Miten toimitaan, jos lääketieteellisen operaation jälkeen tarvitaan saattajaa?
Eikä ole ketään. Jääkö koko homma tekemättä vai miten toimitaan?
Kommentit (21)
Jää tekemättä. Sairaala ei voi kotiuttaa sua heitteille. Et tunne yhtään ihmistä?
Pääsisitkö yöksi tk:n vuodeosastolle jos tilaa?
Jäät yöksi osastolle. Ilmoita etukäteen ettei ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jää tekemättä. Sairaala ei voi kotiuttaa sua heitteille. Et tunne yhtään ihmistä?
Jää sairaalaan yöksi.
Ei ongelmaa: ne pitää sinut siellä yön yli. Ei mitään syytä hävetä, pitää vain tarkkailla ettei tule mitään komplikaatioita nukutuksesta tai itse toimenpiteestä. Kyllä sinusta huoli pidetään. Saat ruuankin ennen lähtöäsi.
Et ole ainut yksinäinen vaan meitä on 1,2 miljoonaa eli lähes 45% asuntokunnista.
Sinne voi tosiaan jäädä yöksi. Itse kerran taisin sanoa että on saattaja vaikka ei ollut, eikä kukaan asiaa tarkistanut ja lähdin yksin taksilla. En suosittele tätä kumminkaan, koska on tärkeää puuttua mahdollisiin komplikaatioihin. Sinuna jäisin yöksi. Mahdollisimman aikaisin halutaan kotiuttaa säästöjen takia. Osastoyö maksaa kai 30-50 e (sinulle).
Vierailija kirjoitti:
Ainako olet noin mohno sanomisissasi? Kaikki tuntevat ihmisiä, mutta ottaisitko sinä muka jonkun hyvänpäivän tutun vahtimaan yöksi?
Minä en ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, mutta en sellaisia ihmisiä, jotka pystyisivät hakemaan mut 100 km:n päästä yliopistollisesta sairaalasta keskellä päivää ja olemaan mun kanssa yön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa: ne pitää sinut siellä yön yli. Ei mitään syytä hävetä, pitää vain tarkkailla ettei tule mitään komplikaatioita nukutuksesta tai itse toimenpiteestä. Kyllä sinusta huoli pidetään. Saat ruuankin ennen lähtöäsi.
Et ole ainut yksinäinen vaan meitä on 1,2 miljoonaa eli lähes 45% asuntokunnista.
Kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinne voi tosiaan jäädä yöksi. Itse kerran taisin sanoa että on saattaja vaikka ei ollut, eikä kukaan asiaa tarkistanut ja lähdin yksin taksilla. En suosittele tätä kumminkaan, koska on tärkeää puuttua mahdollisiin komplikaatioihin. Sinuna jäisin yöksi. Mahdollisimman aikaisin halutaan kotiuttaa säästöjen takia. Osastoyö maksaa kai 30-50 e (sinulle).
Jos sairaala olisi lähellä niin varmaan ajelisin taksilla ja kotona luottaisin teini-ikäisten lasteni järkeen. Mutta kun matkaa on 100 km, niin ei ehkä hyvä idea :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaala olisi lähellä niin varmaan ajelisin taksilla ja kotona luottaisin teini-ikäisten lasteni järkeen. Mutta kun matkaa on 100 km, niin ei ehkä hyvä idea :D
Ap
Itsellä myös sairaalaan 100 km, Kela-taksilla pääsee mikäli on siinä kunnossa että julkisilla/omalla autolla voi kulkea. Olen kulkenut tämän matkan siis Kela-hintaan 25e. Kannattaa sanoa ennen leikkausta jos tarvitsee kelataksiin sen paperin.
Yrittäkää hyvät ihmiset pitää ihmissuhteita yllä!
Vierailija kirjoitti:
On mulla ihmissuhteita, suurin osa kavereista ja sukulaisista vaan asuu ympäri maailmaa. Oulustakin on pitkä matka lähteä etelä-suomeen viemään kaveria sairaalaan, saati sitten jostain muusta maasta. Vanhemmat asuu kyllä lähellä, mutta ovat jo niin vanhoja, etteivät esim. lähde ajamaan autolla pitkiä matkoja ja vieraaseen kaupunkiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Apua. Hävettää soittaa sairaalaan ja kertoa, ettei mulla ole saattajaa :(
Jos kyseessä on yksityinen sairaala, kysyt mahdollisuutta jäädä sinne yöksi lisämaksua vastaan. He hankkivat sitten yökön.
Näitä on joskus aina silloin tällöin, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Taksi kuski saattoi kotiin.
Kotonakin pitäisi olla joku vahtimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No etkö muka saa sairaalasta taksilappua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainako olet noin mohno sanomisissasi? Kaikki tuntevat ihmisiä, mutta ottaisitko sinä muka jonkun hyvänpäivän tutun vahtimaan yöksi?
Minä en ottaisi.
Ottaisit?
Kyse on siitä että kukaan ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisesi pässinpäät kannattaa jättää sosiaalisen piirin ulkopuolelle, jos on kiinnostunut henkisestä hyvinvoinnistaan.
Apua. Hävettää soittaa sairaalaan ja kertoa, ettei mulla ole saattajaa :(