Puolison seura ahdistaa paljon. Mikä olisi oikea ratkaisu?
Olemme naimisissa ja meillä on pieni lapsi. Puolison seura (tai siis samassa huoneessa oleminen) on jo monta kuukautta ahdistanut minua paljon. Taustalla on mm sellaista että hän herkästi kritisoi minua pikkuasioistakin ja muutenkin olemme etääntyneet toisistamme, koen että en riitä hänelle sellaisena kuin olen. Olen lapsen takia yrittänyt pysyä tässä liitossa vaikka olen ahdistunut. Keskustelut ei tuo muutosta, hän ei kritisoimista ja nalkutusta lopeta (on mielestään oikeassa niissä asioissa joista minulle nalkuttaa). Pelkään että sairastun kohta johonkin paniikkihäiriöön kun ahdistaa koko ajan. Välttelen hänen seuraa ja kun olen ilman häntä ei ahdista. Neuvoja?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Päälääkäriltä pyydät huomenna sellaiset dropit, että lakkaa ahdistamasta.
En oikein tiedä... kun minua ei ahdista ollessani pois kotoa tai puolison ollessa pois kotoa. Ap
Ei kukaan voi ahdistavassa tilanteessa loputtomiin elää joten...
Tuskin parannut enää koskaan vaikka eroaisit
Vierailija kirjoitti:
Tuskin parannut enää koskaan vaikka eroaisit
Olipa ilkeästi sanottu.
Tämän täytyy olla se klassinen nalkuttava eukko -case.
Sanot puolisolle, että kritisointi loppuu tai suhde loppuu. Sitten katsot, lopettaako hän, ja jos ei, eroat.
Vierailija kirjoitti:
Sanot puolisolle, että kritisointi loppuu tai suhde loppuu. Sitten katsot, lopettaako hän, ja jos ei, eroat.
Minä toimin noin ja kritisointi loppui. Mutta sen tilalle tuli mykkäkoulu.
Olemme naimisissa ja meillä on poika 18v. Mieheni tyttöystävä (siis rakastajar) on jo monta kuukautta ahdistellut minua paljon. Taustalla on mm sellaista että hän herkästi nipistää minua pyllystä ja muutenkin koskettelee minua, koen että en riitä hänelle sellaisena kuin olen. Olen lapsen takia yrittänyt pysyä tässä liitossa vaikka olen ahdistunut. Keskustelut ei tuo muutosta, hän ei minun ahdistelua lopeta (on mielestään hyvä niissä asioissa joita minulle tekee). Pelkään että sairastun kohta mielisairaaksi. Hän ahdistelee koko ajan. Välttelen hänen seuraa ja kun olen ilman häntä ikävöin häntä. Neuvoja?
Älä anna lapsellesi tuollaista avioliiton mallia, se on pitkän päälle vahingollisempaa kuin ero.