Voiko lihavalla olla hyvä kunto, jos liikkuu joka päivä?
Mä oon tosi pulska ja aloitin kevät-talvella reippaan kävely harrastuksen maastoja vaihdellen. Esimerkiksi tänään kävelin kivisellä ja juurakkoisella metsäpolulla 11 kilometriä, aikaa meni kolme tuntia. Joka päivä kävelen jossain. Tai pyöräilen, viimeksi vedin eräänä päivänä 30km aamulla ja toiset 30 illalla. Olen kokeillut hölkkää hiukan, painoa on mielestäni vielä liikaa kuitenkin siihen. 5kiloa on tippunut paino kevään aikana. Painan siis 97kg nyt.
Kommentit (22)
Tietysti voi olla. Onhan lihavia ammattiurheilijoitakin.
No voi. On kai niitä lihavia jotka ammatikseen ohjaavat jotain liikuntaa, tanssia tai jotain, tuskin se kunto silloin huono on?
Voi. Usein lihavilla on parempi lihaskunto kuin hoikilla, koska kantavat jatkuvasti raskaampaa taakkaa.
Tottakai voi olla. Liikunta vaikuttaa yllättävän vähän painoon, ellei sitä tarkoituksellisesti tee painonpudotukseen. Mutta jos päätät laihtua, niin se onnistuu sinulta helpommin kuin lihavalta, jolla on huono kunto.
Kuntohan voi olla hyvä, mutta siltikin se ylipaino on terveydelle riski. Toisaalta sellaisen 30 kilon ylimääräisen massan mukana raahaaminen lisää treenien tehokkuutta.
Voi. Äitini on tosi hyväkuntoinen, vaikka on ylipainoinen.
Tietysti. Eihän hoikkuuskaan automaattisesti tarkoita sitä, että on hyvä kunto.
Olen lihava ja olen aina liikkunut aktiivisesti. Nykyään teen vähintään 1,5 lenkin kuutena päivänä viikossa, usein enemmän. Harrastan joukkuelajeja ja taustalla on monipuolisesti erilaisia yksilö ja joukkuelajeja. Ei se liikunta laihduta juurikaan, mutta muita hyötyjä siitä on.
Lihavalla naisella on iso hikipylly.
Vierailija kirjoitti:
Kuntohan voi olla hyvä, mutta siltikin se ylipaino on terveydelle riski. Toisaalta sellaisen 30 kilon ylimääräisen massan mukana raahaaminen lisää treenien tehokkuutta.
Riippuu pitkälti siitä, onko ylimääräinen massa lihasta vai rasvaa. Tutkimusten mukaan rasvaprosentti on tärkeämpi indikaattori kuin BMI.
Itsekin tunnen yhen kehonrakentaja karpaasin telkusta jonka elopaino on yli 130 kiloa ja on silti hyvässä kunnossa. Eli ei se paino kerro ihmisen kunnosta vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on terveysriski siinä mielessä, että monet ylipainoiset välttelevät lääkärillä käyntiä sen vuoksi, että lääkärit keskittyvät lillukanvarsiin sairauksien sijaan. 40 prosenttia lihavista on metabolisesti täysin terveitä ja saman verran hoikkia ihmisiä on metabolisesti sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalla naisella on iso hikipylly.
Joo, mutta liikkuvalla naisella se on piukka.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tunnen yhen kehonrakentaja karpaasin telkusta jonka elopaino on yli 130 kiloa ja on silti hyvässä kunnossa. Eli ei se paino kerro ihmisen kunnosta vielä mitään.
Bull Mentula lienee aika rasvanen kun miehellä on noinkin ylipainoa
Voi. Meillä on kaveripiirissä yksi reippaasti yli satakiloinen nainen ja monessa "lajissa" päihittää miehetkin. On kestävyyttä ja lihaskuntoa. Hän kävelee paljon ja on kokki ammatiltaan, että rakas työkin.
Lajeissa tarkoitan, kun meillä on mökeillä leikkimielisiä olympialaisia, suunnistusta ja tehtäviä. Yleensä ekat ovat huhtikuussa ja viimeiset marraskuussa. Hän voittaa monissa lajeissa, ettenkin kestävyytensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bull Mentula lienee aika rasvanen kun miehellä on noinkin ylipainoa
Ylipaino on joka tapauksessa sairasta oli kunnossa tai ei. Varsinkin jos 130 kiloa. Kannattaisi aloittaa laihdutus kohti normaalia painoa heti ja laittaa rasvat kävelemään.
Kuvitella, että raahaisi kilokaupalla painoja mukanaan jatkuvasti, kyllähän siinä kunto ja lihakset kehittyy. Sitten jos laihduttaisi ne pois niin siinähän suorastaan ampaisee paljon kevyempänä samankuntoisena.
meillä hyrylässä juoksimme iltaisinkin mutta yli painoinen "antsu" antila pesi meidät mennen tullen cuuperissa mulla 2480 antsulla 2600. ARVOSTAN.
Kyllä voi. Isäni on ylipainoinen keski-ikäinen mutta tosi hyvässä kunnossa. On harrastanut paljon erilaista liikuntaa koko ikänsä.