Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni kesälomalla ostellessa 800 euroa lastenvaatteisiin, onko liikaa?

Vierailija
17.08.2006 |

Ostin kahdelle pienelle lapselle vaatteita syksyksi ja ensi kesäksi, hintaan sisältyy mm. 7 paria Kavat kenkiä (sain Ruotsista alesta tosi halvalla, n. 11 euroa pari). Lisäksi juhlavaatteita, arkivaatteita, mekkoja, housuja, puseroita, fleeceasuja jne.

Minkä verran on kohtuullista käyttää vuodessa lasten vaatteisiin rahaa? Mies kauhisteli visalaskua, mutta ymmärtää toisaalta kyllä että tämä systeemi helpottaa arkea, kun ei tarvitse olla ensi keväänä kaupoissa juoksemassa ja vertaamassa hintoja...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tais mennä kesän aikan lastenvaatteisiin n. 30e. Ja heittäydyin tosi tuhlariksi! :O

Vierailija
2/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teini-ikäisille voisin ymmärtääkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa se olisi ainoastaan siinä tapauksessa, että eläisit yli varojesi.

Itse ostan suurimman osan lapseni vaatteista ulkomailta, jossa alet ovat paljon parempia kuin Suomessa. Tällä systeemillä rahaa hupenee kerralla enemmän, mutta ei sitten tarvitse olla kotona koko ajan ostamassa.

Mulla meni viime ulkomaan matkalla 500e yhden lapsen (2v) vaatteisiin eli minä en henkilökohtaisesti pidä summaasi liian suurena.

Vierailija
4/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet kuitenkin ostamaan uutuuksia vaikka kaapit pursuavat käyttämättömiä.

Eli ei ainakaan edullista tuo maniasi.

Vierailija
5/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa kovasti, että mieheni olisi sittenkin oikeassa ja olen laittanut vaatteisiin liikaa... Mutta miettikääpä sitä, että siinä on kengät kahdelle muutamaksi vuodeksi eteenpäin sekä kaikki kesävaatteet+lisäksi tarha- yms. vaatteita ja pari juhla-asua molemmille. Paremmat mekotkin maksaa ihan älyttömästi, jos ostaisi jotain Mayoral tms. laatumekkoja niin kappale maksaa n. 35-40 euroa. Kengät maksavat n. 50 euroa pari ja tavalliset H&M paidatkin jo noin 12 euroa kappale.

POinttini on se, että jos normaalihinnalla ostaa lapsille vaatteiden vuosikerran ja kenkiä pidemmäksi aikaa, niin maksaisi varmasti enemmän. Ehkä te ette vain huomaa, kun rahaa kuluu vähitellen? Minä en kyllä sitten tämän lisäksi ostele mitään enää kuin vasta alennusmyynnistä vuoden kuluttua, talvikuteet ensi talveksi on jo hankittu edellisestä alennussesongista.

ap

Vierailija
6/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla varaa tähän on, olen äitiyslomalla mutta saan hyvän äp-rahan. Mutta vähän alkoi nyt hirvittää lähinnä tämä mania (kuten joku osuvasti sanoi). Ehkä tosiaan osa ei sovi enää tai kyllästyn- pitää jatkossa rauhoittaa mieli ja jättää jotain ostamattakin. Minäkin ostan ulkomailta alennusmyynneistä, saa tosiaankin valtavasti enemmän ja laadukkaita sekä persoonallisia vaatteita. Siksi kai homma repeää käsistä;-)

Vierailija
7/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikäs siinä jos oli vara :-)

Itellä nyt menee syksysin ja keväisin alle 200 euroa kerralla.... ja sit matkan varrella pieniä täydennyksiä kun huomaan jonkun käyneen pieneksi

Vierailija
8/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten vaatteetkin saavat maksaa ja olla laadukkaita, eihän 800 saa kuin pari haalaria ja muutamat kengät nykyhinnoilla.

Ostin juuri itselleni 1000¿ käsilaukun, joten minusta teit varsin järkevät kaupat.

Vierailija
9/23 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin ostaisin mieluusti alesta mutta yleensä talous ei anna periksi ostaa käteisellä paljon kerrallaan. itse tilasin äskettäin henkkamaukalta tilille kolmelle lapselle pelkästään sisävaatetta ensi talveksi ja meni hiukan yli 300e ja saman verran meni keväällä kesävaatteisiin. tuleehan tuostakin jo 600e yhteensä vuoden sisävaatteille hintaa, päälle vielä kengät ja ulkovaatteet.

Vierailija
10/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen jalat kasvavat hyvin yksilöllisesti, koskaan et voi tietää, minkä kokoiset ne ovat puolen vuoden tai vuoden päästä. Jalka saattaa " olla kasvamatta" pitkiäkin aikoja ja ottaa sitten kasvuspurtin.

Kenkiä en uskaltaisi ennakkoon ostaa, koska koskaan ei voi tietää, minkä kokoiset kengät ovat sopivat ensi talvena, ensi kesänä. Kenkien suhteen ainakin sulla meni pahasti överiksi.

Entä vaatteet? Ovatko vuodenaikaan sidottuja? Jos eivät niin ok, mutta kovin paljon ennakkoon ei kannata esim kesävaatteita ostaa, lapset kasvavat niin arvaamattomasti (kokemusta on).

Summa kokonaisuudessaan tuntuu aika hurjalta, oletko miettynyt mitä se on markoissa?

Ostan paljon vaatteita lapsille, mutta en koskaan kovin paljon ennakkoon. Ne mitä olen ennakkoon ostanut, ovat useimmiten jääneet käyttämättä, tai hyvin vähälle käytölle.

Vierailija
11/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut talvihaalareita, välikausihaalareita, sisäasuja, kenkiä, sadevaatteita yms. Osan myös kirpparilta eli en edes kalliilla kaikkia.

Ainoa mitä itse en uskaltaisi tehdä, on nuo kengät. Meillä ainakin viime talvena jopa syyskuussa ostetut mielestäni hyvät kengät olikin pienet sitten tammikuussa! Tuli pieni jalankasvupyrähdys - sitten oltiinkin samassa koossa pidemmän aikaa.

Mutta jos sulla on kaksi eri-ikäistä lasta niin sitten se vois toimia, jos ei toiselle sovi niin sitten toiselle?!

Vierailija
12/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lastenvaatteet aina puuskissa, noin kaksi kertaa vuodessa ja ulkomailta, jos osuu hollille.

800 euroa en ole kerralla pannut, mutta 200 - 300 menee helposti...

Enkä ole kyllästynyt ostoksiini, vaan käyttänyt kyllä vielä kuopuksellakin samat. Yleensä tiedän aika tarkkaan, mistä pidän, vaikka ostankin nopeasti. Oikeasti katselen nyt kuopuksella sellaisia vaatteita, jotka olen ostanut kolme vuotta sitten esikoiselle ja käyttänyt jopa kahtena kesänä.

Tuolla systeemillä säästää tajuttomasti aikaa (ja sitä kautta myös rahaa, koska yrittäjänä en ainkaan ehdi kauppaan muuten) ja saa vähän erinäköisiä kuin kaikilla muilla on.

Vierailija
13/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kuvittelisin että tuohon summan mahtuu jo paljon vaatetta.... tai sitten vaatteet ovat olleet tosi kalliit... toivon mukaan mahtuu kaikki päälle ja kengät myös! =) mutta hyvä jos sinulla on varaa siihen!

t. hieman kateellinen ;-)

Vierailija
14/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät saat varmasti myytyä samaan hintaan eteenpäin, varsinkin jos niitä ei käytetä ollenkaan.

Itse en ostaisi käytettyjä kenkiä, mutta useammatkin käyttämättömät olen kyllä ostanut kavereilta, joilla onkin lapsen jalka kasvanut ei-odotetusti.

(Kumppareita ostan surutta kyllä myös käytettyinä. Niitä mulla on varapareja maalla ja mummolassa.)

Vierailija
15/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten laskuihin ja autotallin tekoon.

Vierailija
16/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lankea (enää) ale-juttuihin, mutta ostan kyllä varastoon, jos jotain tosi hyvää sattuu eteen. Esim. kesällä ostin molemmille lapsille Reimatecit Parkanon tehtaanmyymälästä, kun maksoivat II-laatuna vain 30 euroa kipale.

Ulkomailta ostan aina runsaasti vaatteita sekä lapsille että itselleni, silloin voi mennä helposti tonnikin. Toisaalta olen työssä jossa pukeudutaan " fiksusti" eikä kunnon jakkupukua saa alle 500 eurolla. Aiemmin kun lapset olivat pieniä ja asuimme ulkomailla, käytin aivan liikaa rahaa lasten vaatteisiin. No, olihan heillä sitten valtavasti vaatteita ja edelleen monen mielestä ihan liikaa. Ainoa ongelma on, että kirppareilla ei ulkomaisia uniikkeja raaski myydä eikä oikein lahjottaakaan, joten niitä kertyy ja kertyy...

Laskeskelin, että lapsilla (4- ja 5-vuotiaat pojat) näytti nyt olevan yhteensä 34 t-paitaa ja shortseja yhteensä liki kahdetkymmenet kuluneena kesänä käytössä. Suosittelen, ettet tee samaa virhettä kuin minä...

Vierailija
17/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut surutta myös kenkiä ennakkoon ja yksikään pari ei ole toistaiseksi jäänyt käyttämättä.

Me asutaan keskustassa ja käytämme myös talvella kunnollisia nahkaisia kävelykenkiä. Kun kauppaan ja joka paikkaan on alle 200m, niin en näe mitään syytä miksi talvellakaan lapsi pitäisi pyntätä toppavermeisiin minuutin-parin takia.

Nytkin mulla on kaapissa esim. kenkiä, jotka ovat neljä numeroa liian suuria. Vaihdan kenkiä suht tiheään. Kun numero 21 tuntuu ahtaalta, niin otamme käyttöön numeron 22 jne. Me ollaan ainakin tarvittu jokaista kokoa ja kaikki ennakkoonkin ostetut kengät ovat olleet käytössä.

T: olinkohan mä nelonen? No, se tyyppi kuitenkin, joka ostaa lapselleen myös ennakkoon vaatteita ja kenkiä, kun mukavat, hyvät ja laadukkaat osuvat kohdalle.

Vierailija
18/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesän alennusmyynneissä. Itselleni ja miehelle ostettiin parit sandaalit ja itselle yhden hameen. Lapsille loput ja jotain lahjaksi annettavia vaatteita.

Koululaisille ostin: 9-vuotiaalle ulkoilupuvun, farkut, kahdet shortsit, lippiksen, 5 t-paitaa ja hupparin. 16-vuotiaalle ostettiin sandaalit, lenkkarit urheilukaupasta, farkut, 2 shortsit, hupparin, villatakin, collegepuseron, ainakin 5 t-paitaa.

Alennusmyynnestä kannattaa ostaa ja ei nyt ihan merkkitavaraa ole, niin kuitenkin ihan muodin mukaisia ja kivan näkäisiä vaatteita.

400 euroa riitti hyvinkin, mutta tietty jos ostaa merkkituotteita niin ei kai tuo 800 euroa sitten niin suuri summa ole.

Vierailija
19/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen vaatefriikki ja jos olis rahaa niin varmasti ostaisin paljon enemmän kun nyt. Miksi ei sais ostaa omalle lapselleen? Vois senkin rahan tyhmempäänkin käyttää...

Itse en tosin osta kerralla mutta lähes joka kerta jotain.

Vierailija
20/23 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin eilen töiden jälkeen pikaisesti kaupungilla, kun ajattelin että lapset tarvitsisivat ehkä jotakin päiväkotivaatetta.

Tarjolla olikin musta varsin paljon kaikkea kivaa syksyn vaatetta, joten tunnissa sain haalittua vaatteita lapsille 400 eurolla. Eikä tuossa ole mitään haalareita tai kenkiä vaan ihan paitoja, housuja, mekkoja, neuleita, huiveja, sukkahousuja ym. Kyllä meillä on lapsilla vaatteita vähän liiankin kanssa tarkoitan, että paljon vähemmälläkin pärjäisi, mutta musta vaihtelu virkistää.

Päiväkodissa menee joskus päivän aikana kahdetkin vaatteet suttuun, illalla kotona en halua pitää lapsilla enää päiväkodissa pidettyjä vaatteita. Eli vaatteet suoraan pesuun ja puhtaat illaksi päälle. En myöskään koskaan laita samoja vaatteita peräkkäisinä päivinä lapsille, vaan joka päivä kaapista uudet puhtaat vaatteet päälle (+varavaatteet ja iltavaatteet). Näinpä joka päivä menee kolme vaatekertaa, joten kyllähän niitä vaatteita aina tarvitsee.

Mutta myönnettäköön, että olen sekä vaate- että hygieniafriikki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi