Äitienpäivä on mitä ärsyttävin ja typerin juhla sille, joka on samaan aikaan sekä juhlittava että juhlija!
Eli meille äideille, joilla on sekä omia lapsia että oma äiti elossa. Mielelläni juhlin äitiäni, olenhan juhlinut aina. Mutta vähän hassua, että itse äitinä joudun ikäänkuin jättämään itseni sivuun ja minun leivottava äidilleni, matkustettava sinne perheeni kanssa vajaa tunti, sitten anoppilaan vieden sinnekin kakkua ja kukkia jne, kun on itsekin siinä sen kaiken keskellä kuitenkin juhlinnan kohde myöskin, mutta missä välissä? Aamulla kiireessä, että päästään sitten lähtemään juhlimaan niitä muita?
Kommentit (28)
Viikonlopussa on kaksi päivää, voi toisena päivänä vierailla omalla äidillä ja toisena viettää rauhassa omaa äitienpäivää. Tai vaikka siirtää jommankumman kumman toiselle viikonlopulle.
Ei tarvitse suotta stressata ja tunkea kaikkea samalle päivälle, kyllä vuodessa viikonloppuja riittää.
Minulle ja omalle äidilleni on ollut aivan itsestään selvää, että kun sain lapsen niin sain ihan rauhassa olla kotona juhlittava ilman velvoitteita muille. Samalla tavalla äitini ja anoppini ovat aikanaan saaneet olla. Minusta äitienpäivää etusijalla ovat ne joilla on pieniä lapsia. Raskasta aikaa muutenkin, kai sitä yhtenä päivänä saa edes nauttia siitä kun lapset antavat lahjat ja kortit, tehdään kotona mitä äiti toivoo jne.
Mummoille lähtee kortit ja kotona juhlitaan äitiä oman perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Onhan se vähän hassua, kun itse nuorena äitinä on sen juhlan vähiten juhlittu äiti.
Jääkää kotiin juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
On niitäkin äitejä joilla on tytär joka on äiti, ja oma äiti elossa. Kolmen äidin loukku...
Tässä yhtälössä säälin sitä nuorinta äitiä, jonka oikeasti pitäisi saada keskittyä oman perheensä kanssa omaan äitienpäivään. Sen sijaan hän juoksee lapsensa mummoilla ja isomummoilla.
Mielestäni aikuisten omaan kotiinsa muuttaneiden ihmisten ei tarvitse matkustaa yhtään mihinkään koska on keksitty joku äitienpäivä. Eihän se ole aina edes mahdollista. Joitakin juhlia juhlitaan se aikansa ja sitten ne jää pois, se on elämää. Markkinointi aiheuttaa näitä odotuksia ja syyllisyydentuntoja, kauppa hyötyy siitä.
Ei tietenkään äiti tee mitään äitienpäivänä! Mammoille voi soittaa tai voi kutsua käymään, äidit juhlii nyt. Anopit ja isoäidit ovat oman aikansa jo juhlineet. Kaikkein parasta olisi, jos voitaisiin kaikki kokoontua isolla porukalla ja viettää kiva päivä yhdessä niin, että miehet kokkaa ja passaa kaikkia äitejä. #miehetkeittiöön
Te kaikki asutte edelleen samassa kylässä, missä teidän suvut ovat asuneet vuosisatoja? Jotenkin sen huomaa sinusta.