Mies valehteli iän tinderissä, kuinka peruutan treffit?
Olen 22 vuotias nainen. Haen seuraa 20-30 vuotiaista mieheistä, mutta tuo 30 on kyllä todella se ihan maksimi ikä, mieluusti nuorempi kuitenkin.
No, matchasin miehen. Tinderin mukaan mies on 29 vuotta. Näyttää ehkä hiukan ikäistään vanhemmalta, mutta menisi silti ihan hyvin 29 vuotiaasta tinder kuvien perusteella. Ollaan puhuttu pari päivää ja olen tykännyt kovasti puhua hänen kanssaan. Hän on kohtelias ja ystävällinen.
Etsein hänet äsken etunimen ja paikkakunnan avulla facebookista ja löysin! Hän on 34 vuotta :( ja kuviakin on enemmän ja uudempia kuin tinder kuvat... Näyttää ihan eriltä, paljon vanhemmalta.
En missään nimessä aio tavata häntä, vaikka vielä eilen illalla vastasin myöntävästi, kun hän pyysi kahville joskus tällä viikolla. Harmittaa niin paljon. En ole aiemmin ollut tinderissä.
En kuitenkaan halua olla ilkeä ja poistaa hänet matceistä sanomatta sanaakaan, mutten halua myöskään myöntää että stalkkasin häntä facebookissa.
Kuinka antaa siis ystävällisesti pakit, kuinka sanon etten haluakaan tavata?
Kommentit (257)
Ja näin joku vähemmän välkky uros mokasi senkin orastavan ihmissuhdeyritelmän. Kannattikohan?
Vastaa ukolle "en treffaa valehtelijoita" ja poistoon. Ei siinä tarvitse mitään selitellä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kirjoittaa edes selitystä, hän ei sitä ansaitse. Sano että tulit toisiin ajatuksiin.
Kyllä nuoret naiset ja nuoret miehet kuuluu yhteen eivätkä millekään setämiehille, joiden aika parrasvaloissa meni jo.
Nauti kesästäsi nuorten miesten kanssa eikä minkään toista kierrosta haluavan elähtäneen guben kanssa!
Muuten samaa mieltä, että valehtelu on ikävää jne. mutta melkoista liioittelua tuo gubeista puhuminen.
34-36v on sellainen ikä, jossa Hollywoodin miestähdet usein lyövät lopullisesti läpi tai tuo on sitä tuottoisinta ja kirkkainta vaihetta tähden uralla, kun ulkonäkö on nuorekas, mutta miehekäs; siloposkisuus on jäänyt taakse.
Toki saa pitää senkin ikäistä liian vanhana jos haluaa, mutta suhteellisuudentajun kannalta on hyvä jättää nuo gubbejutut omaksi tiedoksi.
No nyt ei olla Hollywoodissa. 22-vuotiaan naisen mielestä 34v mies on todellakin vanha gubbe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapasin vanhemman miehen joka myös oli valehdellut ikänsä. Huomasin kuitenkin että hän on varsinainen helmi ja niin paljon parempi ja kypsempi kuin ikäiseni miehet. Oli hyvä vaan että hän valehteli koska muuten en olisi tavannut häntä.
Nyt meillä on jo kaksi lasta ja hyvin menee. En olisi voinut unelmoida tällaisesta elämästä jonkun nuoremman kanssa.
N28
Älä viitsi. Tätähän ne miehet juuri yrittävät, mutta yhä harvempia naisia kiinnostaa vanhempi mies. Eivätkä nuo ikänsä valehtelevat ole sieltä fiksuimmista päästä. Minusta se on ihan jo ahdistelun tasolla, kun vanhat miehet pommittavat viesteillä.
Kyllä se trendi on siihen suuntaan että isot ikäerot ovat entistä yleisempiä eli älä itse viitsi. Ei kyllä ole mitään järkisyytä miksei sellainen suhde toimisi.
Asia on Suomessa päinvastoin. Ja lisäksi moni nainen uskaltaa jo ottaa pari vuotta nuoremman miehen. Itse en ainakaan suostuisi olemaan vanhemman miehen kanssa.
Keksit vaan omiasi, koska olet rupsahtanut täti ihminen joka haluu syöttää tiettyä narratiiviä. On se vaikeata kun oman ikäiset miehet käy thaimaassa hakemassa parikymppisiä hoikkia kaunottaria eivätkä katso sunlaista räväkkää pullukkaa kohti.
"
Samaan aikaan myös suurten, yli 20 vuoden ikäerojen liitot (joihin tässä kirjoituksessa viittaan jatkossa ”ikäerosuhteina”) ovat yleistymässä muun muassa Norjassa ja Iso-Britanniassa. Suomessa on merkkejä samanlaisesta trendistä.
Toistaiseksi yli 20 vuoden ikäero aviopuolisoiden välillä on Suomessa kuitenkin melko harvinainen. Vuonna 2012 tällaisia pariskuntia oli Suomessa 4 500. Nykyään meitä on todennäköisesti jo enemmän."
Minua ei mitenkään koske se, että jollakin on aasialainen vaimo. En ole koskaan ollut ylipainoinen (olen liikunta-alan ammattilainen) ja mieheni on minua 3 vuotta nuorempi. Räväkkä en taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kirjoittaa edes selitystä, hän ei sitä ansaitse. Sano että tulit toisiin ajatuksiin.
Kyllä nuoret naiset ja nuoret miehet kuuluu yhteen eivätkä millekään setämiehille, joiden aika parrasvaloissa meni jo.
Nauti kesästäsi nuorten miesten kanssa eikä minkään toista kierrosta haluavan elähtäneen guben kanssa!
Muuten samaa mieltä, että valehtelu on ikävää jne. mutta melkoista liioittelua tuo gubeista puhuminen.
34-36v on sellainen ikä, jossa Hollywoodin miestähdet usein lyövät lopullisesti läpi tai tuo on sitä tuottoisinta ja kirkkainta vaihetta tähden uralla, kun ulkonäkö on nuorekas, mutta miehekäs; siloposkisuus on jäänyt taakse.
Toki saa pitää senkin ikäistä liian vanhana jos haluaa, mutta suhteellisuudentajun kannalta on hyvä jättää nuo gubbejutut omaksi tiedoksi.
Huh, vertaat tavis suomi miehiä Hollywood miehiin? nyt on XD
Ihan niin kuin seiska ei olisi täynnä suomalaisia miehiä joilla on nuorempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapasin vanhemman miehen joka myös oli valehdellut ikänsä. Huomasin kuitenkin että hän on varsinainen helmi ja niin paljon parempi ja kypsempi kuin ikäiseni miehet. Oli hyvä vaan että hän valehteli koska muuten en olisi tavannut häntä.
Nyt meillä on jo kaksi lasta ja hyvin menee. En olisi voinut unelmoida tällaisesta elämästä jonkun nuoremman kanssa.
N28
Älä viitsi. Tätähän ne miehet juuri yrittävät, mutta yhä harvempia naisia kiinnostaa vanhempi mies. Eivätkä nuo ikänsä valehtelevat ole sieltä fiksuimmista päästä. Minusta se on ihan jo ahdistelun tasolla, kun vanhat miehet pommittavat viesteillä.
Kyllä se trendi on siihen suuntaan että isot ikäerot ovat entistä yleisempiä eli älä itse viitsi. Ei kyllä ole mitään järkisyytä miksei sellainen suhde toimisi.
Asia on Suomessa päinvastoin. Ja lisäksi moni nainen uskaltaa jo ottaa pari vuotta nuoremman miehen. Itse en ainakaan suostuisi olemaan vanhemman miehen kanssa.
Keksit vaan omiasi, koska olet rupsahtanut täti ihminen joka haluu syöttää tiettyä narratiiviä. On se vaikeata kun oman ikäiset miehet käy thaimaassa hakemassa parikymppisiä hoikkia kaunottaria eivätkä katso sunlaista räväkkää pullukkaa kohti.
"
Samaan aikaan myös suurten, yli 20 vuoden ikäerojen liitot (joihin tässä kirjoituksessa viittaan jatkossa ”ikäerosuhteina”) ovat yleistymässä muun muassa Norjassa ja Iso-Britanniassa. Suomessa on merkkejä samanlaisesta trendistä.
Toistaiseksi yli 20 vuoden ikäero aviopuolisoiden välillä on Suomessa kuitenkin melko harvinainen. Vuonna 2012 tällaisia pariskuntia oli Suomessa 4 500. Nykyään meitä on todennäköisesti jo enemmän."
Jos joku asia ei ole sinun mielestä kiva juttu, niin sitten on kyse valehtelusta. Ok. Taitaa ennemmin olla niin, että nämä nuori tyttöystävä -jutut ovat valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuntenut miestä kovin hyvin. Olimme olleet joitakin kuukausia samassa työpaikassa, mutta minun työsuhteeni oli jo päättynyt. Nyt olimme päätyneet juttelemaan juhlissa, ja livistäneet niistä kahdestaan läheiseen baariin. Siellä kysyin, että minkäs ikäinen sä oikeastaan oletkaan. Hän kysyi minulta samaa.
Vastausten jälkeen suustani pääsi jotain sellaista kuin ”oho”.Saman tien päätin, että tämä homma saisi sitten kyllä jäädä yhteen iltaan. Ei kai tuollaisella ikäerolla mistään voisi tulla mitään?
Mutta mies lähetti messengerviestin heti seuraavana päivänä. Vastasin siihen aluksi hieman pidättyväisesti, mutta päätimme kuitenkin tavata uudestaan. Ja uudestaan. Muutaman tapaamisen jälkeen ymmärsin olevani ihastunut. Siinä vaiheessa ikäero ei merkinnyt enää mitään. Mikään ei merkinnyt mitään. Halusin vain olla tämän ihmisen kanssa.
Ketjun aihe on se, että syntyykö valehtelun jälkeen suhde. Mutta näkyi kääntyvän taas tähän, että naisia yritetään pakottaa vanhojen miesten kumppaneiksi.
No eihän ole. Apn ongelma on tuo ikä, ei mikään muu. Etsimällä saa etsiä täysin rehellistä tinderprofiilia. Apkin on varmaan 175cm ja 40 kg blondi. Valehtelu on väärin, mutta kyllä tuosta nyt kysymällä yli pääsisi.
Vaikka suurempien ikäerojen liitot olisivat kuinka yleisiä, jokainen päättää kriteerinsä itse. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peruutan, koska valehtelit ikäsi. "
"Ikä ei ole ongelma, mutta valehtelu on."
"Estoon"
Joojoo, ja samaan aikaan akka pitäisi huolen siitä että ikä on tarkkaan rajattu jottei vahingossakaan joutuisi olemaan missään tekemisissä tuollaisten miesten kanssa. Juuri tuollaisille naisille kannattaa tehdä ilkivaltaa, esim tarttuttaa sp tauti, pettää, jättää paksuksi ym.
Eli heittäydyt aggressiiviseksi, kun et voi pakottaa naista treffeille kanssasi. Onneksi et taida kovin pitkään pystyä peittelemään todellista luonnettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
"
Toistaiseksi yli 20 vuoden ikäero aviopuolisoiden välillä on Suomessa kuitenkin melko harvinainen. Vuonna 2012 tällaisia pariskuntia oli Suomessa 4 500. Nykyään meitä on todennäköisesti jo enemmän."Minua ei mitenkään koske se, että jollakin on aasialainen vaimo. En ole koskaan ollut ylipainoinen (olen liikunta-alan ammattilainen) ja mieheni on minua 3 vuotta nuorempi. Räväkkä en taida olla.
Tilastojen mukaan liitot missä mies on nuorempi eivät kestä. Kyllä se sunkin mies kohta katuu ja varaa sen matka thaimaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna minä menisin häntä tapaamaan. Mitä väliä sillä iällä on, jos homma toimiikin? Toki kysyisin jossain vaiheessa tällöin, että miksi valehteli ikänsä. Sit taas, jos ei toimisi, sanoisin treffien lopuksi, että ensi kerralla kannattaa sanoa ikä suoraan, niin varmasti se sopivampi löytyy. On todella pinnallista asettaa joku yläikäraja.
Mitäh? Pinnallista asettaa yläikäraja? Tuon tyylisillä miehillä itsellään yläikäraja on jossain alle 25 vuotiaissa todenäköisesti. Entä sitten kun tällainen 34 vuotias mies saisi leikisti itselleen 20 vuotiaan naisen ja vuodet vierisi. Nainen olisi kymmenen vuoden kuluttua 30 vuotta ja mies 44. Miehen mielestä nainen alkaisi olla jo liian vanha ja alkaisi etsia uutta parikymppistä. Tämäkö ei ole pinnallista ?
Naisen ikärajat ovat pinnallisia, miehen ei ?
Sä tästä sukupuoli-asian teit. On pinnallista ihan molemmilta sukupuolilta. Se kun ei kerro ihmisestä tai luonteesta mitään.
Huomasit sitten varmaan tässä, että ihmisestä voi tykätä, vaikka hän ei osuisikaan ikäkriteereihisi. Tuo iän valehtelu on pahempi asia kuin hänen ikänsä ja sen takia ei jatkoon.
Mun mies on mua 5v nuorempi. Mutta me tavattiin silloin kun olin 42v ja mies 37v, tuossa iässä se ikäero ei tuntunut vaikuttavan mitenkään. Eikä kyllä tunnu vieläkään, olen siis nyt 53v ja mies 48v.
Mutta kun ajattelen sitä aikaa kun olin 22v. Silloin oli opiskelut kesken kaikkine opiskelurientoineen, rymyttiin kavereiden kanssa festareilla ja reissattiin, mm. interraililla. Olisi kyllä ollut tosi vaikea sovittaa siihen 34v miesystävää, jolla ehkä jo avioero takana ja lapsia. En olisi edes kehdannut ystäville esitellä noin "vanhaa" miestä. Miehet ei oikein tunnut tätä ymmärtävän.
Samaan aikaan ap:llä on tinderissä filtteröidyt kuvat missä se näyttää 10 kg kevyemmältä ja pari kolme pistettä kauniimmalta. Kuten nyt kaikilla naisilla nykyisin..
Mutta sehän on niiiiin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
"
Toistaiseksi yli 20 vuoden ikäero aviopuolisoiden välillä on Suomessa kuitenkin melko harvinainen. Vuonna 2012 tällaisia pariskuntia oli Suomessa 4 500. Nykyään meitä on todennäköisesti jo enemmän."Minua ei mitenkään koske se, että jollakin on aasialainen vaimo. En ole koskaan ollut ylipainoinen (olen liikunta-alan ammattilainen) ja mieheni on minua 3 vuotta nuorempi. Räväkkä en taida olla.
Tilastojen mukaan liitot missä mies on nuorempi eivät kestä. Kyllä se sunkin mies kohta katuu ja varaa sen matka thaimaaseen.
Isojen ikäerojen liitot eivät ylipäänsä kestä. 3 vuotta ei ole paljon. Jos tuo nyt lähtee Thaimaaseen, niin. Ok. Avioehto on. Vaikuttaa kuitenkin kovin tyytyväiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on mua 5v nuorempi. Mutta me tavattiin silloin kun olin 42v ja mies 37v, tuossa iässä se ikäero ei tuntunut vaikuttavan mitenkään. Eikä kyllä tunnu vieläkään, olen siis nyt 53v ja mies 48v.
Mutta kun ajattelen sitä aikaa kun olin 22v. Silloin oli opiskelut kesken kaikkine opiskelurientoineen, rymyttiin kavereiden kanssa festareilla ja reissattiin, mm. interraililla. Olisi kyllä ollut tosi vaikea sovittaa siihen 34v miesystävää, jolla ehkä jo avioero takana ja lapsia. En olisi edes kehdannut ystäville esitellä noin "vanhaa" miestä. Miehet ei oikein tunnut tätä ymmärtävän.
Ei tarvii kertoa ystäville miesystävän ikää. Ei myöskään tarvii valita miestä jolla on ex vaimo ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuntenut miestä kovin hyvin. Olimme olleet joitakin kuukausia samassa työpaikassa, mutta minun työsuhteeni oli jo päättynyt. Nyt olimme päätyneet juttelemaan juhlissa, ja livistäneet niistä kahdestaan läheiseen baariin. Siellä kysyin, että minkäs ikäinen sä oikeastaan oletkaan. Hän kysyi minulta samaa.
Vastausten jälkeen suustani pääsi jotain sellaista kuin ”oho”.Saman tien päätin, että tämä homma saisi sitten kyllä jäädä yhteen iltaan. Ei kai tuollaisella ikäerolla mistään voisi tulla mitään?
Mutta mies lähetti messengerviestin heti seuraavana päivänä. Vastasin siihen aluksi hieman pidättyväisesti, mutta päätimme kuitenkin tavata uudestaan. Ja uudestaan. Muutaman tapaamisen jälkeen ymmärsin olevani ihastunut. Siinä vaiheessa ikäero ei merkinnyt enää mitään. Mikään ei merkinnyt mitään. Halusin vain olla tämän ihmisen kanssa.
Ketjun aihe on se, että syntyykö valehtelun jälkeen suhde. Mutta näkyi kääntyvän taas tähän, että naisia yritetään pakottaa vanhojen miesten kumppaneiksi.
No eihän ole. Apn ongelma on tuo ikä, ei mikään muu. Etsimällä saa etsiä täysin rehellistä tinderprofiilia. Apkin on varmaan 175cm ja 40 kg blondi. Valehtelu on väärin, mutta kyllä tuosta nyt kysymällä yli pääsisi.
Oikeasti tämän ketjun aihe on, millä tavalla ap peruisi treffit kun mies on valehdellut ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
"
Isojen ikäerojen liitot eivät ylipäänsä kestä. 3 vuotta ei ole paljon. Jos tuo nyt lähtee Thaimaaseen, niin. Ok. Avioehto on. Vaikuttaa kuitenkin kovin tyytyväiseltä.
Tilastojen mukaan liitot missä miehet ovat vanhempia kestävät yhtä hyvin (huonosti) kuin liitot keskimäärin.
Varsinkin liitot thainaisten kansaa kestävät hyvin kun otetaan huomioon millainen aines sinne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii kertoa ystäville miesystävän ikää. Ei myöskään tarvii valita miestä jolla on ex vaimo ja lapsia.
Tuskin ne kaikki kaverit sokeita on.
"