Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekalla näyttäisi olevan vapaana valtava määrä kolmioita nyt kun vuokrat nousi ja asumistuki laski

Vierailija
06.04.2024 |

Mitenköhän saavat noihin asukkaita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vaan siitä miten riippuvaisia ihmiset on asumistuista. Ja se on mielestäni huono juttu.

Itse käyn töissä ja saan palkkaa sen pari tonnia kuukaudessa. En ole oikeutettu asumistukeen. Minulla ei ole säästöjä eikä takaajia, joten en voi ostaa asuntoa. Joudun asumaan yksityisellä ja maksan nettopalkastani lähemmäs 40 prosenttia vuokraan. Hekalta en pientä asuntoa saa jotka olisi edullisia.

Vierailija
2/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vaan siitä miten riippuvaisia ihmiset on asumistuista. Ja se on mielestäni huono juttu.

Itse käyn töissä ja saan palkkaa sen pari tonnia kuukaudessa. En ole oikeutettu asumistukeen. Minulla ei ole säästöjä eikä takaajia, joten en voi ostaa asuntoa. Joudun asumaan yksityisellä ja maksan nettopalkastani lähemmäs 40 prosenttia vuokraan. Hekalta en pientä asuntoa saa jotka olisi edullisia.

Väliinputoajan asema on aina huonoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme mieheni kanssa kaksiosta yksityisellä Helsingissä 1150 euroa kuukaudessa. Molemmat pienipalkkaisia ja asumistukia ei tipu. Meilläkään ei ole säästöjä eikä takaajia. Katselimme noita Hekan asuntoja, joihin pääsisi nyt samalla hinnalla ja olisivat 20 neliötä isompia. Mutta ei kiitos.. liian isot riskit kun Heka kyseessä. Pienempää asuntoa emme ole sieltä saaneet, olemme yrittäneet 6 vuotta.

Vierailija
4/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme mieheni kanssa kaksiosta yksityisellä Helsingissä 1150 euroa kuukaudessa. Molemmat pienipalkkaisia ja asumistukia ei tipu. Meilläkään ei ole säästöjä eikä takaajia. Katselimme noita Hekan asuntoja, joihin pääsisi nyt samalla hinnalla ja olisivat 20 neliötä isompia. Mutta ei kiitos.. liian isot riskit kun Heka kyseessä. Pienempää asuntoa emme ole sieltä saaneet, olemme yrittäneet 6 vuotta.

Mitkä riskit? Muut asukkaat?

Vierailija
5/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin isoihin asuntoihin tullaan sijoittamaan erityismenettelyllä sellaisia, joilla on lapsia ja jotka saavat harkinnanvaraista. Ei ne tyhjillään voi niitä pitää. Onnea naapureille.

Vierailija
6/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä riskit? Muut asukkaat?

Juuri ne. Kiitos ja anteeksi. Olen kuullut liikaa kauhujuttuja parilta Hekalla asuneelta kaveriltani. Nykyinen asuntomme on kallis, mutta yksityinen taloyhtiö on rauhallinen eikä ole mitään mellastusta tai narkkareita naapurissa.

Vierailija
7/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt opettaa ihmisiä riippuvaisiksi asumistuista. Yksi ihminen ei tarvitse kolmiota. Sellaistakin tiedän tapahtuneen. Eikä edes kaksiota. Yksiö riittää. Itselleni ainakin riittää. 

Jos maksaa itse niin sitten voi asua vaikka neliössä jos rahat riittää. Mutta ei yhteiskunnan rahoilla. 

Vierailija
8/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väliinputoajan asema on aina huonoin.

Ja heidän asemansa kiinnostaa vähiten mitään poliittista puoluetta. Mikä on aika outoa, koska pitäisi kiinnostaa. Rehellisiä duunareita kuitenkin.

Vierailija
9/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pakon edessä asuntomarkkinat korjautuu. Ottaa kyllä aikansa. Vähintään muutaman vuoden.

Vierailija
10/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmioita oli pilvin pimein saatavilla myös vuosia sitten kun olisi tarvinnut siirtyä kolmiosta neliöön. Neliöitä tai viisiöitä ei ollut saatavilla. 

Veikkaan että eivät ole niin haluttuja olleet koska: Liian pieniä perheille, joissa lapsia enemmän kun yksi tai  suuremman lapsikatraan kanssa sopivia vain kun lapset vielä pieniä.

Yhden ja kahden hengen talouksille hukkatilaa ja hukkaneliöt saattavat viedä vuokran liian korkealle. Sopivimpia siis kolmen hengen talouksille. 

Pakosta saattaa joku neljän-viiden jopa kuuden hengen perhe tuollaiseen anhtautua, jos ei kohtuullisen hintaista löydy isommista tai onhan niitä, mutta ei niitä kaikki perheet saa.

Vuokra-asunnot saadaan hakemuksesta, jos saadaan, eli niitä ei niin vaan oteta kohtuullisia, kalliita tai sopivan kokoisia. 

Vierailija
11/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Hekalla 4h+k perheasunnossa yh-äitinä lasten kanssa mutta en koskaan saanut asumistukea.

Vierailija
12/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa Hekan taloista pitäisi keskittää sellaisille, jotka ei saa asumistukea vaan ovat pienipalkkaisia duunareita. On se nyt aika outoa että nämä joutuvat maksamaan pienestä palkastaan yksityiselle vuokraa kun eivät Hekan asuntoa saa. Samaan aikaan kaikenmaailman tukiveivarit saa asunnon heti kun pyytää. 

Vierailija
13/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Hekalla 4h+k perheasunnossa yh-äitinä lasten kanssa mutta en koskaan saanut asumistukea.

Miten voi olla mahdollista? Oliko elarit niin isot vai miten? Eikös lapset oikeuta asumistukeen kuitenkin?

Vierailija
14/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois nykyisestä kalliista asunnosta, ja jos olet virallisesti asunnoton niin pääset Hekan asuntoon.

Vierailija
15/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko noissa sitten on vuokra? Houkuttelee kimppakämpäksi näin opiskelijana. 

Vierailija
16/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette saa Hekan asuntoa kun teillä on nyt asunto, teidän pitää olla papereitten mukaan asunnottomia niin varmasti pääsette Hekan asuntoon.

Vierailija
17/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko noissa sitten on vuokra? Houkuttelee kimppakämpäksi näin opiskelijana. 

Kaksiot alkaen 600 euroa kantakaupungissa.

Vierailija
18/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat alkaa laskea kun asumistuki ei nosta niitä keinotekoisesti. 

Opiskelijoille alkaa taas kelvata solut ja muut kimppakämpät.

Asuntokeinottelijat menee konkurssiin. 

Vierailija
19/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiot on kyllä.varmaan aina olleet vähän hankala kokoluokka. Suomalaiset kun tykkää tehdä kaksi lasta usein.

Vierailija
20/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa Hekan taloista pitäisi keskittää sellaisille, jotka ei saa asumistukea vaan ovat pienipalkkaisia duunareita. On se nyt aika outoa että nämä joutuvat maksamaan pienestä palkastaan yksityiselle vuokraa kun eivät Hekan asuntoa saa. Samaan aikaan kaikenmaailman tukiveivarit saa asunnon heti kun pyytää. 

Monet pienipalkkaiset duunarit saa asumistukea. Tai sai, heiltä leikattiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan