Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäköhän mua oikein vaivaa? Syytä huolestua?

Vierailija
10.05.2021 |

Mikäköhän mua vaivaa oikein?

Masennuin ekan kerran teini-ikäisenä kun erosin silloisesta poikaystävästäni. Aloin viiltelemään sekä toivoin kuolevani. Olin n.13 - 15-vuotias.

Oloni kuitenkin parani ”itsestää”. En enää oireillut ja elämä alkoi hymyilemään. Muistan ystävienkin sanoneen ja ihmetelleen mikä minuun oli ykskaks mennyt, kun en enää ollut allapäin vaan aloin suhtautua positiivisesti tulevaisuuteen ja nähdä jokaisessa ihmisessä jotain hyvää. Monesti kuulin, että olin kuin toinen ihminen (enkä tiedä tai muista syytä tähän, miksi muutuin näin paljon).

Kuitenkin tätä keski hetken aikaa, muutin toiselle paikkakunnalle ja aloin seurustelemaan uudestaan ollessani 17-vuotias.

Tämä suhde oli kuitenkin pääosin huono. Minua kohdeltiin kaltoin, potkittiin, halveksuttiin (mm. julkisesti tönittiin maahan, kaadettiin tuoppi ravintolassa päälleni, haukuttiin ja petettiin jne.). Aloin oireilemaan taas ja toivomaan kuolemaa. Aloin myös suunnittelemaan sitä, kunnes taas tulin lopputulokseen, etten niin voi perheelleni tehdä. En enää välittänyt mistään ja jouduin miltein asunnottomaksi, koska en välittänyt enää mistään ja tuhlasin rahat asioihin jotka saisivat oloni paremmaksi. En osannut pyytää apua, enkä taida vieläkään osata hyvin.. Tätä huonompaa suhdetta kesti yli 5 vuotta.

Erosin ja aloin voimaan taas paremmin. Kuitenkin nyt asioiden ollessa, tai ainakin niiden pitäisi olla, niin olen taas alkanut voimaan pahoin. Vuosi sitten minulla oli omituista ahdistusta. Itkin parin viikon ajan päivittäin heti herättyäni ja olin todella itkuinen. Tämä ahdistuneisuus kuitenkin meni ohi itsellään ja olo koheni.

6kk tuon jälkeen meni oikein ja tunsin olevani onnellisempi kuin koskaan, tein spontaaneja asioita ja elin täysillä.

Kuitenkin olo alkoi taas pahentua vaikka puoli vuotta menikin hyvin. Ahdistus alkoi palata vaikken tiennyt syytä. Itkuisuus tuli takaisin, enkä saanut nukutuksi. Voin huonosti taas muutaman viikon ajan ja pelkäsin tulevani hulluksi. Pelkäsin menettäväni otteen elämääni. Hakeudun ammattilaiselle.

Pari viikkoa tuota jatkui, kunnes se meni taas yht’äkkiä ohi ja olo palautui erittäin hyväksi. Lopetin ammattilaisella käynnin (kerkesin käydä kaksi kertaa). Elämä alkoi taas kukoistamaan ja olin onnellinen..

No nyt taaas aikaa on kulunut ja olen taas alkanut huomaamaan, että alakuloisuus palaa...

Mitä tämä on? Mitä voisi olla?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ryhdy parisuhteisiin, jos et ole niihin valmis.

Tämäpä. Jos et ole valmis jäämään jätetyksi, on parempi etsiä muita harrastuksia kuin parisuhteet.

Ootteko tosissanne? Aplla vaikuttaa ollut takana erittäin huonoja ihmissuhteita ja kumppaneita ja teidän neuvo on ”Älä rupea parisuhteeseen jos et ole valmis pahoinpidellyksi”.

Hohhoijaa taas.

Tuo ensimmäinen oli vain lyhyt ja laimea teinisuhde.

Ja mistäköhän sinä sen tiedät? En minäkään tiedä, millainen suhde se oli, mutta epäilen vahvasti että se olisi ollut vain ”laimea teinisuhde”.

Teinisuhteet ovat aina laimeita. Ainakin niiden loputtua. Jos ei osaa päästää irti jostakin tavallisesta suomalaispojasta, on ihmisellä oltava suuri ongelma ihmisiin takertumisen kanssa.

Mistä sä tiedät oliko suomalainen? Ja mitäköhän ihmeen väliä sillä olisi edes? Rakastua voi nuorenakin. Harmi, ettet itse ole tainnut sitä kokea. Tuskin olet edes rakkautta kokenut ollenkaan.

Vierailija
42/47 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ryhdy parisuhteisiin, jos et ole niihin valmis.

Tämäpä. Jos et ole valmis jäämään jätetyksi, on parempi etsiä muita harrastuksia kuin parisuhteet.

Ootteko tosissanne? Aplla vaikuttaa ollut takana erittäin huonoja ihmissuhteita ja kumppaneita ja teidän neuvo on ”Älä rupea parisuhteeseen jos et ole valmis pahoinpidellyksi”.

Hohhoijaa taas.

Tuo ensimmäinen oli vain lyhyt ja laimea teinisuhde.

Ja mistäköhän sinä sen tiedät? En minäkään tiedä, millainen suhde se oli, mutta epäilen vahvasti että se olisi ollut vain ”laimea teinisuhde”.

Teinisuhteet ovat aina laimeita. Ainakin niiden loputtua. Jos ei osaa päästää irti jostakin tavallisesta suomalaispojasta, on ihmisellä oltava suuri ongelma ihmisiin takertumisen kanssa.

Mistä sä tiedät oliko suomalainen? Ja mitäköhän ihmeen väliä sillä olisi edes? Rakastua voi nuorenakin. Harmi, ettet itse ole tainnut sitä kokea. Tuskin olet edes rakkautta kokenut ollenkaan.

Rakkaus on vain neurokemiaa. Sille alistuminen ei ole paras idea, jos se aiheuttaa niin paljon ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy ❤️

Vierailija
44/47 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap :(