H&M sulkee liikkeensä Helsingin Aleksanterinkadulla
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007968893.html
Mikähän mennyt pieleen. Luulisi sijainnin puolesta olevan asiakkaita.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Forumissa 24 h maksaa 36-40 e. Missä saatte satasen menemään parkkimaksuihin päivän shoppailun aikana?
Ja kuka voi olla 24h juomatta viivaa eli ajokunnossa?
Loistava uutinen, pikkuhiljaa alkaa Vihreiden politiikka purra. Seuraavaksi pitäisi saada koko Pasila kävelykatu-alueeksi. Kunhan Vantaalle saadaan lisää Vihreitä valtuustoon, niin puretaan Jumbon ja Kehä 3:n liittymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisinä vuosikymmeninä keskusta on rakennettu täyteen parkkihalleja, mutta ilmeisesti autoilijat eivät näitä kauppoja elätä. Muutaman euron parkkimaksu on liikaa, mutta jos ilmaista olisi, niin sadoittain kulutettaisiin.
Silloin pysäköintimaksu ei ollut koko reissun kallein ostos.
Ei se ole sitä nytkään jos olet ostovoimainen enemmän kuin postimerkin hinnan verran.
Olen eri, mutta jos ajattelee että kiertää vaikka pari museota ja juo kahvit siinä välissä, mutta sitten huomaa että parkkeeraus maksaisi 50 e, niin jää helposti se reissu tekemättä.
Silloin ei kannata tulla autolla ja voit juoda hyvää ja terveellistä alkoholiakin!
Ei niin, mutta asun vähän huonosti julkisten lähellä ja sitten matkaan menee useita tunteja. Muuten tykkäisin kyllä tulla junalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisinä vuosikymmeninä keskusta on rakennettu täyteen parkkihalleja, mutta ilmeisesti autoilijat eivät näitä kauppoja elätä. Muutaman euron parkkimaksu on liikaa, mutta jos ilmaista olisi, niin sadoittain kulutettaisiin.
Ei se ole sitä nytkään jos olet ostovoimainen enemmän kuin postimerkin hinnan verran.
Et taida omistaa autoa? Autoilu on niin verotettua puuhaa, että auton omistajaa ei kiinnosta ajaa autovihamielisen kaupungin keskustaan, jossa liikennettä yritetään päinvastoin estää kuin sujuvoittaa, ja maksaa tästä betonialustaisesta pohjasta valkoisine viivoineen 20 euroa muutaman tunnin visiitistä.
Kyse on siitä, että ei ole järkeä maksaa pysäköinnistä, ellei tuo 20 euroa ole kuin hinnallinen murto-osa siitä, mitä on helsingistä lähdössä hakemaan. Ei Jätskin vuoksi, tai Suomenlinnan matkan vuoksi.
Kerran vuodessa kannattakin auto jättää kotiin :)
Tue kuljetusyrittäjiä :)
Vierailija kirjoitti:
Forumissa 24 h maksaa 36-40 e. Missä saatte satasen menemään parkkimaksuihin päivän shoppailun aikana?
Et ymmärrä. Jos käyt ostamassa satasen farkut, niin maksaisitko tuon 40 euroa premiumia päälle autosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jos ajattelee että kiertää vaikka pari museota ja juo kahvit siinä välissä, mutta sitten huomaa että parkkeeraus maksaisi 50 e, niin jää helposti se reissu tekemättä.
Silloin ei kannata tulla autolla ja voit juoda hyvää ja terveellistä alkoholiakin!
Ei niin, mutta asun vähän huonosti julkisten lähellä ja sitten matkaan menee useita tunteja. Muuten tykkäisin kyllä tulla junalla.
Kannattaa muuttaa siis Helsingin keskustaan niin ongelmasi poistuu samalla kertaa. Minä olen jo täällä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, olikin ihan ryssänimi kadulla.
Varo ettei Toimittajaliitto vie rahoitusta palstapersuilta.
Tampereen toimittajakoulun punikit? Punikithan käy toisten perstaskuilla. Nehän on itse persaukisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä. Jos käyt ostamassa satasen farkut, niin maksaisitko tuon 40 euroa premiumia päälle autosta?
Minä helsinkiläisenä veronmaksajana olen iloinen jos teet sen :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helposti menee jos siirtää autoa päivän aikana vaikka keskustasta Lintsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, olikin ihan ryssänimi kadulla.
Varo ettei Toimittajaliitto vie rahoitusta palstapersuilta.
Tampereen toimittajakoulun punikit? Punikithan käy toisten perstaskuilla. Nehän on itse persaukisia.
Nyt sinulla on aukko sivistyksessäsi, Juha Korhonen on tuosta hyvin vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä niistä?
Keskusta mihinkään ole autioitumassa, onhan siellä turisteillekin vielä Espan liikkeet, joihin taviksilla ei ole mahdollisuuksia edes piipahtaa.
Lähin luksuskauppojen keskittymä on Pietari, josta löytyy Pradat, Chanelit yms. boutiquet. Helsingissä niistä voi vain haaveilla, kun ei ole ostovoimaa. Ai no niin, onhan täälläkin Louis Vuittonin pikkuinen laukkukauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niiden farkkujen ostoon menee vuorokausi? Itse kierrän vaikka farkkuja etsiessä kaikki keskustan potentiaaliset kaupat parissa tunnissa mutta ehkä muut on sitten hitaampia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helposti menee jos siirtää autoa päivän aikana vaikka keskustasta Lintsille.
Kolmosen spåralla.
Minä käyn Porvoossa ostoksilla jos ei Itäkeskukseta löydy. Siellä pääsee autolla kaupan oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa siis Helsingin keskustaan niin ongelmasi poistuu samalla kertaa. Minä olen jo täällä :)
Ei kylläkään kannata koska silloin maksaa asumisesta kolme kertaa mitä maksaisi jossain kaupungissa tunnin päässä. Eli maksan mielummin junamatkan tai päivän parkin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn Porvoossa ostoksilla jos ei Itäkeskukseta löydy. Siellä pääsee autolla kaupan oven eteen.
Porvoossakin alkaa muuten olla hankala parkkeerata! Huomasin tämän kun toissakesänä kävin.
Vihervassarit tykkää katsella ruskeita papereita näyteikkunoissa. Kuin olisi koti-Neuvostoliitossa.
Vihervassarit ja punikit voi ajaa skurulla tai laatikkopyörällä kehän automarkettiin ostoksille.
Et taida omistaa autoa? Autoilu on niin verotettua puuhaa, että auton omistajaa ei kiinnosta ajaa autovihamielisen kaupungin keskustaan, jossa liikennettä yritetään päinvastoin estää kuin sujuvoittaa, ja maksaa tästä betonialustaisesta pohjasta valkoisine viivoineen 20 euroa muutaman tunnin visiitistä.
Kyse on siitä, että ei ole järkeä maksaa pysäköinnistä, ellei tuo 20 euroa ole kuin hinnallinen murto-osa siitä, mitä on helsingistä lähdössä hakemaan. Ei Jätskin vuoksi, tai Suomenlinnan matkan vuoksi.