Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanta.fi - Pysyvä diagnoosi, vaikka tila ei ole pysyvä

Vierailija
13.05.2021 |

Miten pysyvän diagnoosin saa korjautettua pois?
Kävin 2017 ahdistuksen takia lääkärissä. Olisin perunut kyseisen lääkärin, jos se ei olisi ollut heti seuraavalle päivälle.
Kesätöissä ollut kandi antoi minulle määrittelemätön masennus diagnoosin ja määritti sen pysyväksi. Siitä ei kuitenkaan voinut määrätä sairaslomaa yhtään, koska tila ei ollut sellainen. En ole vuoden 2017 jälkeen ollut ahdistunut tai masentunut.
Koska tuo on merkitty pysyväksi diagnoosiksi, se merkitään kuulemma automaattisesti muiden hoitojen tietoihin. Eli kun kävin 2019 gynekologisessa toimenpiteessä, oli siellä tuo diagnoosi mainittu. Mielestäni on kohtuutonta, että tuo 30min käynnin pohjalta kirjattu diagnoosi vainoaa minua terveydenhuollossa. Juurisyy käynnilleni oli minuun kohdistunut rikos, jonka uhriksi jouduin. Mielestäni on kohtuutonta pitää asiaa esillä muissa hoidoissani. Rikos on sen laatuinen, että sen kaivelu aiheuttaa haittaa, jos joudun pelkäämään joka kerta terveydenhuollossa asioidessani jonkun kaivelevan niitä tietoja.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on se ongelma? Jos et ole taipuvainen ahdistumaan, niin se ei vaikuta sun muuhun hoitoon. Jos taas on syytä epäillä, että vaivasi on ahdistuneisuuteen liittyvä, silloin tuo merkintä auttaa oikean diagnoosin ja hoidon teossa.

Mielenterveysdiagnoosit eivät leimaa teitä, ellette käyttäydy kuin mielenterveysongelmaiset.

Itselläni on parikin erilaista ja toisen takia olen eläkkeellä, mutta ei mua tuttavat karta eikä lääkäritkään suhtaudu oudosti, koska oon selväjärkinen ja asiallinen ihminen.

Sairaudet on sairauksia, ei mitään tuomioita eikä häpeän aiheita. Paitsi ehkä se, jos saa tippurin kahdeksatta kertaa.

Ongelma on siinä että haet apua unettomuuteen ja sitä aletaan hoitamaan masennuksena vaikka olit masentunut vuonna keppi ja kivi. Koska masennus leimaa ihmisen loppuiäksi

Vierailija
42/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on se ongelma? Jos et ole taipuvainen ahdistumaan, niin se ei vaikuta sun muuhun hoitoon. Jos taas on syytä epäillä, että vaivasi on ahdistuneisuuteen liittyvä, silloin tuo merkintä auttaa oikean diagnoosin ja hoidon teossa.

Mielenterveysdiagnoosit eivät leimaa teitä, ellette käyttäydy kuin mielenterveysongelmaiset.

Itselläni on parikin erilaista ja toisen takia olen eläkkeellä, mutta ei mua tuttavat karta eikä lääkäritkään suhtaudu oudosti, koska oon selväjärkinen ja asiallinen ihminen.

Sairaudet on sairauksia, ei mitään tuomioita eikä häpeän aiheita. Paitsi ehkä se, jos saa tippurin kahdeksatta kertaa.

Väärin. Ei ole pitkää aikaa siitä kun HS julkaisi tutkimuksen missä tuli ilmi, että mielenterveys diagnoosit leimaa ja haittaa potilaan hoitoa. 

Ystäväni oli selkäleikkauksessa ja kun oli sanonut että kipu on niin kova että haluaisi jotain lääkitystä siihen niin oli alettu tonkimaan terveyshistoriaa ja kyselty millainen mieliala että olisiko mahdollista että kipu olisi enemmän päänsisäistä. Hän on sairastanut joskus masennusta. Pisti vihaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta masentuneeltahan sinä kuulostatkin, kun jatkuvasti teet tänne aloituksia kanta-diagnooseistasi, jotka pitäisi muuttaa tai poistaa.  Masentuneena ja ahdistuneena yrittää omavoimaisesti pitää kaikkea pystyssä, eikä uskalla luottaa kehenkään, edes lääkäreihin.

Vierailija
44/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ei ole pitkää aikaa siitä kun HS julkaisi tutkimuksen missä tuli ilmi, että mielenterveys diagnoosit leimaa ja haittaa potilaan hoitoa. 

Kyllä ne antaa kipulääkettä yhtä lailla masentuneellekin.

Vierailija
45/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin yleistä että pistää vihaksi myös minulla. Se diagnoosi pitäisi aina olla määräaikainen ja vain psykiatrin tekemä.

Vierailija
46/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ei ole pitkää aikaa siitä kun HS julkaisi tutkimuksen missä tuli ilmi, että mielenterveys diagnoosit l

Ei anna.

Vierailija
47/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta masentuneeltahan sinä kuulostatkin, kun jatkuvasti teet tänne aloituksia kanta-diagnooseistasi, jotka pitäisi muuttaa tai poistaa.  Masentuneena ja ahdistuneena yrittää omavoimaisesti pitää kaikkea pystyssä, eikä uskalla luottaa kehenkään, edes lääkäreihin.

En ole ikinä ollut masentunut mutten kyllä sinisilmäisesti luota lääkäreihin. Ihmisiä hekin ovat ja tekevät virheitä 

Vierailija
48/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat pysyvällä diagnoosilla? Se on kirjattu vain siksi, että sinulla se sillä hetkellä oli.

Etkö tollo tajua, että Kanta-ohjelmassa on jokaisen diagnoosin

kohdalla sen ns, status.

Lääkäri kirjoittaa sen kohdalle joko:

Pysyvä diagoosi.  Tai

Määräaikainen diagnoosi.

Ahdistus ei ole mikään pysyvä diagnoosi, kun se useimilla

täysin elämän tilanteesta johtuva tunne ja tilanne.

Etenkin lääkäri, joka ei ole potilasta aikasemmin hoitanut,

tekee vakavan, eikä potilashisrotiassa, eikä lääktyksessä

löydy mitään aikasempaa diagnoosia tai lääkitystä 

ahdustuksesta ja ahdistukseen.

Tulisi tällöin diagnoosin kohdaööa lukea: MÄÄRÄAIKAINEN.

Vierailija
49/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huoli herää huoli jää

Tillin tallin tättärää

Vierailija
50/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat pysyvällä diagnoosilla? Se on kirjattu vain siksi, että sinulla se sillä hetkellä oli.

kohdalla sen ns, status.

Pysyvä diagoosi.  Tai

Määräaikainen diagnoosi.

&

Laitahan jo korkki kiinni.

Ohis

Vierailija
51/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa kipulääkkeitä kukaan helposti vaikkei olisi mitään sairauksia taustalla. Pelätään että jokaisesta tulee narkomaani. On vähän liian monta kokemusta siitä kun tuntuu siltä että on sadistin vastaanotolla. Hammaslääkärissäkin pihdataan kivunlievitystä.

Vierailija
52/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ei ole pitkää aikaa siitä kun HS julkaisi tutkimuksen missä tuli ilmi, että mielenterveys diagnoosit l

Yrittivät olla antamatta lääkkeitä ollenkaan. Onneksi miehensä oli alalla ja uhkasi tehdä valituksia joka paikkaan kun kuuli asiasta.

Vierailija
53/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kohdalla sen ns, status.

Pysyvä diagoosi.  Tai

Määräaikainen diagnoosi.

&

Päteekö tämä mm. masennus diagnoosin suhteen.

Vierailija
54/55 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekee vakavan, eikä potilashisrotiassa, eikä lääktyksessä

löydy mitään aikasempaa diagnoosia tai lääkitystä 

ahdustuksesta ja ahdistukseen.

Tulisi tällöin diagnoosin kohdaööa lukea: MÄÄRÄAIKAINEN.

Niin, eli voiko täysin tuntematon lääkäri antaa yhdellä tapaamisella pysyvän masennus diagnoosin.

Vierailija
55/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pysyvä luokitus, tarkoittaako se sitä, että ei mukamas parane masennuksesta koskaan ja diagnoosi pysyy ikuisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän