Miten raskautesi on vaikuttanut sun kehokuvaan ja itsetuntoon?
Mä oon aina ollut laiha luikku ja mieltänyt itseni enemmän tyttömäiseksi ja söpöksi. Raskaudessa jo heti alussa rinnat kasvoivat melkein kaksinkertaisiksi. Oon aina ollut ylpeä mun pienistä siroista rinnoista, mutta on kyllä ihan kivaa vaihtelua tämmöset isommat. Masun kasvaessa olen päivä päivältä tuntenut itseni vain naisellisemmaksi ja seksikkäämmäksi. Mä jotenkin yllätyin siitä, kuinka paljon mä nautin mun raskauskropasta. Oon aina miettinyt, etten tuntisi oloani mukavaksi pyöreämpänä koska olen koko ikäni ollut laiha. Mutta päinvastoin. Mulla on todella naisellinen, itsevarma ja mukava olo. On ihana pukeutua kauniisiin mekkoihin, joissa masu pääsee edukseen.
Raskaudesta puhutaan usein hyvin negatiivisesti, että se pilaa naisen vartalon. Itse olen täysin eri mieltä. Tottakai synnytyksen jälkeen iho jää vähän roikkumaan vatsan kohdalla. Mutta se on vain muisto ihanasta raskausajasta. Ja kannan sitä löysää nahkaa ylpeydellä. Olenhan silloin pukannut lapsen ulos.
Kommentit (13)
Huonontanut itsetuntoa, ennen kiinteet rinnat nykyään kaks roikkuvaa pientä säkkiä ja vatsa arpinen jossa löysää nahkaa kilotolkulla. Myös vatsa pömpöttää jota ei ollut ennen raskautta ja synnytystä.. Elämä on.
Minä itkin onnesta kun näin pilluni 16 vuoden jälkeen kun se ihana nahka ei roikkunut kuin verho häpykummun edessä ja tursunnut ulos pikkuhousun lahkeista. Että kuka mistäkin tykkää. Ei ne tyhjät rinnatkaan täynnä arpia mitenkään kauniit ole. Varsinkin kun pienet ei palaudu jos turpoaa hirveästi. Ne jää sinne navan korkeudelle nännit alaspäin. On niissä sentään raitoja jos niistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Huonontanut itsetuntoa, ennen kiinteet rinnat nykyään kaks roikkuvaa pientä säkkiä ja vatsa arpinen jossa löysää nahkaa kilotolkulla. Myös vatsa pömpöttää jota ei ollut ennen raskautta ja synnytystä.. Elämä on.
Sama, mutta itsetunto on säilynyt, tietysti lapsen saaminen, saati useamman alkaa jossakin näkyä.
Tisseistä kadonnut kokonaan muoto. Olivat jättikokoiset jo ennen raskautta. Raskaus on epämiellyttävää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä itkin onnesta kun näin pilluni 16 vuoden jälkeen kun se ihana nahka ei roikkunut kuin verho häpykummun edessä ja tursunnut ulos pikkuhousun lahkeista. Että kuka mistäkin tykkää. Ei ne tyhjät rinnatkaan täynnä arpia mitenkään kauniit ole. Varsinkin kun pienet ei palaudu jos turpoaa hirveästi. Ne jää sinne navan korkeudelle nännit alaspäin. On niissä sentään raitoja jos niistä tykkää.
Mä tykkään raskausarvista ja mulla oli runsaasti venymäarpia jo teininä 😊
Ap
On vaikuttanut pelkästään positiivisesti, tunsin itseni kauniiksi ja voin hyvin.
Ap:lla ei varmaan ole kaksoisraskaus loppu metreillä kuten täällä. Täällä aavistuksen erilaiset fiilikset söpöistä mekoista ja raskaus"masusta".
Raskauden jälkeen ei kyllä haittaa vaikka tulisi raskausarpia tm, jäisi mahaa tai tissit roikkuisivat kunhan vain pääsisi liikkumaan niinkuin normaalit ihmiset.
En oikein muista, millainen oli oli raskausaikana, toisessa raskaudessa ainakin oli etusijalla pelkkä selviytyminen, kun oli koko ajan niin paha olo, mutta lasten saaminen kokonaisuudessaan on vaikuttanut ennemmin positiivisesti kuin negatiivisesti kehonkuvaani.
Vierailija kirjoitti:
😂😂 Apua. Toki, mistä kukakin tykkää. 😂
Mulla sama juttu. Paljon parempi kroppa raskauden jälkeen. Henk.kohtasesti itse vihaan tuota ku sanotaan, että raskaus pilaa kropan.. eiköhän se ole ihan siitä kiinni mitä teet ennen raskautta ja raskauden jälkee . Ihan turha itkeä jos oot aina maannu ko mätisäkki ja syöny vaan, turha laittaa raskauden piikkiin. Itse oon huomannut, että ne jotka on ennen raskautta jo urheilullisia ja timmejä, ovat sitä myös raskauden jälkeen. Itsellä sama.
Ennen raskautta, raskauden aikana ja imetyksen jälkeen minulla on ollut hyvä suhde kroppaani. Mutta voi luoja imetysajat, näytän aivan kamalata, lihon hulluna, kerään nestettä ja paino on n 10kg suurempi kuin normaalisti. Mutta onneksi siitäkin palautuu, sitä en kestäisi loputtomasti. Vuoden imetysrupeamat on olleet oman kehonkuvan kannalta aivan maksimikärsimykset.
Kaikkiin muutoksiin ei voi itse vaikuttaa. Mulla kasvoi b-kupin rinnat h-kuppiin ja tietenkin iho repeili. Mulla oli rinnat kirkkaan punaiset ekassa raskaudessa arpien vuoksi. Nyt kohta 40- vuotiaana kolmen lapsen äitinä oon edelleen samoissa mitoissa kun teininä, mutta rintojen iho on löysää nahkaa. Ei haittaa enää, nuorempana kyllä.
Itsetunto on parempi nyt kuin ennen raskautta. Osaan arvostaa kehoani mitä kaikkea se pystyy saavuttamaan. Ennen häpeilin olla nakuna mieheni seurassa mutta raskauden jälkeen en enää, onhan hän nähnyt synnytyksenkin kokonaisuudessaan.