin. Nyt olisin jo hiki hatussa juoksemassa kohti päiväkotia ja sitten pyöräilemässä viittä kilsaa, että ehtisin töihin ennen seiskaa. Kyllä oli fiksu veto vähentää tunteja ja mennä vasta kasiin. Tosin pekkasiahan mä en saa ja se vähän harmittaa, mutta.. Parempi näin, oman voinnin kannalta. Ja herranjestas, täähän oli EKA kerta, kun ajattelin vain ja ainoastaan omaa hyvinvointiani ilman mitään tunnontuskia työpaikkaa kohtaan. Noh, ehkä se ei Niin paljon vaikuta työtekoon, jos on tunnin verran vähemmän paikalla päivässä mitä se, että on koko päivän pois. Pomokin sanoi, että tämä siirto helpottais huomattavasti mun aamuja. Kun myöhästyin pari kertaa sen takia, että tähän aikaan vielä oksentelin. Vitsi, mä oon ylpeä itsestäni! :)

Ja sitten.. Mähän sillon yks päivä kirjotin ihan hurjat stoorit kaikkea, mut se katos johonkin, kun painoin Ok.. Eli nyt pitäis kirjottaa siis niitäkin ja muistaa mitä siihen kirjotti ja mitä on jo muulloin kertonut.

Siis, siitä piimästä joku kirjotteli ja muistaakseni se ei tullu sit perille asti. Mulla on siis myös ihan hillitön piimähimo koko ajan, mut jostain syystä, jos juon sitä lasillisen (yleensä jo siinä vaiheessa kaksi), mä oksennan ihan takuuvarmasti. Eli olen nyt sitten joutunut napsimaan sitä vaan pari kulausta kerrallaan (ja suoraan purkista, kun meillä ei sitä muut juo), kun neuvolasta sanottiin, että se auttaa närästykseen. Kyllä on muuten auttanutkin, mut ei ihan joka kerta sentään. Närästystä on paljon ja ei oikeastaan ole mitenkään riippuvainen mihinkään tiettyyn ruokaan tai näin. Mieluummin sitä kuitenkin kulauttelee piimää mitä imee niitä kuvottavan pahanmakusia Rennieitä! Kahdessa raskaudessa niitä söin, mut jos niitä pitää 7kk imeä niin ne alkaa kuvottaa jo tossa puolessa välissä..

Oma napa muuten ihan ok. Kai.. Siis oireet ennallaan, milloin mitäkin, mut sen verran niitä on, että voisi kuvitella olevansa erittäin vahvasti raskaana. :D

Nyt mä luulen, että menen valmistautumaan töihinlähtöön. Täytyy se naperokin tuolta vielä herätellä, että jaksaa eskariin lähteä. :) Ihanaa muuten, kun hänellä on mennyt siellä todella hyvin. Aloitti ma, ei tuntenut ketään ja jo iltapäivällä säi iskälle raivarin, kun tämä haki aiemmin kotiin. Noh, eilen suostui ekan kerran suosiolla lähtemään ilman mitään vinkuja. Mutta kovasti on kehuttu reippaaksi. Ei ole mun kasvatus sitten ihan hukkaan mennyt. :)

Papupoitsu ja tänään tasan 10! :)

P. S. Tappert lakkaa sitten lukemasta niitä keskenmenosivuja! Ei täältä niin kamalan pitkä matka ole tulla omakätisesti ojentamaan sua, mutkun ne koirat... :D

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
2/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!!!

Täällä yksi maaliskuinen liittyisi joukkoon =D. Aikaisemmin kolme lasta ja nyt LA 22.3.2007 eli tänään tasan rv 9. Tässä raskaudessa pahoinvointi näytellyt suurta osaa,aikaisemmissa ei mitään! Jos vaikka tytär meille suotaisiin,aikaisemmat kun ovat kaikki poikia.

terv. pööh poikineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukavaa, kun joka aamu avatessani koneen on täällä jo aloitus tehtynä ! Eilinen olikin super hyvä päivä, illalla oli pientä etomista, mutta sekin meni ohitse, kun söin muroja. Nyt aamulla olenkin syönnyt 5 paahtoleipää lisukkeilla :-) Hirmu himo olisi tuohon maksalaatikkoon, ja tällä viikolla on tullut jo syötyä 1 laatikollinen sitä ja aattelin, että pidän paussia muutaman viikon, mutta kait se on pakko ostaa viikonlopuksi. Maksalaatikko on kuulemma monen himo, ja johtunee siitä, koska hemoglobiini laskee ja elinmistö huutaa rautaa-näin olen kuullut sanottavan. Oma terkkari kaverikin sanoi, että maksalaatikossa on vähän sitä A-vitamiinia, ja pari purkillista ei tee mitään sikiölle.

Olen miettynyt tätäkin asiaa, kun monet teistä ovat sanonneet, että teidän vatsat ovat pyöristyneet ja jotkut käyttävät jo mamma-vaatteitakin. Olisiko se niin että ' jo' synnyttäneillä tämä vatsa tulisi esille aikaisemmin kuin meillä ensikertalaisilla ? Itselläni on iltaisin selvä alavatsa, mutta aamuisin olen suht normaali kokoinen ja kaikki vanhat vaatteet menevät mukisematta päälle. Milloin ensikertalaiselle tämä vauva-masu sitten tulee, millä viikoilla yleensä ?

Ihanaa, kun on viikonloppu ja saa olla miehen kanssa kotona. Aateltiin lähteä maalle, mutta ei ehkä mennä, jos olo jatkuu huonona. Voi kun olo ei olisi niin surkea, voisi vaikka tehdä jotakin.

Hyvää viikonloppua kaikille t. emmi rv-8+5

Vierailija
4/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tiistaina ekassa neuvolassa, rv10+3 eikä kuulunun sydänääniä... Oletan siis itsekin että viikot on pielessä, että mulla on oikeesti viikkoja vasta jotain vähän yli 8, vaikka menkoista laskettuna ois jo melkein 11 kasassa. Np-ultrassahan sitä aikaa saa sitten tarkistella.

Epäilen tuota viivettä jo senkin takia, kun kolmessa edellisessä raskaudessa mun pahoinvointi on alkanut yleensä viikolla 7-8, ja nyt se alkoi pari viikkoa " myöhässä" :) Eli nyt voin jo " hyvin pahoin" . Mutta en kuitenkaan oksenna, jotain positiivista.

Joo kyllä se tuon masun kanssa on niin, että kun vatsalihakset on kertaalleen venytelty, niin seuraavalla kerralla se söpö vauvamaha pullahtaa esiin paljon aikaisemmin. Varsinkin jos ei kauheasti ole tehnyt vatsalilhastreeniä... kukapa sitä sellaista ehtisi ja jaksaisi kun on noita pieniä hoidettavana ;)

Mulla siis 9v, 4v ja 1½v lapset ennestään.

Vierailija
5/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olikin taas harvinaista kyllä , oksettava olo pitkin päivää. Mies halusi illalla hakea kiinalaisesta ruokaa ja mua oksetti sen hajukin niin etten voinut ottaa palaakaan. (yleensä lemppariani!) Kaikki tavallinen kotiruoka menee, eikä saa olla kovin maustettua tai etoo. Joten pistelin lounaaksi tehtyä kalakeittoa .... Illalla oli koko ajan nälkä mutta kaikki yökötti ihan hirveästi. Yön sai onneksi nukuttua pitkästä aikaa, eli ehkä tää flunssa vähän edes helpottais.

MAHAN KASVUSTA kyseltiin. Niinhän se on, että toista tai useampaa odottaessa se kai helpommin näkyy. Minä en ole ehtinyt/viitsinyt harrastaa mitään liikuntaa tässä lapsen kanssa, joten vatsalihakset kai sieltä lörpähti heti. Esikoisestakin kyllä mulla oli todella selkeä vauvamasu jo rv 16 ja rv 20 ihan tosi iso. Olen muuten aika pienikokoinen, tai siis 167cm ja 53kg, käytän vartalonmyötäisiä vaatteita jne, joten näkyykin kyllä helposti. MUlle tuli esikoisesta silti vain 9kg koko aikana vaikka vatsani oli ihan valtava pallo. Kohdun koko meni koko ajan yläkäyrillä ja iso 4kg poika sieltä syntyikin :-) Mutta synnytyksestä seuraavana päivänä mahduin entisiin farkkuihini ja olin laihtunut 2kg siitä mitä painoin ennen lasta...

Nyt on viikot 11+4 ja mulla on 2 ihmistä kysynyt että saako onnitella. Ihan selkeä pallo on jo alavatsassa eikä sitä millään peitä kun ei mikään mee päälle. Joten kauhulla odotan että maanantaina kun palaan viikon räkätautisuman jälkeen töihin, KAIKKI katsoo että mikä jalkapallo ton mahassa on :-) Vielä en haluaisi kertoa tässä vaiheessa...

11+4

Vierailija
6/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisestä työviikosta loman jälkeen on kohta selvitty. onneksi päiväsaikaan ei pahoinvointi ole pahemmin häirinnyt, väsymys sen sijaan on hurjaa. kotona on ollut pakko ottaa heti pienet nokoset.

en tiedä, johtuuko istumatyöstä, mutta jotenkin tuntuu että tämän viikon aikana on vatsaa jo alkanut muodostua. onhan mulla sitä toki ennestäänkin, mutta jotenkin se nyt tuntuu erilaiselta. ja ensimmäistäni siis odotan.

missä vaiheessa meinaatte kertoa esimiehelle/työnantajalle raskaudesta?

mulla on ensi viikolla vasta ensimmäinen neuvola ja kaupungin tarjoama ultra. on tylsää, että meillä ei niihin saa käyttää työaikaa ja eihän niitä aikoja muuten saanut...

rv 11+3

Vierailija
7/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu: Sullakin sitten se täysi kymppi raskausviikkoja täynnä. Samoin täällä. Mahtavaa! Jatketaan samaan tahtiin. Mä muuten olin se joka siitä tolkuttomasta piimän himosta kirjoittelin. Sitä on vaan saatava lasitolkulla päivittäin. =) Juon sitä ihan janooni. Ja joskus jos vatsa kurnii sillain ilkeesti, mutta ei oikein mitään tee mieli, niin kun juo sen lasin tai pari sitä piimää, niin se rauhoittaa sen vatsan. Ja sitten se Valion greippimehu on vaan jotain niin älyttömän hyvää. Moni siitä ei pidä kun se on tosi hapanta, mutta mä join sitä kyllä litratolkulla jo ennen raskauttakin koska tykkään siitä¿ja nyt sen lisäksi että juon sitä greippimehua vielä entistä enemmän, niin pakko saada vielä päälle syödä ihan normaaleja keltaisi greippejä. Muita suurempia himoja en tosiaan ole huomannut, mutta riittävän outo yhdistelmä tuo greippi ja piimäkin taitavat olla. ;-D No enhän mä niitä nyt ihan samaan aikaa kitaani laita mut kuitenkin.

Emmi: Täällä kans esikoista odotetaan ja vauvamasun turvotusta on aina iltaisin vähän reilummin ja vaatteet alkavat kunnolla kiristää, mutta aamuksi sitten taas massu on laskenut ihan normaaliksi ja periaattessa ihan vielä normaalit vaatteet mahtuvat päälle. Mulla on vaan niin monet kiireet farkut jotka kyllä päälle menee, mutta en tykkää niissä olla kun ne painavat tuota massua ja tuntuu kurjalta ahtaa ittensä niin tiukkoihin vaatteisiin. Eli ei vielä täälläkään mammavaatteita käytössä mitään. Mulla on nyt tänään tasan 10+0 ja siis massua ei vieläkään kukaan huomaa ja paino on pysynyt samana 53kg, vaikka syön kun hevonen. Toivotaan että pian alkaa tulosta näkyä ja pääsee masun kasvatteluun. =) Mä yleensä käytän kovin ihon myötäisiä paitoja, ja luulen että nyt kun olen niitä alkanut löysentämään reilusti täällä töissä pidettävissä vaatteissa, niin moni on kiinnittänyt siihen huomiota. Mutta kun turvonnut massu pysyy sielä löysän paidan alla piilossa, niin kukaan ei pysty sanomaan mitään. Tai voivat toki kysellä, mutta tuskin kellekkään paitaani alan nostelemaan ja massuani esittelemään. Siinähän miettivät ja raapivat päätään. Sitten kun/jos np-ultrsta selviän kunnialla, niin vaihdan taas vartalonmyötäisiin ja sen jälkeen en edes halua masua peitellä jos sieltä jotain alkaa näkyä. Sitä ennen en vielä uskalla.

ON: En tehnyt ruokaa tälle päivälle töihin mukaan, sovittiin miehen kanssa että mennään ruokkisella syömään jotkut Hesen hampparit. Tekee mieli kovasti sellaista kanarouheateriaa ja sit jos saisin ne ranskalaiset vaihdettu vaikka siihen pikkuseen salaattiin. Nam! Ihmetyttää tosiaan että paino on pysynyt ihan samana, jopa vähän laskenut, vaikka syön kun hevonen joka päivä. Mut ehkä sit kuitenkin se ruoka on nyt terveellisempää ja kuluu sitten tuon pikkuisen kasvuun paremmin, eikä mulle ole siitä jäänyt sit vielä ainakaan mitään. No suurimmalta osalta olen kuullut, että paino on pysynyt tosi pitkään samana, mutta jotenkin itellä oli fiilis, että se lähtis nousuun. Ehkä niissä parissa ekassa tuli heti alussa jo pari kiloa kun oli niin paha se ummetus¿mut se painon nousu johtu sit tasan tarkkaan siitä, ettei mitään tullut pihalle ja söi vaan kaiken aikaa. Tänään taas aamulla kuvattiin massu eestä ja sivulta¿mutta eipä tuosta sivuprofiilista oikeesti vielä juuri mitään näe, jos ei tiedä että olen raskaana. Edestä pain pallean kohta tulee selvemmin esiin¿on niin kun paljon pyöreämpi kun normaalisti. Ehkä sitten sitä turvotusta. Hauska nähdä missä kohtaa se profiili alkaa selkeesti muuttua. Kumpa sielä nyt vaan sitkeesti kirmeli jaksaisi kasvaa ja äidin masua kasvattaa. =)

Vieläkin mietin sitä mun äitiäni. (Eilen kerrottiin sovitusta poiketen mun vanhemmille kun ovat sitten lähdössä reissuun ja jotenkin halusin jo sen tiedon heidän kanssaan jakaa) Se oli kyllä niin onnellinen meidän puolesta. On varmasti sivusta seurannut meidän surua ja kärsimystä kun muille tulee vauvauutisia ja itse yrittää iloita toisten raskaudesta ja on kova vauvankaipuu. Nyt tosiaan toivon, ettei mun tarvi enää meidän lisäksi pahoittaa sitten vielä heidän mieltään jos tilanne muuttuisikin taas negatiiviseksi. Mutta sitä en halua uskoa, ennen kun joku toisin sanoo¿ja maanantai varmaan antaa aikas selkeän tuomion tän hetken tilanteesta. Edellisestä ultrasta on kuitenkin jo kolme vkoa aikaa ja selkeää muutosta pitäisi olla paljon tapahtunut ja pikkuisen pitäs taas olla kirinyt paljon mittaa. Hui kun jänskättää!

Onneksi on perjantai. Mies lähtee tänään Jyväskylän ralleja katsomaan ja tulee vasta huomenna iltapäivällä. Mä SAAN nauttia olostani ihan itekseen ja vaan rentoutua. Ajattelin laittaa jotain hyvää syötävää ja töllöttää telkkua. Jos sieltä ei tule mitään niin käyn sit vuokraamassa pari leffaa.

Nyt taas vähän töitä¿. =)

titi ja kirmula tasan 10+0

Vierailija
8/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

en mene enää km-sivuille - lupaan sen, ihan varpilla lupaan!! Se ahdistus oli niin kamalaa etten sitä toiseen kertaan halua.

Nih, ja tuu tänne vaan...en mää sua pelkää :D eikä noi koirat ole ketään elävältä syöneet - vielä ainakaan..paremminkin nuolevat puhki.

PÖÖH; laita esittely tonne maalismasujen esittelypinoon, jos et vielä laittanut...voin käydä nostamassa sen sulle tohon lähemmäs niin ei tarvi ettiä, se on tainnu pudota jo aika kauas. Joku ystävällinen joka osaa niin sitä sitten päivittää kun ehtii ja jaksaa :) Tervetuloa joukkoon - tähän sitten addiktoituu helposti, pidä varasi! *virnistys*

OMa napa on ennallaan - nukuin eilen illalla töiden jälkeen kolme tuntia, heräsin sopivasti salkkareille...ja tehiksen jälkeen nukkumaan. Aamulla kuulin kun mies lähti töihin, mutta nukuin tyytyväisenä lähemmäs kymmentä...siis 12 tuntia!! HUH!

Eilen töistä ajellessa kävin karkkikaupassa ostamassa karkkia ison pussin ja rohmusin niitä kotimatkalla vaikka kuinka - joten en tiedä johtuiko koko illan pahoinvointi niistä vai raskaudesta, toivottavasti raskaudesta :)

Nyt aamulla söin ruissydämen - siis halkaisematta ja puolittamatta - sen koko järjettömän ison läpyskän, ja molemmat puolet..ihan hirmu nälkä kun en sitten niiden eilisten karkkien jälkeen mitään illalla saanut alas. Join aamulla vielä kupin kahvia ja nyt on taas vähän ällö olo ??!! Iltasinhan sen mulle piti tulla!

Ja nyt aamulla olen tuntevinani jotain pieniä nipistyksiä kohdussakin...onneksi, olin jo TOSI huolissani kun olin niin oireeton monta päivää..ehkä kaikki on sittenkin hyvin...hope so.

Milloin teillä aiemmin raskautuneilla on kuulunut doplerilla sydänäänet? Ja millainen sen mokoma dopleri edes on?

Kun mulla on ens vkolla lääkärinla ja kuuntelevat siellä...epäilen vaan ettei vielä kuulu kun olis mennkojen mukaan vasta 11+3 ja ultran mukaan vasta 9+6.

Njooh, nyt mä lähden siskoa ja kummityttöä morjestamaan mökille ja vien samalla ton pikkurakin metsään juoksemaan (juujuu, kiinnipitoaika on vielä ja kaikkea...se pysyy likimain välittömästi nähtävissä - eikö se riitä :) ). Pakko saada jotenkin energiat pois tosta koirasta, ja isommastakin mutta sen kanssa menen sitten itse lenkille jonnekin.

Tappert 10+5 paremmin mielin :) kiitos teidän kultaiset ystäväiset

Vierailija
9/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..join aamusta lasillisen makeaa mustaherukkamehua... ja se riitti, tämä päivä on taas ollut ihan etova, pitäis lähteä asioille, jos ulkoilma helpottais, mutta jos se ei helpotakkaan niin... ??? Ja mitä kaupastakin osaa ostaa jos kaikki yököttää :/

Aika outoa, suklaatakaan en voi syödä kun sitten on paha olo kauan aikaa. Ihan epänormaalia minulle ?

Heräsin viimeyönä outoon masutunteeseen, mitähän moinen, ei ollut kipeä eikä mitään se vain jotenkin " tuntui" . Missähän vaiheesa se kohtu kääntyy... onkohan siitä jotain tietoa olemassa ?

Nyt pitää mennä ja yrittää selvitä ei tuo oo yhteensä ku viiden kilsan pyörälenkki.... huoks...

t. punkeli ja ellottava olotila

Vierailija
10/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUUENKULI; mihin se kohtu kääntyy? En mä tiedäkään moisesta, luulin että se kasvaa vaan...mitäs kaikkea muuta tapahtuu mitä mä en tiedä?? :) kertokaa kaikki heti nyt!

Tappi...vieläkin täällä

Vierailija
11/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon pööh! Sinähän oletkin jo vanha tekijä näissä hommissa!

Minäkin olen ihmeissäni lueskellut, että joillain teistä jo vatsa näkyy selvästi... mulla ei todellakaan näy, paitsi ehkä illalla pömpöttää jos oikein tarkkaan katsoo ja syynää. Eilen olin kesätauon jälkeen ensimmäistä kertaa salilla ja katsoin joka peilistä ja joka suunnasta että näkyykö mitään vatsaa mutta enpä voi sanoa että näkyisi. Mutta selitys on varmaan sitten se, että minäkin odotan ensimmäistä ja saan siis odotella pitempään vatsan ilmestymistä. Hyvä vaan, mulla on täällä töissä erittäin kiperä tilanne uuden työsopimuksen suhteen ja olen miettinyt pääni puhki miten asia pitäisi hoitaa. Joku tuossa kyselikin, että koska aiotte kertoa työnantajalle raskaudesta. Minä en ole kertonut, mutta painin asian kanssa joka päivä.

On muuten harmillista, että jotkut lempiruuat ovat alkaneet ällöttää tai ne eivät enää maistu samalta. Samoin ruuanlaitosta on tullut minulle vähemmän hauskaa puuhaa, koska hajut etovat. Eilen silppusin sipulia ja meinasin puklata!

Ens viikolla on varmaan mentävä lääkäriin selän takia, alaselkä on vasemmalta puolelta niin kipeä, että hyvä kun pääsen tuolista ylös ja pystyn suoristaan itseni. Ihan kiva että selkä reistailee jo nyt kun vatsa ei ole vielä yhtään kasvanut, mähän päädyn pyörätuoliin tätä menoa . En oikein tiedä mikä auttais, lepo vai liikunta, kävellessä selkä tuntuu hyvältä, joten varmaan liikunta on parempi kuin makailu...

Hyvät viikonloput kaikille ja kiitos taas kuluneesta viikosta, on aina päivän kohokohtia tulla lukeen teidän kuulumisianne iloineen ja suruineen. Mulla on taas viikonloppuna illanviettoja tiedossa, joten saa nähdä pitääkö mun pokka ja keksinkö taas hyviä selityksiä sille miksen juo...

Despelote, rv 9+5

Vierailija
12/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun väki kasvaa! Sinulla onkin jo aika katras kotona. Itsellä 3v ja 1,6v pojat, KOvasti siis tyttöä täälläkin toivotaan :))

Joku kyseli mahan kasvusta. Esikoista odottaessa käytin normaaleja vaatteita rv 16-17 asti, ja mahaa ei juuri ollut. Vasta tämän jälkeen vauva maha aivan yllättäen pullahti.

Kuopusta odottaessa jouduin siirtymään äitiysvaatteisiin (innolla) jo rv 9-10. herkuttelin kyllä urakalla, ostimme esim karkkia päivittäin ja söimme iltaisin esikoisen nukkuessa, Joten lihoamisellakin taitaa olla osuutensa asiaan.

Nyt rv 11+4 ja normaaleja vaatteita käytän. Viime viikolla normaalit farkut menivät jalkaan, mutta vaihdoin ne pian kuitenkin kangashousuihin, koska kiristivät inhottavasti. Luulen että muutaman viikon pärjään vielä löysemmillä housuilla, mutta tuskin tuonne rv 16 asti, kun ekalla kerralla :))

Vatsa on arka, ja kumartaessa (esim poikia pukiessa) jo supistaa! Tämä on ollut vaivani joka raskaudessa. Pojista rv 15 lähtien supistaa joka kumarruksella, ylösnousulla, nostolla. Jopa ihan levossa. plääh, kelju vaiva. Minulla on niin supistusherkkä kohtu.

Mutta nyt pojille jukurttia :)

Caius rv 11+4

Vierailija
13/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doppler on eräänlainen ultra, mutta mitään kuvaa ei tule näkyviin: sydänäänet tulee kuuluviin ja laite laskee sen sykkeen. Mahan päältä siis sillä pulikalla pyöritellään.

Mulla ei maha näy vielä, vaikka iltaisin on turvoksissa toisinaan. Esikoista odotellessa käytin tosi pitkään ihan normaaleja housujani. Ihan selkeä muistikuva on raskauden puolivälistä, jolloin käytin vielä kireimpiä farkkujani! Esiin pullahtaminen riippuu vatsalihasten kunnon lisäksi kohdun sijainnista ja lantion/kropan rakenteesta. Mulla vauva oli pitkään lantion sisällä piilossa. Reilusti alle metriin jäi ympärysmitta navan kohdalta mitattuna, siis silloin viimeisilläni.

Olo alkaa jo helpottaa. Kokata voin jälleen ja oksennan keskimäärin kerran aamulla. Siinä ei mitkään syömiset auta! Mutta jatkuva kuvotus on vähentynyt selkeästi. Syön kyllä koko ajan jotakin. Porkkanat maistuu ihanalta! Tosin hajut tekee välillä tosi pahaa. Tänä aamuna haistoin murolaatikkoa ja menin oksentamaan! Eikä kyllä tee jauhelihaa taaskaan mieli. Mut parempaan suuntaan mennään.

rimma 10+2

Vierailija
14/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kääntyy eteenpäin kun se on ns. taaksepäinkallistunut kohtu. Ja sitten se jossain välissä kääntyy kun alkaa kasvamaan. Edellinen raskaus oli jo jossain 20 viikoilla ennenkuin huomasi ulospäin, mutta minäpä olinkin silloin sellainen normaalipainoinen ;) Kunnes loppuraskaudessa tuli kiloja kaatamalla kun oli turvotusta ja kaikkea.

Mutta nyt... raksalle... onneks ulkona on viileetä, muuten vois olla ihan liikaa.

t.punkeli ja vellova olotila jatkuu

Vierailija
15/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssan kourissa yritän jotain järkevää kirjotella.

Ei se kohtu mun mielestä mihinkään käänny(korjatkaa viisaammat), alkaa vaan kasvaa, eikä enää mahdu lantion suojiin. Mulla viime ke lääkärissä kohdun koko oli suunnilleen greipin kokoinen ja viikkoja oli sillon 11(eikä muuten saatu sydänääniä kuuluviin). Ekassa mulla vatsa tuli näkyviin vähän ennen puoliväliä, tokassa piti ostaa housut jo rv 8 ja nyt alkuturvotuksen hävittyä käytän edelleen omia housuja, jotka ei kuitenkaan enää tunnu niin kovin mielyttäviltä. Pitäis varmaan etsiskellä jostain housuja.

Nyt tää mamma taitaa painua päikkäreille parantelemaan flunssaa.

Ai niin, kolmeen päivään en ole muuten oksentanut ;)

-m- rv 11+2

Vierailija
16/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon en ota kantaa, jos on taaksepäin kallistunut kohtu. Saattaa olla että kääntyykin, en ole niin tarkkaan asiaan perehtynyt.

Nyt nukkumaan.

Vierailija
17/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kaikki raskausoireet! Rinnat on ihan normaalin tuntuiset, ja oksetus on lähtenyt!

Kävin neuvolassa varmuuden vuoksi kuuteluttamassa sydänäänet. Kaksi eri hoitajaa etsi niitä n 30min. Olo oli silloin ihan kamala, olin varma että kesken on mennyt. Reilua viikkoa aiemmin sydän äänet löytyivät melkein heti.

No, onneksi ne sieltä lopulta saatiin kuuluviin. On niin ihanan helpottunut olo, kun raskaus voi hyvillä mielin jatkua nyt oireettomana (ainakin toistaiseksi). Tuplaodotuksessa ei aikoinaan ollut mitään oireita, siksi tämä pahoinvointi ehkä tuntuikin raskaalta, vaikka kerran vain olen joutunut oksentamaan.

Synnytysasiaa (vaikkakin hieman varhain): Muakin jännittää tuleva synnytys kauheesti. Kaksosten kanssa loppuajan seuranta oli niin tarkkaa, ja lopulta oli käynnistys 38+3. Yhtään supistusta en ollut tuntenut raskauden aikana, mutta silti A-vauvan pää oli kiinnittynyt, limatulppa häipynyt, kaulakanvat poissa ja kohdunsuu 2cm auki jo viikolla 32!!!

Mistä sitten osaa lähteä liikkeelle riittävän ajoissa?? Ja jotenkin tuntuu että näitä yksösiä ei niin kauheen tarkkaan seurailla, se jotenkin lisää näitä raskauteen liittyviä pelkoja, kun pääsi tuplien kanssa niin hyvään palveluun tottumaan.

no tällasta tänään

t.raikku 11+4

Vierailija
18/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens vaan kaikille!

Taisin kirjoitella täällä viimeksi rv 6 ja valitella oireiden vähyyttä... No rv 6+4 alkoi sellaiset etomiset ja oksentelut että siitä lähtien en oo kyennyt tekemään oikein mitään. Tuntui että voimat oli täysin lopussa! Mitään ei tehnyt mieli ja kaikki hajut sai voimaan pahoin. Isäntäkin jo vitsaili jossain vaiheessa että mulla on nykyään kai parempi hajuaisti kuin meidän koiralla ;) Pari viikkoa tuli elettyä pelkillä herneillä ja mehujäätelöllä... No nyt rv 11+1 eikä oo tarvinnut viikkoon oksentaa! Huono olo tulee kyllä edelleen heti jos syömisestä on liian pitkä aika, mutta kun ottaa jatkuvasti jotain pientä, niin olo on ihan ok. Esikoisesta (tyttö 2v7kk) oli kans pahoinvointia, mutta en muista että ois ollut näin voimakasta... Silloin se kesti rv 6-16, että sikälihän nyt näyttää hyvältä jos tää on jo menossa ohi.

Mullakin on vielä kaikki normaalit vaatteet käytössä. Iltaisin on selkeästi enemmän mahaa / turvotusta näkyvissä kuin aamulla. Esikoisesta ostin ekat mammahousut muistaakseni rv 17. Me ollaan kerrottu tästä molemmille isovanhemmille sekä molempien sisaruksille, ei muille vielä. Ja mun työkavereista tietää muutama kun tuli pari kertaa oksennettua sielläkin (pomolle en oo kertonut vielä). Ja töistä puheenollen, täytyykin alkaa valmistautua iltavuoroon. Huomenna aamulla ois tarkoitus lähteä mökille ja tulla sunnuntai-iltana pois. Hyvät viikonloput kaikille maalismasuille ja todella suuret tsempit kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!!

Vierailija
19/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aloitan valituksella :-/ Olo on ihan kaamea, söi tai ei niin pahaa tekee mutta olenpa nyt sitten nakertanut paahtoleipiä juustolla ja levitteellä enemmän kuin laki sallii, piknik-possupaistia, suolakeksejä valion tuorejuustolla, viiliä ja tytön hedelmän makuisia gefilus kidius jogurtteja kun muut jogurtit ällöttää. Nukuin pienet päikkärit kun tyttökin, mutta herääminen ei meinaa nyt millään onnistua, mulla siis, tyttö kyllä on virkeä kuin mikä. Kahvi on alkanut ällöttää mutta päänsärky muuttui niin pahaksi että oli pakko keittää kupillinen ja sekoittaa joukkoon puoli kuppia maitoon tehtyä kaakaota ja sokeria niin johan alkoi maistua. Joku kaveri suositteli kun silläkin etoi raskaudessa kahvi mutta oli niin riippuvainen siitä että oli pakko keksiä joku temppu :-)

Alaselkää ja vasenta pakaraa vihloo, tuttu issias iskenyt taas. Ja vas. lonkka on kipeä, liikkuminen sattuu. Pyörälenkki kuitenkin tehtiin ja kävelylenkille aion mennä vaikka mikä olisi, pakko yrittää taas liikkua kun on mennyt pari viikkoa vaan ollessa, kotona olen vaan jumppaillut ja työmatkat pyöräillyt. Oireet on kyllä niin vahvat että olen tosi luottavainen sen suhteen että kyydissä on kuin onkin vauva eikä tuulimuna .

Työpaikalla kaikki tietää jo raskaudesta mutta ne on täysillä mukana vaikka olenkin tullut osastolle viimeisimpänä joukkoon. On kivaa kun yksi työkaveri odottaa adoptiolasta, he saavat kevättalvesta lapsen kotiin :-) Mä olen fyysisesti raskaana ja hän psyykkisesti, siinä sitten tuetaan ja lohdutetaan toisiamme.

ääh, pitää mennä katsomaan mitä neiti tekee, en ymmärrä miten joku jaksaa tässä kuumuudessa touhuta noin kamalasti...

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja uusille tervetuloa joukkoon!!!

Kaisu rv 10+3

Vierailija
20/28 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs 24v olen ja turusta. Aiemmin mulla 3v rasavillipoika ja nyt la laskureiden mukaan 27.3 elikkäs rv 9 ilmeisesti menossa!

Oireet samanlaisia ku viimeksikin, lievää huonovointisuutta ja kovaa väsymystä ja tomaatin himoa =) Nyt kyllä extrapahaolo ku töissä olen ja pistävä pissanhaju jostain tunkee mun nenään, yök!! (vanhainkodissa olen töissä) Siinäpä se.. VOimia kaikille!!