Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeritoukat

Vierailija
12.05.2021 |

Millä ihmeellä pääsen eroon sokeritoukista? Tuntuu että ilmojen lämmettyä ne ilmesty oikein joukolla mun kämppään :/

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko taloyhtiön myrkyttämällä. Vaatii ainakin kaksi myrkytyskertaa.

Vierailija
2/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis hyi että. Meillä oli putkiremppa ja muutenkin tehtiin isot rempat asuntoon. Oli kosteutta. Kuivatettiin monta kuukautta ennen remppoja. Muutettiin pois ja takaisin. Kerettiin n. 6kk asua rempan jälkeen, ei yhden yhtä sokeritoukkaa enää missään. Eilen näkyi kolme. Niin luulin, että tuosta riesasta jo päästiin.

Vierailija
4/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä haitta niistä on?

Vierailija
6/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ja kostea ilma voi lisätä esiintymistä. Pääpesäke voi olla saunan viemäri tai muu sellainen, jonka joutuu pesemään omin välinein ja myrkyttämään. Muutkin viemärit puhtaaksi, murusia ei kannata jättää, usein imurointia ja pyykit piiloon. Kylppäri-keittiö akselilla myrkytyksiä + listojen kohdat (parempi hengityssuojain, tavallinen ei riitä), purkin ohjeet esille. Tutki kaapistot keittiössä, poista tuotteita, katso ikkunan välit. Kaupungit ovat viemäriverkostoineen niiden aluetta, ellei joku tee puhdistuksia. Voi joutua toistamaan joitakin kertoja myrkkyttämistä, koska ei lähde kerrasta kaikilla. Katso onko huonekaluja esim. sohva johon mennyt tai joku kostea alue.

Vierailija
7/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai koko kaupungin viemäriverkosto. Eli ei niistä pääse eroon.

Vierailija
8/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kylppärin lattian lämmitys hieman suuremmalle jossain vaiheessa myös ja kylppärin & saunan patterissa pitäisi olla lämmöt.

Vierailija
9/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää talo TODELLA siistinä. Ei poista ongelmaa, mutta helpottaa tilannetta.

Vierailija
10/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai koko kaupungin viemäriverkosto. Eli ei niistä pääse eroon.

Pääsee eroon. Vaikkei takeita ole että lopullisesti koko elämäksi. Mutta yleensä huoneistossa on kohtia mihin pesiytynyt. Pitää tutkia missä esiintyy niitä.

Vierailija
11/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vilistää kylpyhuoneen lattialla, heitä nopeasti desifiointiainetta toukan päälle.

Vierailija
12/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää talo TODELLA siistinä. Ei poista ongelmaa, mutta helpottaa tilannetta.

Tämä oikeasti auttaa jonkin verran. Ainakin ne lähtevät naapuriin ruokailemaan, jos ei ole murusia, hiuksia ja muuta nöyhtää saatavilla ravinnoksi.

Vierailija
13/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni niitä katossa asti, kun oli pakkasia ja kylmä. Kai ne meni sinne lämpöiseen. Lämpöisellä ilmalla ne pysyvät piilossa aika hyvin ainakin mulla. Oma tilanne on ollut niin paha, että liima-ansaan jäi kuukauden aikana 30 sokeritoukkaa ja niitä löytyy joukoittain kuolleena joistain vanhoista laukuista. Eihän niistä haittaa ole, mutta ällöttää. Isännöitsijälle olen sanonut, mutta eipä asialle ole mitään tehty. Onneksi muutan täältä ja toivon todella, että yksikään yksilö ei muuta mukana. 

Joku muurahaismyrkky listojen alle ja uunin taakse voi auttaa. Kannattaa olla sitten varovainen sen myrkyn kanssa. Itse en ole myrkyttänyt lemmikkien takia. Käytössä on vain liima-ansat ja vessassa pidän aina valoja, koska ne eivät pidä valosta. Samoin jatkuvaa listojen ja tavaroiden alta imurointia täytyy harrastaa. Aivan syvältähän tää on, kun eivät ne edes vuokraa maksa.

Tuntuu, että mulla ne ainakin asuvat listojen takana. Osa tulee sitten viemäristä vessaan tai keittiöön. Eniten kuitenkin on listojen takana. Voi olla, että se osa on paperitoukkia. Niitähän voi tulla esim. Ikean pahvien mukana.

Vierailija
14/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meni niitä katossa asti, kun oli pakkasia ja kylmä. Kai ne meni sinne lämpöiseen. Lämpöisellä ilmalla ne pysyvät piilossa aika hyvin ainakin mulla. Oma tilanne on ollut niin paha, että liima-ansaan jäi kuukauden aikana 30 sokeritoukkaa ja niitä löytyy joukoittain kuolleena joistain vanhoista laukuista. Eihän niistä haittaa ole, mutta ällöttää. Isännöitsijälle olen sanonut, mutta eipä asialle ole mitään tehty. Onneksi muutan täältä ja toivon todella, että yksikään yksilö ei muuta mukana. 

Joku muurahaismyrkky listojen alle ja uunin taakse voi auttaa. Kannattaa olla sitten varovainen sen myrkyn kanssa. Itse en ole myrkyttänyt lemmikkien takia. Käytössä on vain liima-ansat ja vessassa pidän aina valoja, koska ne eivät pidä valosta. Samoin jatkuvaa listojen ja tavaroiden alta imurointia täytyy harrastaa. Aivan syvältähän tää on, kun eivät ne edes vuokraa maksa.

Tuntuu, että mulla ne ainakin asuvat listojen takana. Osa tulee sitten viemäristä vessaan tai keittiöön. Eniten kuitenkin on listojen takana. Voi olla, että se osa on paperitoukkia. Niitähän voi tulla esim. Ikean pahvien mukana.

Siinä kämpässä voi myös olla kosteusvaurio. Meillä oli kylppärissä eristeet pettäneet ja sokeritoukkia oli paljon. Kylppärin kuivattamisen ja rempan jälkeen ei ollut enää yhtään. Paitsi eilen. T nro.3

Vierailija
15/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan sokeritoukat eivät toimi niin kuin eläinkirjat sanovat.

"Suosivat lämpimiä kosteita tiloja" - minun kokemukseni mukaan löytyvät todennäköisimmin kylmistä kuivista paikoista.

"Kylpyhuone ja keittiö" - eipäs kun olohuone ja makuuhuone.

"Etsivät syötävää" - eipäs vaan muovia. Oikeasti. Tietyt muovikulhot säilytän astiakaapissa ritilöiden päällä koska ne muuten houkuttavat sokeritoukat kaappeihin. En pidä aterimia muovikaukalossa samasta syystä. Ja minulla oli rulla pakkausmuovia (läpinäkyvää) olohuoneen kylmässä kuivassa nurkassa, niin sokeritoukat oikein joukolla tunkivat kerrosten väliin vaihtamaan nahkaansa ja kuolemaan. Heitin lopulta koko rullan pois. Tykkäävät myös muovipusseista.

Kannattaa ostaa sitä ryömivien otusten tappamiseen tarkoitettua raidia tai vastaavaa ja suihkutella sillä tiloja missä niitä löytyy. Eroon niistä ei pääse jos koko taloa ei myrkytetä ja sitten tulevat sinne seuraavan sisäänmuuttajan mukana kuitenkin. Vihaan niitä mutta enpähän kokonaan eroon pääse varmaan koskaan.

Vierailija
16/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bio Kill on tehokasta ja sitä voi käyttää myös lemmikkitalouksissa. Ei haise eikä tahraa.

Vierailija
17/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan sokeritoukat eivät toimi niin kuin eläinkirjat sanovat.

"Suosivat lämpimiä kosteita tiloja" - minun kokemukseni mukaan löytyvät todennäköisimmin kylmistä kuivista paikoista.

"Kylpyhuone ja keittiö" - eipäs kun olohuone ja makuuhuone.

"Etsivät syötävää" - eipäs vaan muovia. Oikeasti. Tietyt muovikulhot säilytän astiakaapissa ritilöiden päällä koska ne muuten houkuttavat sokeritoukat kaappeihin. En pidä aterimia muovikaukalossa samasta syystä. Ja minulla oli rulla pakkausmuovia (läpinäkyvää) olohuoneen kylmässä kuivassa nurkassa, niin sokeritoukat oikein joukolla tunkivat kerrosten väliin vaihtamaan nahkaansa ja kuolemaan. Heitin lopulta koko rullan pois. Tykkäävät myös muovipusseista.

Kannattaa ostaa sitä ryömivien otusten tappamiseen tarkoitettua raidia tai vastaavaa ja suihkutella sillä tiloja missä niitä löytyy. Eroon niistä ei pääse jos koko taloa ei myrkytetä ja sitten tulevat sinne seuraavan sisäänmuuttajan mukana kuitenkin. Vihaan niitä mutta enpähän kokonaan eroon pääse varmaan koskaan.

Oletko varma, että ne ovat sokeritoukkia eikä jotain muita ötököitä?

Ja toisekseen, kosteusvaurio voi olla myös olohuoneessa ja/tai makuuhuoneessa. Kosteus voi olla rakenteissa, lattian alla, patterin läheisyydessä, katossa, ikkunanpuissa jne. Joidenkin mukaan sokeritoukat syövät tapettia tai tapettiliimaa. Joten sekin voi houkutella niitä.

Tuo muovijuttu kuulostaa todella oudolta. En tiedä voivatko ne muka syödä muovia? Ehkä muovissa on jokin haju tai muu juttu, joka houkuttelee niitä?

Vierailija
18/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vilistää kylpyhuoneen lattialla, heitä nopeasti desifiointiainetta toukan päälle.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Tykkäättekö, kun sokeritoukat vilistävät kylppärin lattialla?

Vierailija
19/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä saa alapeukkuja? Tykkäättekö, kun sokeritoukat vilistävät kylppärin lattialla?

Koska on helpointa ottaa vähän vessapaperia ja liiskata ötökkä. Miten osut jollain desifiointiaineella siihen nopeasti vilistävään ötökkään? Se ainehan on sitten pitkin lattiaa.

Vierailija
20/29 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on helpointa ottaa vähän vessapaperia ja liiskata ötökkä. Miten osut jollain desifiointiaineella siihen nopeasti vilistävään ötökkään? Se ainehan on sitten pitkin lattiaa.

Mun kokemuksen mukaan ovat niin nopeita, että on vaikea liiskata. Mitä sitten, jos desifiointiainetta menee kylppärin lattialle? Se pyyhitään kuitenkin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän