Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia avioehto ja teillä on?

Vierailija
10.05.2021 |

Asia on tulossa ajankohtaiseksi,joten kiinnostaa tietää, millaisia avioehtoja teillä muilla on?

Olemme siis aikuinen avopari, ei lapsia (eikä tulekaan. Kumpikin tulee toimeen omillaan hyvin. Olosuhteiden pakosta asumme miehen omistamassa talossa. Mulle yhteinen koti on sellainen, että sen suhteen haluaisin pitää jotain oikeuksia. Ja jos oikeuksia olisi, tietysti laittaisin omaa aikaa, vaivaa ja rahaa talon remontteihin ym.Toistaalta myös ajattelen, että omistamani kesämökin suhteen miehellä saisi olla oikeuksia.

Millaista avioehtoa suosittelette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen, että jos toinen jää kiinni pettämisestä, niin ei saa penniäkään.

Vierailija
22/29 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen, että jos toinen jää kiinni pettämisestä, niin ei saa penniäkään.

Miten olette sopineet sen toteennäyttämisestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan selvinnyt mitä sä haluat.

Avioehdon, jotta voit sijoittaa rahaa miehen omistamaan asuntoon?

Eihän avioehto siihen vaikuta, sen kun sijoitat. Mikset osta siitä pientä osuutta? Sillähän sä omistuksesi turvaat.

Vierailija
24/29 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan selvinnyt mitä sä haluat.

Avioehdon, jotta voit sijoittaa rahaa miehen omistamaan asuntoon?

Eihän avioehto siihen vaikuta, sen kun sijoitat. Mikset osta siitä pientä osuutta? Sillähän sä omistuksesi turvaat.

Avioehdon, joka sulkee pois perinnöt, arvopaperit, metsät, säästöt jne., mutta ei yhteistä kotia ja mökkiä, joita kumpikin hoitaa kuin omaansa. Elämää helpottaisi myös, jos niiden remontoimiseen ym. voisi sijoittaa aina se, joka kyseistä muutosta haluaa. Ap

Vierailija
25/29 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin avioehto, jos ette eroa?

Vierailija
26/29 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös avioliitto tuon hoida. Leskelle asumisoikeuden yhteiseen kotiin ja lapsettoman avioparin leski perii sen mökin, jos sattuu niin päin menemään.

Miksi toiselle vain asumisoikeus, jos toinen kuitenkin ihan perii toisen omaisuutta? Miehelle perittäväksi mökki, ja naiselle talo, tietenkin.

Vierailija
27/29 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi aiemmin avioerossa vähän huonosti omaisuuden jaon kanssa eli menetin suunnilleen kaiken niin nyt on avioehto eikä mulla mitään muuta ole kuin mökki , mutta se on minun aina ja pysyykin ja jos ero tulee, sitä ei tungeta osituksiiin . Avioehto on. Ei kai siinä tarvitse sen kummemmin mitään mainita siinä dokumentissa,  se joko on tai ei ole.

Ja pitää muistaa sitten myös rekisteröidä, ei ole kuin testamentti, jossa riittää kun säilyttää vaan

Vierailija
28/29 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä, jos lähtisitte puhtaalta pöydältä. Myytte mökin ja talon ja ostatte uudet. Kumpikin laittaa hankintoihin saman verran rahaa. Muista omaisuuksista teette sitten avioehdon.

Läheiseni ovat toimineet vastaavassa tilanteessa noin asunnon suhteen. Kumpikin möi omansa ja ostettiin yhdessä uusi 50/50. Uusi alku molemmille.

Vierailija
29/29 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pösilö ap.

Olet taas keksinyt trollin aivan oman pääsi uumenista.

Sinut tunnistaa aina. Aina!

Esität tänne aivan hulluja tarinoita ja aloituksia ja pelleilet huviksesi tällä palstalla.

Olet se Tarina-täti, joka suoltaa paskaa, milloin parisuhteesta, pettämisestä, teineistä, kesämökeistä sun muista.

Sulla ei edes ole miestä, kenties itse olet mies.

Mutta sekopää nyt ainakin olet.

Muista tässä välissä heittää huiviisi aamulääkkeet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi