Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsesääli on huono asia?

Säälikää minnuu
13.05.2021 |

Aina sanotaan ettei saa rypeä itsesäälissä ja se on jotenkin noloa ja itsekästä. Eikö ihminen saa surra omaa elämäänsä ja sen tragedioita? Kuka muu sua säälii jos et itse?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ryvet itsesäälissä niin usein myös jäät sinne sen sijaan, että keskittyisit parantamaan olosuhteitasi. Toki hetken aikaa voi olla surullinen vastoinkäymisten ja ikävien asioiden vuoksi, mutta jos jäät vellomaan tuohon tilaan liian pitkäksi aikaa estät itseltäsi mahdollisuuden saavuttaa mitään mikä tekee sinut onnelliseksi. 

Vierailija
2/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten 1 sanoi, on ok, jos hetkellisesti rypee. Mutta jotkut saattavat jäädä sinne. Tai olla taipuvaisia vaikka syyttämään itseään jostain asiasta, jossa on useampia tekijöitä. Esim. että töissä menee huonosti, mutta taustalla on myös vaikkapa huono ilmapiiri, huono johtaminen. Sitten työntekijä jää vain yksikseen polkemaan itsesäälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on yksi peri synneistä jos ei muuta.

jatkuva omaan napaansa tuijottaminen ja ainainen ja voivottelu ei sitten ainakaan

PARANNA mitään!

Vierailija
4/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on joskus vaan tavallaan siistiä perjantai-iltana viinapullon kanssa miettiä monia epäonnistumisiansa miehenä. Hyvin suoritettuna se tuo mielenrauhan seuraavan työviikon ajaksi.

Eikä itsesääli tarkoita minulle, että en yrittäisi parantua ihmisenä. Miksi ei saa sääliä itseänsä? Ei sitä kukaan muukaan minulle tee.

Vierailija
5/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on joskus vaan tavallaan siistiä perjantai-iltana viinapullon kanssa miettiä monia epäonnistumisiansa miehenä. Hyvin suoritettuna se tuo mielenrauhan seuraavan työviikon ajaksi.

Eikä itsesääli tarkoita minulle, että en yrittäisi parantua ihmisenä. Miksi ei saa sääliä itseänsä? Ei sitä kukaan muukaan minulle tee.

Nimenomaan! Vaikea olo helpottaa vain, jos nämä tunteet sallii itselleen.

Vierailija
6/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itse asiassa ihan ok siinä kohtaa kun mikään ei ole enää pelastettavissa. Se on koukuttavaa ja voi osaltaan vähentää päihteiden käyttöä, eli hitaan itsemurhan tekemistä.

Vierailija
7/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat sekoittaa keskenään säälin, joka on täysin hyödytöntä, passiivista surkuttelua ja myötätunnon, joka saattaa jopa käynnistää jonkin aktiivisen prosessin, joka johtaa kehitykseen/ auttamiseen/ oppimiseen/ muutokseen kohti parempaa.

Vierailija
8/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet pitää tietenkin sallia, mutta pitää myös kyetä pääsemään niistä irti eikä jäädä jumiin niihin.

Tunne on nopeasti ohimenevä aivokemiallinen purkaus, jonka terve aikuinen hallitsee (käsittelee ja tarvittaessa hillitsee).

Tunne ei ole hyökyaalto, jonka kyydissä ajaudutaan typeriin tekoihin.

Tunne on kuin auto, se pitää tunnistaa ja osata käsitellä.

Vierailija
9/9 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet pitää tietenkin sallia, mutta pitää myös kyetä pääsemään niistä irti eikä jäädä jumiin niihin.

Tunne on nopeasti ohimenevä aivokemiallinen purkaus, jonka terve aikuinen hallitsee (käsittelee ja tarvittaessa hillitsee).

Tunne ei ole hyökyaalto, jonka kyydissä ajaudutaan typeriin tekoihin.

Tunne on kuin auto, se pitää tunnistaa ja osata käsitellä.

Tajuatko ettei tuollaisia aikuisia ole oikeasti olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi