Epätoivottua huomiota pisamista
Onko kenelläkään pisamia jotka ilmestyvät ilmojen lämmetessä keväällä ja katoavat talveksi? Itselläni taas se aika vuodesta kun kasvoni täyttyvät pisamista ja ne ihmetyttävät aivan kaikkia.
"ai onko sulla pisamia? En ole huomannutkaan" "hei ihanat pisamat millä tuotteella teit ne kun haluaisin itsekin?"
On ihan kiva, että asioistani ollaan kiinnostuneita ja minut huomataan, mutta kun jokainen tunkee naamansa lähelle ja tarkastelee minua se vähän ahdistaa. Eikö kellään muulla muka tule pisamia kesäisin? Useimmat luulee, että pisamat ovat itse tehtyjä kun talvella niistä ei ole jäljellä enää mitään. Kammoni pisamia kohtaan varmaan juontaa juurensa ongelmaihooni. Pienetkin muutokset kasvojeni ihossa saa traumat pintaan. Onko kesäpisamaisia kohtalotovereita?
Kommentit (3)
Mun pisamille naurettiin lapsena, pahiten oma suku. Nykyään tykkään niistä, eikä sillä ole tekemistä muodin kanssa. Mun mielestä pisamia ei tarvitsisi huomioida lainkaan, ei kehuna eikä ihmettelynä. Ne ovat usein kantajalleen taakka, vaikka huomio olisi positiivista. Niitä joko on tai ei ole, vähän sama jos joku ihmettelisi jatkuvasti sun nenää.
Ne vähenevät iän myötä. Itse olin tosi pisamainen lapsena ja nuorena, nyt yli 40-vuotiaana pisamia ei enää tule. Lapseni on tälläkin hetkellä todella pisamainen. Häntä on niistä kiusattukin, nimitelty pisamapääksi ja kyselty, miksi hänen naamassaan on läiskiä. Onneksi lapsi on aika huumorintajuinen ja iloinen. Mutta joo: kaikenlaisista ulkonäköjutuista mainitseminen on aina vähän ikävää.