Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä joitakin sääntöjä seurustelevien nuorten kohdalla?

Vierailija
12.05.2021 |

Perheessä on kaksi teiniä ja tyttö- ja poikaystäviä käy kylässä, tai en ole aina ihan selvillä että ovatko kavereita vai treffikumppaneita vai mitä... 17-vuotias on nyt ruvennut seurustelemaan vakavammin, on ollut kivan tytön kanssa yhdessä jo joululomalta asti.
Minua mietityttää säännöt ja tavat esimerkiksi yökyläilyjen suhteen. Olisi ihanaa olla sellainen äiti, joka toivottaa kaikki tervetulleeksi avoimin ovin ja ottaa perheenjäseneksi tyttö- ja poikaystävät samoin tein, mutta en taida sitten kuitenkaan olla.
Toisaalta on tietysti ihanaa, että nuoret ihastuvat ja rakastuvat, toisaalta en haluaisi kannustaa heitä tässä vaiheessa kovin vakavaan parisuhteeseen ja minusta on ajoittain vähän rasittavaa, kun kotona pyörii vieraita teinejä esim. koko viikonlopun.

Miten te muut olette ratkoneet asiaa ja kuinka asiasta on kotona teinien kanssa keskusteltu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esittänyt teinille toiveen, että tyttöystäväehdokkaat ensin esitellään ja käydään muuten vain kylässä ennen kuin siirrytään yökyläilyihin. En halua, että jonakin aamuna kahvipöytään vain ilmestyy tuntematon tyyppi. Senkin olen sanonut, että yökyläilyt olisi kivempi järjestää viikonloppuina ja kouluviikolla keskitytään kouluun.

Onhan tämä uusi elämänvaihe. Usein viikonloppuna lähdetään mökille ja jätetään nuoret kotiin keskenään. Tulee vähän tilaa kaikille osapuolille.

Vierailija
2/2 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan eri kaupungeissa, joten yökyläilyt on oikeastaan ainoa tapa tavata. Mun lapsi kyläilee satunnaisesti viikonloppuisin, kun arkena on koulua. Seurustelukumppani on ollut meillä pisimmillään pari viikkoa kun voi opiskella etänä. Mulle se on sopinut, kun on jotenkin ihana nähdä miten onnellisia ovat toisistaan. Ja molempien kanssa on keskusteluvälit kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi