Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää helteestä johtuva päänsärky?

Vierailija
12.05.2021 |

Eilen join nestettä aamusta alkaen ja koko työpäivän ajan säännöllisin väliajoin. Toki myös söin ruokaakin.

Silti, kun töistä lähdin, oli lievä päänsärky, mikä yltyi todella kovaksi illan mittaan. Pahiten särki takaraivon aluetta ja ylipäätään kipu oli vasemmalla puolella päätä. Loppuehtoosta alkoi olla jo lievä huono olo.
Auttoi ainoastaan lepääminen ihan paikallaan.

Jännittää, ettei tuo sama kamala päänsärky tule tänäänkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ilmiö. Itsekin juon aina hellepäivinä vichyä koko päivän ja pysyttelen varjossa mahdollisuuksien mukaan. Onneksi tämä ilmiö on pahimmillaan tässä alkukesästä, lämpimien säiden jatkuessa itselläni kroppa tottuu helteisiin. Kurkumatableteista olen saanut jonkin verran apua, ettei tarvitse vahvoja särkylääkkeitä syödä.

Vierailija
2/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli eilen helle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hellettä vielä ei, ellet sattunut asumaan Hyvinkäällä:)

Suosittelisin tarkistamaan verenpaineen, verensokerin ja painon. Jossain on vikaa joten lekuriin.

Vierailija
4/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden lisäksi riittävästi suolaa.

Vierailija
5/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, suoloja, päähine! Tai ole auringossa..

Vierailija
6/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit.

Vierailija
7/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pienissä erissä ja tarpeeksi suolaa jota voi poistua vettä juomalla.

Vierailija
8/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä. Krapulapäänsärkykin johtuu vain nestehukasta. 

Vierailija
9/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oli eilen helle?

No jossainpäin maailmaa. 

Vierailija
10/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatasapaino ja nesteytys.

Vierailija
11/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu ja aurinkolasit päähän ulkona. Vettä pitää toki juoda runsaasti mutta kannattaa juoda myös vissyä tai muuta missä on suoloja. Esimerkiksi jos käytät Sodatreamia, lisää hapotettuun veteen hieman ruokasuolaa.

Vierailija
12/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu ulkona, vettä EI tarvitse juoda litroittain (toki hieman enemmän mitä normaalisti) ja suolaa.

Itse rakastan helteitä, mutta huomaa että kroppa kaipaa suolaa, usein alkaa kuumalla ilmalla tekemään mieli "suolaisia" ruokia, halloumia/siosejä tmv.

Ostan helteille aina pienen sipsipussin mistä napsin useamman kerran päivässä pari sipsiä kerrallaan.

Vierailija
13/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda muutakin kuin vettä, jos kehosi tarvitsee esim. elektrolyyttejä hikoilun vuoksi. Suolainen Vichy on aika hyvä tähän. Katso myös vaatetuspuoli, että se on sopivan kevyttä ja materiaali on hengittävää puuvillaa/pellavaa, että hiki pääsee läpi. Ei missään nimessä tekokuitua. 

Muuten varmaan kehosi vain ei ole tottunut siihen. Toisilla lämmönsäätely on jotenkin vaikeampaa/hitaampaa, ja keho reagoi voimakkaasti lämpötilamuutoksiin. Itse olen viettänyt niin paljon elämästäni huomattavasti kuumemmissa maissa, niin nämä Suomen 'helteet' ei juuri tunnu miltään helteeltä, vaan suloiselta linnunmaidolta. 

Vierailija
14/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivwnnäisvettä eikä vettä

Vierailija
15/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa juoda muutakin kuin vettä, jos kehosi tarvitsee esim. elektrolyyttejä hikoilun vuoksi. Suolainen Vichy on aika hyvä tähän. Katso myös vaatetuspuoli, että se on sopivan kevyttä ja materiaali on hengittävää puuvillaa/pellavaa, että hiki pääsee läpi. Ei missään nimessä tekokuitua. 

Muuten varmaan kehosi vain ei ole tottunut siihen. Toisilla lämmönsäätely on jotenkin vaikeampaa/hitaampaa, ja keho reagoi voimakkaasti lämpötilamuutoksiin. Itse olen viettänyt niin paljon elämästäni huomattavasti kuumemmissa maissa, niin nämä Suomen 'helteet' ei juuri tunnu miltään helteeltä, vaan suloiselta linnunmaidolta. 

Niin, joo aurinkolasit on myös tärkeät ulkona. Joillakin voi lämmin sää yhdistettynä kirkkaaseen auringonvaloon laukaista migreenin.

Vierailija
16/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sisällä töitä, ei ole onneksi ulkotöitä.

Vaatetukseen en voi vaikuttaa, minulla on työvaatteet töissä. Ja pitkälahkeiset housut kieltämättä lämpimällä säällä ovat välillä tukalat. Kun jossain työkohteessa on sisällä yli +20 astetta lämmintä.

Eli hiki ja kuuma töissä tulee.

Juonut olen hedelmätäysmehua ja vettä.

Mutta katsotaan miltä tänään tilanne tuntuu.

Vierailija
17/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus,kuntoilu.

Vierailija
18/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vichy tai muutama kide merisuolaa.

Vierailija
19/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan puute ei suomessa iske kovin helpolla, edes ultrajuoksijoilla.

Lisäsuolaa ei tarvi kukaan . ( harvat toki joilla lääkäri määränny)

Yleensä heikotus johtuu huonosta kunnosta vaan.

Pikku nestehukat kestää helposti jos hyvä fyysinen kunto.

Vierailija
20/23 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oli eilen helle?

Mm. Pohjois-Helsingissä & Vantaalla. Ihan virrallisesti Helsinki-Vantaan mittauspisteen mukaankin, ei vain oman mittarin perusteella.