Onko oikeasti ihmisiä, joita kiinnostaa kuinka kalliita / minkä merkkisiä toisen vaatteet ja kengät ovat?
Vaatteet, kengät, kodin huonekalut jne. Kun minä tapaan uuden ihmisen tai tuttavani, en edes huomaa tuollaisia juttuja.
Kommentit (11)
On. - On heitä jotka myös ajattelevat että kun vaate/ asuste on tarpeeksi kallis, niin se on myös aina tyylikäs ja ns. varma valinta. Samoin kun osa sotkee, - joko tahallaan tai tahattomasti -sen, miä tarkoittaa olla muodikas (tai trendikäs), siihen mitä on olla tyylikäs.
Kyllä. Kauniit vaatteet kiinnostaa. Voi siis kiinnostaa hankkia samaa merkkiä itselle.
Tai kiinnostaa materiaalit, kestävyys. Haluan myös hankkia kestäviä, tyylikkäitä vaatteita.
Pelkkä merkki tai muille näyttäminen ei ole se kiinnostava asia.
Pidän kaikesta kauniista, mutta se ei aina tarkoita kallista. Hyvää makua ei rahalla saa. Mutta onko kalliiden vaatteiden pitäjä mielestäni arvokkaampi tai parempi ihminen? Ei ole. Taitava pukeutuja pukeutuu niin, että merkkivaatteet ei kilju merkkiään vaan tyyli tulee hyvästä mausta ja vaatteiden laadusta.
Saattaa kiinnostaa kysyä merkkiä ja ostopaikkaa, jos näen jonkun päällä oikein kivan vaatteen. Ei mua muuten kiinnosta.
Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Monen tyyli on lähinnä outo tai tällätty. On toki tyylikkäitäkin kuten Kirsti Paakkanen.
Minua kiinnostaa vain jos näen jonkun todella hyvän näköisen vaatteen tai kalusteen, jonka haluaisin itsekin. Tai vaikka en täsmälleen samaa tuotetta olisi hankkimassa niin jos tyyli kuitenkin säväyttää, haluaisin tietää onko samalla merkillä muita kiinnostavia tuotteita. Hinta kiinnostaa tässä tapauksessa sen verran, että haluan tietää kannattaako edes haaveilla itse hankkivansa niitä.
Jos on kyse jostain kilpailuhenkisestä omaisuuden arvon vertailusta tai toisten arvottamisesta tavaroiden hinnan ja merkin perusteella, niin minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään. Mutta kyllä noitakin ihmisiä on.
Tässä on ehkä kaksi suuntaa:
- itse käytän tunnettujen valmistajien vaatteita koska ne ovat yleensä hyvälaatuisia ja hyvin suunniteltuja, kestäviäkin. Tuosta saattaa joku saada kuvan että olen merkkipelle. Yleensä kyllä vieroksun vaatteita jotka julistaa merkkiään isoilla logoilla tms.
- sitten on "merkki ennen kaikkea" porukkaa jolle tyyli tai yhteensopivuus on toissijaista - tärkein on kirkuva merkki joka julistaa vaatteen kalleutta
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Monen tyyli on lähinnä outo tai tällätty. On toki tyylikkäitäkin kuten Kirsti Paakkanen.
Vaan, millainen on Paakkasen ihailtu tyyli? - En itse muisa nähneeni muutaman viime vuosikymmenen aikana hänen päällään kuin lähes yksinomaan mustia vaatteita. Asusteina ja koruina saattaa olla ripaus, joain muutakin. - Onko tämä sitten tyylikästä? - No ainakin monet Paakkasen edustaman Marimekon vaatteet ovat, jotain paljon värikkäämpiä ja joiden yhdistely vaatii jo aivan eritavoin värisilmää ja tyylitajua; vaikka nykyisin Marimekon kuoseista löyyy varmasti jokaiselle oma suosikkinsa, siis muutakin kuin asaraitaa ja unikkoa vaan myös sitä yksiväristä mustaa pukeutumisen, jonka Paakkanen on ilm. valinnut omaksi tyylikseen. Vaan kuinka monelle muulle vastaava tyyli sopisi?
Lukekaa Amerikan Psyko.
Niin ette enää koskaan brassaile vaatemerkeillä.
On kiinnostavaa katsella tyylikkäästi ja persoonallisesti pukeutuvia ihmisiä, mutta ei se tyyli aina hinnasta ole kiinni ja jotkut onnistuvat kirppareiltakin tekemään todella mielenkiintoisia löytöjä.
On.