Miksi tiskikoneessa on kalainen haju
Olen ihmetellyt miksi tiskikoneemme haisee kalaiselta. Aina kun otan puhtaat astiat koneesta pois ne haisevat järvikalalle. Täysin epämiellyttävä haju. Mikä neuvoksi? Ei kai koneeni vuoda?
Kommentit (21)
Voi olla tulehdus. Hoituu antibioteilla.
pidänhajusta kirjoitti:
Olen huomannut itsekin tätä samaa mutta mielestäni haju on jopa miellyttävä, tuo lisämakua. Voi tosin olla että kone vuotaa, kutsu putkimies
No meillä ainakin haju aivan järkyttävä. Minne se kone vuotaisi? En viitsi putkimiestä tilata jos syy onkin vain kalanjäänteet koneistossa
Pesu kuumassa niin bakteerit kuolee
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tulehdus. Hoituu antibioteilla.
Kiitos, kokeilen tätä
Kuumin ohjelma pyörimään ja pesuainelokeroon 50 gr sitruunahappoa. Eiköhän lähde epämiellyttävät hajut!
No sitten astiat palavat? En lähtisi kokeilemaan.
Vaihda tiskiaine, jää monesti astioihin ja haisee.
Vierailija kirjoitti:
Mikset puhdista konetta?
En uskalla. Sain viimeksi haavan
Olet varmaan jo puhdistanut koneen ohjeen mukaan, siivilät, suuttimet, kannen tiivisteen ja pessyt astianpesukoneen pesuaineella kuumimmalla ohjelmalla?
Mistä saan tiskikoneelle antibiootteja, onko niitö siis jossain perus puhdistusaineosastolla?
Vierailija kirjoitti:
Mistä saan tiskikoneelle antibiootteja, onko niitö siis jossain perus puhdistusaineosastolla?
Itse ostin Prismasta.
Hei rakkaat lukijat. Haluan ilmoittaa että edelleen haisee ja voimakkaasti. Soitin putkimiehelle mutta apua ei ollut saatavissa.
Meillä sama. Minusta meidän vesi haisee kalalle.
Tiskiainejäämät haisee astioissa. Vaihda nestemäiseen.
Pesukoneesi on kytketty naapurin akvaarioon.
Helsingin vesi tulee kalaisasta Päijänteestä. Eipä ihme jos vähän haiskahtaa.
Olen huomannut itsekin tätä samaa mutta mielestäni haju on jopa miellyttävä, tuo lisämakua. Voi tosin olla että kone vuotaa, kutsu putkimies