Suosittele kaupunkia häämatkakohteeksi.
Miksi juuri tämä kaupunki ? Matkan ajankohta olisi huhtikuu tai toukokuu. Matkan pituus 4-5 päivää.
Kommentit (24)
Voitti sekä Rooman että Budapestin (muista suurkaupungeista ei kokemuksia). Siis aivan ihana... Siellä, kun vähän katselee muualtakin kuin juuri ydinkeskustasta, niin löytyy todella edullisia ruokapaikkoja yms. Ja Prahaan matkaaville suosittelen Mondon kirjaa (Berlitz on ainakin aika turha...).
Ymmärtää kieltä. Ihania ilmaisia museoita. Oikeastaan keskusta on taloineneen yhtä museota.
Lyhyt matka.
ollut Katmandu, mutta teidän aikanne olisi liian lyhyt. Oi, ollapa niin korkealla, että pilvet leijailevat rakastavaisten ikkunasta sisään!
Itse olimme Varennassa, joka on pikku kylä Como-järvellä. Ajoimme sinne junalla Zurichista Alppien halki. Myös Zurich oli todella kiinnostava, vaikka ei luulisi. Olimme siellä 2 päivää ja pidempäänkin olisi viihtynyt.
Järjettömän upeat maisemat Como-järvellä!
toukokuun loppupuolella. Amsterdam kävi itsellänkiin mielessä. Kaukomaille olisi ihana lähteä, mutta sinne pitäisi lähteä pidemmäksi aikaa, ja sit ottaa myös lapsi mukaan. On vielä sen verran pieni, että tuo 4 päivää on aika maximi " eroaika" :)
t. ap
vaikka kuulostaa klisheeltä, on aivan fantastisen kaunis ja lumoava kaupunki.
kävi myös mielessäni (katsoimme eilen Just married elokuvan subbarilta). Joku vaan sanoi, että Venetsia on aika saastunut ja siellä haisee... onkohan näin ?
t. ap
Lontoo, Rooma, Pariisi ja Dublin on koluttu ja mihin tahansa voisin lähteä romanttiselle lomalle. Mutta yhtä hyviä kaupunkeja on kymmeniä, joten nyt vaan oma mielikuvitus käyttöön ja toiveet ko matkalta mietintään. Häämatkalla tuskin kiinnostaa pelkkiä nähtävyyksiä katsella ;)
kaikki romanttisia kaupunkeja, ehkä itse ottasin näistä Firenzen. Olen itse asunut siinä lähellä ja olen miehelleni luvannut että sinne menemme yhdessä joskus.
toinen lapsi tulla, jos on tullakseen, joten muutakin tekemistä matkalla on.. :) Jostakin syystä Pariisi tai Ranska yleensäkään ei kiinnosta. Moni kaupunki kävisi, mutta en osaa valita, siksi pyysin apua teiltä :)
t. ap
Oltiin siellä häämatkalla ja poikamme saikin siellä alkunsa :)
Paljon nähtävää ja niitä ihania intiimejä ravintoloita kahdenkeskisiin hetkiin. Suosittelen.
eikä siellä mitenkään haissut. Huhti-toukokuu olisi juuri ideaali aika mennä sinne. Kallista on kyllä, mutta lentoja voi saada edullisestikin ja hotelleja kannattaa katsoa netistä.
Mitä kaipaatte lomalta? Mistä ylipäänsä tykkäätte?
mukavia pieniä ravintoloita ja kahviloita. Kauniita rakennuksia, kauniita maisemia..mukava " ilmapiiri" .
t. ap
Itse tosin olen ollut siellä elokuussa, mutta tykkäsin kovasti. Kauniita rakennuksia, kahviloita jne.
nuorekas.
Mikä ylipäänsä on romanttista jossain kaupungissa? Kaikestahan saa romanttista, jos itse on sellaista tyyppiä, että haluaa romantiikkaa. Ja mies haluaa.
Pariisi
hieno matkakohde olisi joku japanikin ( muu lähitienoo) kun kirsikat kukkivat!