Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla ihmisillä on varaa asua väljästi Helsingissä?

Vierailija
11.05.2021 |

Kuka niissä perheasunnoissa asuu?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasujilla? Perinnöksi stadista asunnon saaneilla eli niillä, joilla on peruspääomaa lähteä ostamaan asuntoa? Oikein rikkailla.

Itse olen hyvätuloinen viisikymppinen, puoliso myös. Meillä on ollut ilman mitään perintöpääomaa varaa vain lähiöneliöön. Jos haluaisi isomman ja/tai keskustasta samankokoisenkin kämpän, se olisi likeltä miljoona euroa. Ei todellakaan ole varaa siihen.

Niillä on helppoa, joilla on vanhemmilta tai isovanhemmilta perinnöksi saatu kolmio Krunikasta pohjilla, mikäpäs siinä on sitten vaihtaessa asuntoa...

Vierailija
2/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä jotka ansaitsee yli 15k kuukaudessa

Vierailija
4/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on pätäkkää sekä kukkarossa että tilillä pankissa sekä sijoitukset päälle.

Myös ne, joilla sellaiset duunit ja säästöt että saavat tarpeeksi paljon lainaa pankilta ostaa noita asuntoja.

Vierailija
5/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuu, aika eri hinnat ja tarjonta vaikka Kruununhaassa ja Kontulassa.

Vierailija
6/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä jotka on ostanut 50-luvulla ison tontin.

Vierailija
7/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varaa ja olisi ollut pankin laskujen mukaan varaa asua vieläkin tilavammin, mutta muutimme muualle. Ei ollut viihtyisä ympäristö, emmekä tahtoneet ottaa täyttä lainamäärää.

Nettotulot 6500€/kk ja säästöt 250 000€.

Vierailija
8/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. 100m2 hyvät duunit ja jonkin verran perintöä. 

Vierailija
9/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni asun väljästi kun asun 105 neliöistä rivarineliötä. 2 lasta asuu kanssani joka toinen viikko, ja tuolloinkin toinen lasten makkareista on turha. Mahduttaisiin 20 neliötä pienempään kolmioon ja sellaista etsinkin. Ne kuitenkin vietiin käsistä. Jostain syystä sain tingittyä isomman asunnon lähes kolmion hintaan, kun siitä oli vähemmän kysyntää. Tarjosin sitä mihin pankkilaina riitti, eli 25t alle pyyntihinnan. En voinut lähteä neuvottelemaan enempää, koska lainaa ei ollut. Sillä irtos!

Vierailija
10/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on oman kokemuksen mukaan myös perheitä, jotka ovat lainoittaneet itsensä tappiin. Jos työpaikat ja nollakorot säilyvät, toimiihan se. Mutta tosiaan työttömyys, korkojen nousu tai avioero vetää nuo perheet kölin ali.

Vierailija
11/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on osa-aikaisena työntekijänä varaa asua yksin 65m2 kaupungin vuokra-asunnossa, kun vuokra on alle kympin neliöltä. Säästöjäkin löytyy, mutten saa asuntolainaa edes pikkuyksiöön Vantaan perukoilla niin jatkan väljästi asumista suositussa helsinkiläislähiössä.

Vierailija
12/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sijanti vaikuttaa. Itse asun lasten kanssa mukavassa lähiössä, meillä on 4 h, keittiö ja sauna. Pärjätään mukavasti, tulot on keskituloa vähän enemmän. 

Olin toki jo 30v, kun ostin tämän asunnon. Tiesin, että asunnosta oli tarjouskisa, mutta minulla oli onneksi lainalupaus pankista, niin sain nopeasti tarjouksen sisään ja sillä voitin. 

Vierailija
13/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO meidän naapurissa asuu narkkaava hippipariskunta 60 neliön kämpässä melkein paraatipaikalla tukien varassa. Eivät joudu muualle, koska luottotiedot menneet, kela maksaa.

Vierailija
14/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3h 70m mielestäni asun ihan sopivasti.  Seuraava asunto on isompi ja kauempana keskustasta.

Vierailija
15/15 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisilla.yhdet heistä mainitakseni ovat erikoislääkäreitä.okt merenrannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän