AUPAIRIT IRLANNISSA
Noniin kuinka moni kattonut aupairit Irlannissa tuotantokauden? Mielipiteitä ihmisistä ja jaksoista?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän itselle tulee ikää, sitä enemmän tätä sarjaa katsoessa miettii miten nuoria nuo au pairit vielä onkaan tunnekuohuineen, asenteineen ja draamoineen. :) hassua ajatella että itse oli tuon ikäisenä yliopistossa ja muka niin aikuinen. Nyt kun on itsellä perhettä, mietin myös mitä ja minkä verran apua itse au pairilta kaipaisin. Joku 5h päivässä arkisin ja joskus viikonloppuisin olisi jo aivan ihanaa. Joku järjestelisi ja laittaisi tiskit päivisin, pesisi pari koneellista pyykkiä viikon aikana, auttaisi lapsen kanssa parina aamuna ja parina iltapäivänä viikossa. En kyllä ihan ymmärrä miksi kukaan edes yh tarvitsisi melkein täyspäiväisesti apua joka päivä, ellei nyt ole kaksosvauvat tms. Toki vaatisi paljon päästää vieras ihminen omaan kotiin asumaan.
Ja mä mietin, että olin itse tuossa iässä juuri äidiksi tullut ja leskeksi jäänyt :/
Hui miten järkyttävä kohtalo sinulla! Huoleton teini-ikä on loppunut lyhyeen.
Omituisinta oli se lapsen kuljettaminen/ ulkoilu koiran tavoin panta tms kaulassa.
Vanhemmat vaikuttivat.... Suomen supernanny ä olisi kaivattu
Miksi Igi jätti perheen, vaikka viihtyi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ada oli mun lemppari vaikka välillä ehkä puhuikin liikaa keppareista :D Tosin oli mun mielestä vähän typerää muilta, ettei voinut edes vähän testata keppareilla ratsastamista siellä puistossa Adan mieliksi. Eihän se nyt niin noloa olisi ollut kun kukaan ei edes tunne niitä siellä Irlannissa :D
Pari jaksoa vielä katsomatta, jes!Oli hassua, kun sirkustemppuja saattoi kokeilla, mutta ei kepparia. Olisivat nyt pomppineet. Lastenhoitajalle oikein sopivaakin puuhaa. Mutta toi on just se ikä, kun pitää olla cool.
Ilmeisesti minäkin olen vielä siinä iässä kun en vaan todellakaan olisi suostunut edes kokeilemaan. Ihan järkyttävän noloa ja jotenkin perverssiä.
Vierailija kirjoitti:
Omituisinta oli se lapsen kuljettaminen/ ulkoilu koiran tavoin panta tms kaulassa.
Vanhemmat vaikuttivat.... Suomen supernanny ä olisi kaivattu
Ihan tavallinen taaperon talutusreppu se oli, näkee hyvin usein esim lentokentillä niitä.
Igi oli asunut lapsesta asti Suomessa, mutta puhui vahvalla puola- aksentilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat vaikuttivat.... Suomen supernanny ä olisi kaivattuIhan tavallinen taaperon talutusreppu se oli, näkee hyvin usein esim lentokentillä niitä.
Mutta tämä tapa oli heillä jokapäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
On selvästi viettänyt aikaa puolankielisessä piirissä. Se vaikuttaa eniten. Tästä on paljon tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ada oli mun lemppari vaikka välillä ehkä puhuikin liikaa keppareista :D Tosin oli mun mielestä vähän typerää muilta, ettei voinut edes vähän testata keppareilla ratsastamista siellä puistossa Adan mieliksi. Eihän se nyt niin noloa olisi ollut kun kukaan ei edes tunne niitä siellä Irlannissa :D
Pari jaksoa vielä katsomatta, jes!Oli hassua, kun sirkustemppuja saattoi kokeilla, mutta ei kepparia. Olisivat nyt pomppineet. Lastenhoitajalle oikein sopivaakin puuhaa. Mutta toi on just se ikä, kun pitää olla cool.
Ilmeisesti minäkin olen vielä siinä iässä kun en vaan todellakaan olisi suostunut edes kokeilemaan. Ihan järkyttävän noloa ja jotenkin perverssiä.
Minusta myös jotenkin tuhmaa keppi haaruksissa pomppiminen
Hyvin Ada sitä veti, mutta keppi oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On selvästi viettänyt aikaa puolankielisessä piirissä. Se vaikuttaa eniten. Tästä on paljon tutkimuksia.
Oliko oppinut myös huonoja käytöstapoja niissä piireissä suomalaisia tyttöjä kohtaan. Kiroili myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko oppinut myös huonoja käytöstapoja niissä piireissä suomalaisia tyttöjä kohtaan. Kiroili myös paljon.
vai mahtoiko syynä olla se, että pienenä kielitaidottamana koululaisena sai niin paljon turpaan ja kiusaamista suomilapsosilta ?
Luna oli hyvin epävarma ja kovasti kehittymätön, Igillä vielä teettää töitä hillitä ”lähiökundin” tapoja, Nea kehityskelpoinen, kun vaan ei lähtisi vouhottaminen ulkonäkökeskeisesti bilepissiksemä. Ada ihana, persoonallinen, suosikkini. Siitä miten puhui kameralle tuli Maria Veitola vibat..Voisin seurata häntä mielelläni esim seuraavassa iholla sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Oli muuttaessaan kuitenkin jo kouluikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Igi jätti perheen, vaikka viihtyi hyvin?
koska perheen isä kritisoi kavereiden kanssa hengailua koronasulun aikana
Vierailija kirjoitti:
Ja Ada taisi olla ainoa, joka pysyi alusta loppuun samassa perheessä. Tosi symppis.
Noista tyypeistä normaalein, vaikka olikin ns. oudompi harrastus keppihevostelu.
Mutta noista kaikista näki sen, että valtaosa ihmisistä on 18 vuotiaina vielä niin rasittavan pienimielisiä ja jopa tyhmiä. Tietysti minä itsekin olen ollut sellaista tuon ikäisenä.
Vasta ikä tuo ihmiselle järkeä pollaan. Noin nuorena on auttamatta se klassinen räkänokka. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken, mutta on oikeasti todella hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puheesta kuului myös turunmurteen huono vaikutus suomenkieleen.
Igille pisteet siitä että antoi heti takaisin sille häiriköivälle juopolle, eikä jäänyt uhrin asemaan. Selvästi joutunut hankalien tyyppien kanssa tekemisiin ennenkin ja toimintamallit on opittu.
Muuten en kaverista erityisemmin pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Se miten paljon noiden nuorten elämä pyörii alkoholin ympärillä tuntuu yllättävältä. Luulin että nuoret nykyään juo melko vähän, mutta au paireissa sarjan yksi kiintiöabsolutisti joutuu aina silmätikuksi tai käännytetään juomaan. Tuli kieltämättä olo että tuotantoryhmä kannustaa juomaan tai vähintään suhtautuu siihen hyvin myönteisesti.
Johtuu siitä, että humaltumisen myötä saadaan enemmän sitten sisältöä näytettäväksi.
"Hauskat tarinat harvoin alkaa salaattia syömällä."
Igi vaikutti aluksi oikein fiksulta tyypiltä mutta loppua kohti paljastui ihan muuta. Se perhe puhui totta että käyttäytyi kuin teini. Ei totellut rajoituksia, sai ajella perheen autolla ja ilmeisesti luuli että voi ajella ilmaiseksi ja sitten lähdetään ovet paukkuen pois. Ja ne rottailu kommentit :D Maassa tiukat rajoitukset joista perheen isä muistutti ja siitä vedetään pultit. Hän unohti että oli tullut sinne töihin eikä millekkään lomalle. Sama homma sen Nean kanssa.
Mutta ovathan he kaikki nuoria ja vielä lapsellisia vaikka luulevat muuta.
Ihmettelen että yle ylipäätään edes teki tämän tuotantokauden kesken koronapandemian.
Se miten paljon noiden nuorten elämä pyörii alkoholin ympärillä tuntuu yllättävältä. Luulin että nuoret nykyään juo melko vähän, mutta au paireissa sarjan yksi kiintiöabsolutisti joutuu aina silmätikuksi tai käännytetään juomaan. Tuli kieltämättä olo että tuotantoryhmä kannustaa juomaan tai vähintään suhtautuu siihen hyvin myönteisesti.