Pääseekö Hämeenlinnan keskustasta helpolla Hattulan
Kommentit (15)
No ajattelin käydä päiväretkellä katsomassa Hattulan kirkkoa🤴, tämän entisen kuningaskunnan kirkkoa.
Paikallisliikenteellä ja uudelle kirkolle kyllä. Linkat hämeenlinna-hauho ja hömeenlinna-pälkäne. Millään expressbussilla ei. Eikä vanhalle kirkolle. Eli liput pitää ostaa matkahuollosta.
Kyllä jonkun noppakorollan kyytiin pääsee, kun vilauttaa tissiä.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisliikenteellä ja uudelle kirkolle kyllä. Linkat hämeenlinna-hauho ja hömeenlinna-pälkäne. Millään expressbussilla ei. Eikä vanhalle kirkolle. Eli liput pitää ostaa matkahuollosta.
Mä etsin sitä vanhaa kirkkoa (kuuluisaa). Vanha kirkko ilmeisesti jossain erämaassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä etsin sitä vanhaa kirkkoa (kuuluisaa). Vanha kirkko ilmeisesti jossain erämaassa?
Ei se erämaassa ole, ihan näkyy Hämeenlinna-Pälkäne-tieltä, mutta koska ei ole maantien varressa, bussilinjalta joutuu kävelemään pari kilometriä mutkia, jotta pääsee perille.
En nyt jaksa noihin kuningaskuntajuttuihin tässä mennä. Oletan, että ne oli vitsi. Aika huono, mutta vitsi kuitenkin.
Herranpieksut sä ole pöljä!! Puutteessa vai mistä kiikastaa?
Pääsee, bussilla tai jos on varaa niin taksillla.
Harvoin noi bussit menee. Suosittelen silti, meidän mökki on Hattulassa(lepaalla) ja kirkko mökkimatkan varrella. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se erämaassa ole, ihan näkyy Hämeenlinna-Pälkäne-tieltä, mutta koska ei ole maantien varressa, bussilinjalta joutuu kävelemään pari kilometriä mutkia, jotta pääsee perille.
En nyt jaksa noihin kuningaskuntajuttuihin tässä mennä. Oletan, että ne oli vitsi. Aika huono, mutta vitsi kuitenkin.
Höpöhöpö. Linja-autot kulkee Pälkäneentietä pitkin, ja siinä vanhan kirkon kohdalla on pysäkki, molemmilla puolilla tietä. Matkaa tulee noin 600m, jos sitäkään. Kirkko näkyy tielle.
Vierailija kirjoitti:
Not worth it
Oon samaa mieltä, mutta laitoin nyt kuitenkin bussilinkin. Kirkko ei muuten taida olla edes auki kuin joskus harvoin.
Hattulan paikallisliikenteen aikataulut tässä:
https://www.hattula.fi/palvelut/asuminen-ja-ymparisto/liikenne-ja-kadut…
Pyhän Ristin kirkkoa käytetään vain kesäaikaan, koska siellä ei ole mitään lämmitystä:
https://www.hattulanseurakunta.fi/kirkot-ja-tilat/kirkot/pyhan-ristin-k…
.
Kannattaa ehdottomasti käydä ajan kanssa tutustumassa kirkkoon. Se on upea. Olen itse ollut siellä oppaana kahtena kesänä vuosia sitten. Asun edelleen Hattulassa ja joka vuosikesällä on päästävä kirkkoon jumalanpalveluksiin ja konsertteihin, vaikka muuten en juuri kirkossa käy.
Hämeenlinnasta cityfillari ja pieni pyöräretki sinne? Tai sitten junaan oma pyörä.
Se vanha kirkko on siinä pellolla lähellä kartanoa. Ota fillari alle. Nyt on hyvä pyöräilykeli.
Jos olet tindertreffeille menossa niin käy Liedon Sankkolassa ensin.