Malmin lentokentän kohtalo traumarisoi ja usko ihmisiin meni
Tämä oli usko allekin kova paikka. Rukoillaan, että saadaan vielä oikeutta ja lentäminen jatkuu. Saivathan turvetuottajatkin apua ylhäältä viime hetkessä.
Kommentit (36)
Olen helsinkiläinen. Lentokenttä pitää rakentaa. Ehdottomasti
Ihmettelen kyseisen kentän tuhoamisvimmaa. Museovirastokin puoltaa kentän säilytystä ja samoin erittäin monet luonnonsuojeluyhdistykset. Kyseinen kenttä on myös luokiteltu Euroopan uhanalaisimpien kulttuurikohteiden joukkoon. Lisäksi kentän käyttö oli todella vilkasta ja tulevaisuuden sähkölentäminen pitäisi ottaa tässä huomioon. Kyllä pääkaupunkiin yksi lentokenttä mahtuu. Tällä hetkellä hävettää asua Helsingissä.
Helsinki taitaa muutenkin olla aika selkeästi muuttotappiokunta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmailu saastuttaa
Oletko perehtynyt miten paljon tuon alueen rakentaminen saastuttaa? Ilmailu ei ole enää mitään siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen. Lentokenttä pitää rakentaa. Ehdottomasti
Perustelut? Näihin ei monesti saa kunnollisia perusteluja edes pyytäessä. Asuntotarpeen voit unohtaa kun sitä ei ole. Muut perustelut?
Eikös Helsingistä tehdä seuraavaksi myös autoton? Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Ilmailu saastuttaa
No paljon enemmän saastuttaa tuon alueen rakentaminen. Hiilijalanjälki on järjetön. Muutenkin tulisi katsoa sen verran eteenpäin, että ekologinen sähkälentäminen on tulevaisuutta.
Lentokenttä on ehdottomasti säilytettävä. En muutenkaan pidä aluetta ollenkaan hyvänä asunnoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmailu saastuttaa
Oletko perehtynyt miten paljon tuon alueen rakentaminen saastuttaa? Ilmailu ei ole enää mitään siihen verrattuna.
Kyllä. Lentotoimininta Malmilla vuosien 1934-2864 välisenä aikana saastuttaisi ja tuhoaisi ympäristöä yhtä paljon kuin edessä oleva rakentaminen.
Kyllä tämäkin puoli olisi nostettava esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmailu saastuttaa
Kyllä. Lentotoimininta Malmilla vuosien 1934-2864 välisenä aikana saastuttaisi ja tuhoaisi ympäristöä yhtä paljon kuin edessä oleva rakentaminen.
Itse asiassa ei saastuttaisi. Ja miten lentotoiminta on tuhonnut ympäristöään? Ei mitenkään. Oletko koskaan käynyt Malmin lentokentällä?
Helsingissä on ehdolla paljon ihmisiä jotka kannattavat Malmin säilyttämistä lentotoiminnassa. Itse päätät sen ketä äänestät, kannattaa äänestää järkevästi jos haluaa kentän säilyvän ja perehtyä kunnolla siihen kuka kannattaa ja kuka ei. Minun ääneni menee ehdottomasti kentän säilyttämistä kannattavalle ehdokkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmailu saastuttaa
Tuskin koska talot on peruskorjattava tai rakennettava uusiksi 50 vuoden välein, samoin tiestöä on paranneltava ja tuolla myös perustuksia kun siellä on sitä savea monta kymmentä metriä alla. Eli lentotoiminta on joka tapauksessa paljon ympäristöystävällisempää kuin rakennustoiminta eikä rakennustoiminta saa tuota eroa ikinä kiinni korjauksista ja uudelleenrakennuksista johtuen.
Tämä oli itselläni se ratkaisevin syy muuttaa pois Helsingistä. Keskuspuistokin kaventuu ja kaventuu. Helsingissä nytkin asuntoja tyhjillään, ihmiset muuttavat pois. Silti pakko rakentaa kaikki paikat täyteen, ei luontoa missään. Ympäröivät kunnat ja Tampere vetää nyt puoleensa, noh Tampereeltahan löytyy jopa lentokenttä toisinkuin pääkaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ehdolla paljon ihmisiä jotka kannattavat Malmin säilyttämistä lentotoiminnassa. Itse päätät sen ketä äänestät, kannattaa äänestää järkevästi jos haluaa kentän säilyvän ja perehtyä kunnolla siihen kuka kannattaa ja kuka ei. Minun ääneni menee ehdottomasti kentän säilyttämistä kannattavalle ehdokkaalle.
Hankaluuksia tuottaa vain noiden löytäminen kun joissain puolueissa noita on sekä että.
Rukoileminenhan se tässäkin auttaa...
Äänestämällä voit vaikuttaa. En myöskään ymmärrä miksei helsinkiläisiä kuunnella, helsinkiläiset kun ovat enemmistönä mielipiteensä Malmin kentästä antaneet lukuisia kertoja. Enemmistö ollut aina lentokentän puolella. Jos joku ei tätä halua uskoa, niin sittenhän ei varmaan ole myöskään mitään sitä vastaa, että asiasta järjestetään äänestys.
Minun mielestäni Malmin kentän suunnitelmat pitäisi laittaa kokonaan jäihin ja etsiä parempia ratkaisuja. Kyllä asunnot täytyy muutenkin rakentaa kunnollisemmalle maalle ja paremmalle alueelle ylipäänsä. Jos mietin Malmin kentän aluetta yleisesti (olen asunut lähistöllä), ei sinne kyllä todella sovi mikään betonilähiö millään tavalla ja kenttä on myös loppupeleissä aika syrjässä. Kyllähän sinne taloja mahtuu lentotoiminnastakin huolimatta, mutta en vain näe sinne rakentamista mitenkään järkevänä kenenkään kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli itselläni se ratkaisevin syy muuttaa pois Helsingistä. Keskuspuistokin kaventuu ja kaventuu. Helsingissä nytkin asuntoja tyhjillään, ihmiset muuttavat pois. Silti pakko rakentaa kaikki paikat täyteen, ei luontoa missään. Ympäröivät kunnat ja Tampere vetää nyt puoleensa, noh Tampereeltahan löytyy jopa lentokenttä toisinkuin pääkaupungista.
Minäkin muutan pois! Kunhan saan työasiat ensin järjestettyä.
Oletko helsinkiläinen? Vaalit on todella tärkeät tämän asian kannalta. Asiasta voidaan vieläkään saada äänestys aikaiseksi. Oikeusprosessejakin on kesken. Jos kannatat Malmin lentokenttää, äänestä lentokentän kannattajaa!